fbpx

3 βασικά βήματα για επιτυχημένο Email Marketing

Οι περισσότεροι που χρησιμοποιούν το Εmail Μarketing, έχουν θέσει αρχικά όλους τους σωστούς στόχους: αύξηση των πωλήσεων, διατήρηση των υφιστάμενων πελατών και εύρεση νέων, δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με τους συνδρομητές τους. Στην πορεία όμως συναντούν δυσκολίες. Νιώθουν χαμένοι. Γιατί; Πώς μπορούν να αντιστρέψουν την αρνητική κατάσταση;

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία για τη χρησιμότητα και την συμβολή του Email Marketing στην αύξηση πωλήσεων, στην εύρεση νέου αλλά και στη δημιουργία ενός σταθερού πελατολογίου. Για αυτόν τον λόγο όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται σε αυτό. Κι ενώ μια μεγάλη επιχείρηση έχει την πολυτέλεια να έχει ειδικό τμήμα marketing αφιερωμένο στην Email Marketing στρατηγική, οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων είναι ανάμεσα στα άλλα επιφορτισμένοι και με την αποστολή των email.

Πολλές φορές όμως οι προσπάθειές τους δεν έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Οι συνδρομητές αρχίζουν να μην ανοίγουν τα email ή να μην ανταποκρίνονται στο περιεχόμενό του, να μην αλληλεπιδρούν με αυτό ή – ακόμη χειρότερα – να διαγράφονται από την λίστα. Οι αποστολείς απογοητεύονται, δεν γνωρίζουν τι email να στείλουν και πότε. Συχνά δε παραμελούν το Email Marketing ή καταλήγουν στην απόρριψή του.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Επειδή δεν έχουν κάνει ούτε πλάνο ούτε σχεδιασμό για την σωστή αποστολή των email τους. Μπορεί να ακούγεται κοινότυπο, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό. Αυτό μας έχει δείξει η εμπειρία, μετά από πολλές συζητήσεις με προβληματισμένους πελάτες μας.

Γιατί είναι σημαντικό ένα πλάνο για την αποστολή των email σας;

 

Γιατί

  • έχετε τον έλεγχο. Γνωρίζετε εκ των προτέρων τι, γιατί και πότε θα τα στείλετε.
  • μένετε προσηλωμένοι στους στόχους σας.
  • σας δίνει κίνητρο να δημιουργήσετε επιτυχημένες καμπάνιες.
  • μπορείτε να εκτιμήσετε καλύτερα τα αποτελέσματα των καμπανιών σας και να προχωρήσετε σε αλλαγές και βελτιώσεις.

Παρακάτω αναφέρουμε τα τρία βασικά βήματα, τα οποία θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε την στρατηγική και τις αποστολές των email σας.

Βήμα 1ο: Αρχίστε με τις ημερομηνίες που είναι σημαντικές για την επιχείρησή σας

Πάρτε ένα ετήσιο ημερολόγιο και σημειώστε σε αυτούς τις ημερομηνίες ή τα χρονικά διαστήματα που είναι σημαντικά για εσάς. Για παράδειγμα, περιόδους εκπτώσεων, περιόδους που ανανεώνετε τo στοκ των προϊόντων σας ή εορταστικές περιόδους, όπως Χριστούγεννα και Πάσχα.

Βήμα 2ο: Σημειώστε τις «νεκρές» περιόδους

Σημειώστε στο ίδιο ημερολόγιο περιόδους, κατά τις οποίες δεν δραστηριοποιήστε ή η κίνηση είναι χαμηλή, π.χ. αν κλείνει η επιχείρησή σας τον Αύγουστο, τους μήνες ή περιόδους που ο αριθμός των πωλήσεών σας είναι χαμηλός.

Βήμα 3ο: Προσθέστε τις email καμπάνιες σας

Αφού έχετε μια πλήρη εικόνα της δραστηριότητάς σας, ώρα είναι να προσθέσετε, το πότε θα στείλετε τα email σας. Αναρωτηθείτε αρχικά: Πότε είναι το κατάλληλο χρονικό σημείο για να στείλω τα email μου; Αν π.χ. έχετε επιχείρηση ρούχων και υποδημάτων και οι καλοκαιρινές εκπτώσεις αρχίζουν στις 9 Ιουλίου, καλό είναι να στείλετε τα προωθητικά σας email ήδη από τον Ιούνιο. Συμπληρώστε την ημερομηνία στο ημερολόγιο.

Επίσης σκέψεις πρέπει να κάνετε αν θα στείλετε ένα ή σειρά email για την προώθηση που σχεδιάζετε:

  • Ένα email: μια εβδομάδα πριν
  • Σειρά email: Θα μπορούσε να είναι η αποστολή τριών email, με τα οποία:
  1. Θα ανακοινώνετε την προσφορά ή το γεγονός, π.χ. 2 εβδομάδες πριν.
  2. Θα στέλνετε μια υπενθύμιση, π.χ. μια εβδομάδα πριν.
  3. Θα στέλνετε την τελευταία υπενθύμιση («τελευταία ευκαιρία»), π.χ. μια ημέρα πριν.

Δείτε για παράδειγμα, ποιος θα μπορούσε να είναι ο σχεδιασμός μιας επιχείρησης εσωρούχων για την προώθησης μιας εκπτωτικής προσφοράς για την Ημέρα των Ερωτευμένων:

Είναι προφανές, ότι άλλο αποτέλεσμα θα είχε ο παραπάνω σχεδιασμός και άλλο, σίγουρα χειρότερο, αν η παραπάνω επιχείρηση αποφάσιζε να στείλει μόνο ένα email και μάλιστα μια ημέρα πριν ή ανήμερα του Αγ. Βαλεντίνου.

Ο ίδιος προγραμματισμός αφορά όχι μόνο στα διαφημιστικά email προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών αλλά και σε email, τα οποία σκοπό έχουν να προσφέρουν ποιοτικό περιεχόμενο που σχετίζεται με τη δραστηριότητά σας και ικανοποιούν μια ανάγκη του κοινού σας. Αν για παράδειγμα, εμπορεύεστε είδη ελαιοχρωματισμού, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν οδηγό χρήσης ή ένα βίντεο στην ιστοσελίδας σας για αυτούς που θέλουν να βάψουν μόνοι τους και να δημιουργήσετε μια καμπάνια για αυτό. Την καμπάνια αυτή μπορείτε κατόπιν να τη στείλετε π.χ. από το Μαιο ή τον Ιούνιο, όταν συνήθως λαμβάνουν χώρα τέτοιες δραστηριότητες.

Συνοψίζοντας, τονίζουμε για ακόμη μια φορά πόσο σημαντικός είναι ο σχεδιασμός της αποστολής των email σας. Μπορεί αρχικά να σας φανεί δύσκολο να κάνετε έναν ετήσιο προγραμματισμό. Μην διστάσετε, αρχίστε με τον σχεδιασμό του πρώτου τριμήνου. Αυτό θα σας δώσει την απαραίτητη ώθηση και αυτοπεποίθηση για να συνεχίσετε. Με τα βήματα που περιγράψαμε παραπάνω θα έχετε κάνει την σημαντική αρχή για επιτυχημένες email καμπάνιες!

Tip: Επωφεληθείτε από τη γνώση και την εμπειρία των ειδικών κι επικοινωνήστε μαζί μας, ώστε να καταστρώσουμε μαζί το πλάνο της Email Marketing στρατηγικής σας.

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google.

2 Comments

  1. Ο/Η Γεώργιος λέει:

    Θα ήθελα να ενημερώθω για το email marketing

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *