fbpx

10 τρόποι να τμηματοποιήσετε την email λίστα σας

Μερικές από τις ερωτήσεις που δεχόμαστε συχνά είναι «τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να αυξήσουμε την αναγνωσιμότητα (open rate) του email μας; Πώς μπορούμε να κάνουμε το newsletter μας καλύτερο και πιο αποδοτικό;» Στο άρθρο αυτό θα σας αναλύσουμε έναν από τους καλύτερους τρόπους για να εκτοξεύσετε την απόδοση του email marketing, την τμηματοποίηση των επαφών της λίστας σας (list segmentation). Εν ολίγοις, θα πρέπει να χωρίζετε τις ομάδες σας με κάποια κριτήρια, με έναν συλλογισμό και όχι να χρησιμοποιείται για τις αποστολές σας μια λίστα, μια ομάδα «χύμα» με χιλιάδες email.

Πολύς κόσμος θεωρεί ότι είτε έχει μια ομάδα με 30.000 email είτε 10 ομάδες με 3.000 email είναι το ίδιο. Σαφώς, αν δεν υπάρχει σκεπτικό που έγινε η τμηματοποίηση, δεν υπάρχει λόγος να είναι χωρισμένες. Άλλοι θεωρούν ότι όλη αυτή η δουλειά είναι υπερβολική, χρονοβόρα και πολλές φορές ακόμα και ανούσια. Δεν είναι έτσι!

Να διαχωρίσετε και να ταξινομήσετε τους παραλήπτες σας και να στέλνετε σχετικό περιεχόμενο ανάλογα την ομάδα που ανήκουν, είναι μία εξαιρετική στρατηγική. Σημείωση: αναφέρουμε την λέξη στρατηγική διότι θα καταστρώσετε ένα πλάνο στο οποίο θα στέλνετε διαφορετικά email στους παραλήπτες σας. Κάποιοι μπορεί να λαμβάνουν email σας μια και δυο φορές την ημέρα, άλλοι μια φορά το μήνα και άλλοι μια φορά το εξάμηνο. Διαφορετικά θέματα και ύλη πρέπει να ετοιμάζετε κάθε φορά διότι είναι και ξεχωριστή η βαρύτητα.

Παρακάτω θα δούμε 10 προτάσεις τμηματοποίησης της λίστας σας, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια.

  1. Ηλικία

Στις περισσότερες περιπτώσεις η βάση των πελατών μας διαφοροποιείται ηλικιακά με μεγάλες αποκλίσεις. Αυτή η διαπίστωση κάνει τον διαχωρισμό με βάση την ηλικία απαραίτητο. Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι από τους πιο δύσκολους τρόπους η κατηγοριοποίηση με βάση την ηλικία, ωστόσο από τους πιο αποδοτικούς. Αναρωτηθείτε πόσο διαφορετικά ενδιαφέρονται έχουν οι ηλικίες 18-25 με αυτές των 38-45.

  1. Φύλο

Άλλος ένας τρόπος διαχωρισμού είναι να ξεχωρίσετε τους συνδρομητές σας, σε άνδρες και γυναίκες. Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας μπορεί να είναι διαφορετικές για κάθε φύλο. Θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι η καμπάνια μας θα απευθύνεται στο κατάλληλο κοινό.

  1. Θέση Εργασίας

Ένας γραμματέας σε λογιστήριο θα ενδιαφέρονταν για χονδρική πώληση γεωργικών μηχανημάτων; Μάλλον όχι! Εάν έχετε την πληροφορία για την θέση εργασίας-επάγγελμα των συνδρομητών σας, τότε έχετε την μοναδική ευκαιρία να ταξινομήσετε την λίστα σας με βάση αυτό το δεδομένο. Διαφορετικά ενδιαφέροντα έχουν οι δικηγόροι από τους μηχανικούς ή τους γιατρούς.

  1. Επιχειρήσεις

Εάν οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας είναι B2B (business to business), δηλαδή απευθύνονται από επιχειρήσεις σε επιχειρήσεις, τότε θα ωφελούσε η τμηματοποίηση ανά κλάδο. Εάν έχετε μια εκτυπωτική εταιρία θα μπορούσατε να στείλετε μια συγκεκριμένη προσφορά σε ξενοδοχεία για ανανέωση του έντυπου υλικού τους και διαφορετική αλλά συγκεκριμένη προσφορά σε φαρμακεία. Η διαφορετικότητα δείχνει πολλές φορές και εξειδίκευση!

  1. Ιστορικό Αγοράς

Το αρχείο των πωλήσεων είναι πολύ σημαντικός σύμβουλος στο να διαχωρίσουμε τους πελάτες μας με βάση τις προτιμήσεις τους. Για παράδειγμα, εάν κάποιος αγόρασε στο παρελθόν μηχανή του espresso, είναι σχεδόν σίγουρο ότι στο μέλλον θα ενδιαφερθεί για τις προσφορές μας σε ανταλλακτικές κάψουλες καφέ.

  1. Τοπ Αγοραστές

Οι πελάτες που αγοράζουν συχνά από εσάς, αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής. Είτε αυτό είναι ένα απλό ευχαριστήριο μήνυμα ή κάποια αποκλειστική προσφορά, καλό είναι να τους έχουμε ξεχωριστά ομαδοποιημένους.

  1. Ανταποκρινόμενοι σε έρευνες

Εάν διεξάγετε μία έρευνα – ερωτηματολόγιο, θα υπάρχει ένα πεδίο που ρωτάει αν ενδιαφέρεται ο χρήστης για συγκεκριμένο προϊόν και μελλοντικές προσφορές. Οι πελάτες αυτοί θα έπρεπε να είναι σε δικιά τους ομάδα. Έτσι, όταν βγαίνει ένα νέο προϊόν, τότε θα ενημερώνονται αυτόματα και θα γνωρίζετε ότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό θα ανταποκριθούν θετικά στο μήνυμα του newsletter σας.

  1. Πρόγραμμα Αλληλογραφίας

Έχει συμβεί πάρα πολλές φορές να έχετε δημιουργήσει ένα καλαίσθητο email αλλά παρατηρείτε ότι δεν εμφανίζεται σωστά σε κάποια προγράμματα αλληλογραφίας (email clients) όπως είναι το Outlook, Thunderbird ή το Gmail. Μπορείτε να φτιάξετε μία ομάδα και να την ονομάσετε GMAIL, όπου θα έχετε εκεί όλες τις επαφές που χρησιμοποιούν το gmail.com για την ανάγνωση της αλληλογραφίας. Βλέποντας τους εξειδικευμένους κανόνες μορφοποίησης που απαιτεί το Gmail, θα στέλνετε emails που θα φαίνονται πάντα σωστά. Διαβάστε το άρθρο μας για Βελτιστοποίηση των newletters ώστε να φαίνονται παντού σωστά.

  1. Παραπομπές (Referrals)

Τί ποιο όμορφο από το να στείλετε ένα ευχαριστήριο μήνυμα ή μία προσφορά στους πελάτες που πρότειναν τις υπηρεσίες σας σε άλλους στον κύκλο τους. Έτσι τους ενθαρρύνετε να συνεχίσουν να σας προτείνουν και να διαδίδουν θετικές εντυπώσεις για την εταιρία σας.

  1. Online πελάτες – φυσικό κατάστημα

Εάν η επιχείρησή σας συνδυάζει το φυσικό κατάστημα με την online παρουσία, καλό είναι να διαχωρίζετε τους πελάτες που σας επισκέπτονται φυσικά με αυτούς που αγοράζουν από το internet. Για να προσελκύσετε τους επισκέπτες του φυσικού καταστήματος να εγγραφούν στο newsletter σας, ένας απλός τρόπος αλλά πολύ αποδοτικός τρόπος είναι να ετοιμάσετε ένα μικρό φυλλάδιο εγγραφής και να το δίνετε να το συμπληρώνουν στο ταμείο. Πιο διεξοδικά διαβάστε το άρθρο μας για τρόπους να αυξήσετε τους συνδρομητές στη λίστα σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *