fbpx

4 σοβαροί λόγοι για να μην αγοράσετε ποτέ λίστες με email!

Πολλές φορές, όσοι ξεκινούν πρώτη φορά να ασχολούνται με το email marketing, και δεν διαθέτουν ήδη μια λίστα με συνδρομητές, στρέφονται στην έτοιμη λύση της αγοράς πολλών email διευθύνσεων, απλά γιατί απαιτείται λιγότερος κόπος, χρόνος και κόστος από το να φτιάξουν μια δική τους λίστα από την αρχή. Κατά καιρούς εμφανίζονται διαφημιστικά email τα οποία σας προτρέπουν να αγοράσετε 100 χιλιάδες «καλά», «ελληνικά»  email, μόνο με 40 και 50 ευρώ. Πολλοί από εσάς πιθανώς να θεωρείται αυτό το χρηματικό κόστος μηδαμινό – και είναι – μπροστά στο «κέρδος» που θα έχετε από μια έτοιμη λίστα με πιθανούς πελάτες.

Το σκεπτικό είναι ξεκάθαρο: «Όσο περισσότερα είναι τα email που στέλνουμε, τόσο μεγαλύτερο το κοινό που στοχεύουμε, τόσοι περισσότεροι δυνητικοί πελάτες, οπότε ακόμα μεγαλύτερες πωλήσεις». Αυτή είναι η απλουστευμένη ερμηνεία 9 στις 10 περιπτώσεις που αγοράζουν λίστες με email. Ωστόσο, το έχουμε τονίσει πολλές φορές και σε προηγούμενο άρθρο μας, και το πιστεύουμε απόλυτα πως η αγορά έτοιμης λίστας με διευθύνσεις email με οποιονδήποτε τρόπο θα σας προκαλέσει μεγάλη ζημιά. Γιατί;

Σε αυτό το άρθρο, θα σας παρουσιάσουμε 4 σοβαρούς λόγους για τους οποίους δε πρέπει να αγοράσετε ποτέ έτοιμες λίστες με email διευθύνσεις. Το θέμα της αγοράς μιας λίστας δεν είναι απλή υπόθεση και για αυτό θα προσπαθήσουμε να ξεκαθαρίσουμε παρακάτω ορισμένα πράγματα.

 

 

1) Η αγορά λίστας είναι παράνομη

Πριν αποφασίσετε να στείλετε χιλιάδες email σε παραλήπτες που δεν ζήτησαν ποτέ να λαμβάνουν αλληλογραφία από εσάς, σκεφτείτε τις νομικές επιπτώσεις που πιθανόν να αντιμετωπίσετε.

Συγκεκριμένα, με βάση την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κάθε ηλεκτρονικό μήνυμα που σας αποστέλλεται χωρίς την πρότερη ρητή συγκατάθεση σας, δηλαδή κάθε μήνυμα spam, είναι παράνομο. Τι σημαίνει αυτό;

Δεν μπορείτε να στείλετε email σε άτομα που δεν έχετε πάρει προηγουμένως τη συγκατάθεση τους. Αν λοιπόν αγοράσετε μια λίστα με email διευθύνσεις που δεν γνωρίζετε και δεν σας γνωρίζουν, τότε ενέχει ο κίνδυνος να έχετε σοβαρές νομικές επιπτώσεις. Αν λάβουμε υπόψη μας και την πρόσφατη εφαρμογή του GDPR (General Data Protection Regulation, Γενικός Κανονισμός για τα Προσωπικά Δεδομένα), τότε το θέμα γίνεται ακόμα πιο σοβαρό, καθώς μη τήρηση του Κανονισμού μπορεί να επιφέρει όχι μόνο ανεπανόρθωτη ζημιά στην φήμη και την αξιοπιστία της εταιρίας σας, αλλά και τσουχτερά πρόστιμα σε περίπτωση καταγγελίας. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το τι αλλάζει στο email marketing με το GDPR διαβάστε και το προηγούμενο άρθρο μας.

Το νομικό κομμάτι δηλαδή είναι πολύ σοβαρό, το οποίο όμως φαίνεται ότι πολύς κόσμος το αφήνει σε δεύτερη μοίρα με την δικαιολογία «εγώ κάθε μέρα λαμβάνω δεκάδες διαφημιστικά email χωρίς να έχω δώσει την έγκριση μου. Έχει γίνει ποτέ τίποτα;». Αυτό είναι μια πραγματικότητα, δεν την υιοθετούμε, δεν την ασπαζόμαστε,  αλλά οφείλουμε να την αναφέρουμε, εφόσον μας την μεταφέρουν συνέχεια υποψήφιοι πελάτες μας!

 

2) Υπάρχει ο κίνδυνος να χαρακτηριστείτε ως spam

Όπως έχουμε τονίσει και σε προηγούμενο άρθρο μας, όταν στέλνετε τα email σας σε παραλήπτες που δεν τους ξέρετε και δεν σας ξέρουν, το πιο πιθανό είναι να χαρακτηρίσουν το email σας spam. Τόσο το Gmail, όσο και το Hotmail και το Yahoo, έχουν σε πολύ εμφανές σημείο αυτήν την επιλογή, ακριβώς για να παρακινήσουν τον παραλήπτη να χαρακτηρίσει εάν το email που έλαβε είναι ανεπιθύμητο.

Δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως πίσω από τα emails υπάρχουν άνθρωποι που ενδεχομένως να μη σας γνωρίζουν και να μη θέλουν να λάβουν από εσάς οποιαδήποτε email. Δεν έδωσαν ποτέ τη συγκατάθεση τους για κάτι τέτοιο και συνεπώς είναι απόλυτα λογικό να σας χαρακτηρίσουν spam, ειδικότερα αν δεν ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Συνεπώς, το να χαρακτηριστεί το email σας spam και ακόμα χειρότερα να διαπιστώσετε πως βρίσκεστε σε μία μαύρη λίστα σίγουρα δεν είναι μία ευχάριστη κατάσταση. Δεν καταλήγετε βέβαια στη μαύρη λίστα χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος. Θα πρέπει να υπάρχει μεγάλος αριθμός παραληπτών που έχουν ορίσει το email σας ως spam για να βρεθείτε σε οποιαδήποτε blacklist.

 

3) Η έτοιμη λίστα δε σημαίνει ότι είναι και ποιοτική

Πολλές φορές, τα emails που θα αγοράσετε είναι «κακής ποιότητας» και αυτό θα το διαπιστώσετε πολύ σύντομα. Τι σημαίνει αυτό;

Μπορεί να σας ακούγεται πολύ ωραίο να αποκτήσετε μέσα σε μια νύχτα 5.000 διευθύνσεις με email, αλλά πραγματικά αυτός ο ενθουσιασμός θα σας «κοπεί» εάν διαπιστώσετε πως πρόκειται για μια ξεπερασμένη λίστα με emails που δεν υπάρχουν ή είναι λανθασμένα. Μπορεί πολλά από αυτά τα emails να είναι γραμμένα λάθος ή να μη χρησιμοποιούνται καν και αυτό σε καμία περίπτωση δε θα σας προσφέρει κανένα κέρδος. Στην πλατφόρμα του Emailsystem, κατά την διάρκεια της εισαγωγής των επαφών το σύστημα διενεργεί ελέγχους και ξεκαθαρίζει τα συντακτικώς λανθασμένα email σας.

Επίσης, το να στείλετε σε αγνώστους δε σημαίνει πως η email καμπάνια σας θα έχει καλή απόδοση, αφού είναι πολύ πιθανόν να μην την ανοίξουν καν, διότι δεν σας γνωρίζουν! Θα έχετε δηλαδή ενδεχομένως και ένα χαμηλό ποσοστό ανοίγματος (open rate). Ποιο το κέρδος λοιπόν;

Γενικότερα, αυτό που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας είναι, πως είναι καλύτερα να έχετε χτίσει μόνοι σας μια λίστα με λιγότερα αλλά σωστά emails, παρά να έχετε μια μεγάλη λίστα με λανθασμένα emails. Σε αυτήν την περίπτωση, έχει σημασία δηλαδή η ποιότητα και όχι η ποσότητα!

 

4) Και άλλοι χρησιμοποιούν την ίδια λίστα με εσάς

Ένα ακόμη πρόβλημα με την χρήση αγορασμένης λίστας με email διευθύνσεις και το οποίο μπορεί να μην σας έχει περάσει από το μυαλό είναι το γεγονός πως η λίστα που έχετε αγοράσει δε χρησιμοποιείται μόνο από εσάς αλλά και από πολλούς άλλους. Δεν είστε ο μοναδικός που έχετε σκεφτεί να αγοράσετε email, και άλλοι το έχουν κάνει και θα συνεχίσουν να το κάνουν. Συνεπώς, το πιθανότερο είναι να στέλνετε email στους ίδιους υποψήφιους πελάτες που στέλνουν άλλοι ή ακόμα χειρότερα οι ανταγωνιστές σας.

Σκεφτείτε το εξής: Τι πιθανότητες έχετε να ανοίξουν οι συνδρομητές το δικό σας email εάν έχουν ήδη λάβει την ημέρα άλλα 10 email ή και παραπάνω από άλλους; Όχι και πολλές!

Και αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος να μην αγοράσετε μια λίστα. Καλύτερα να στέλνετε σε αυτούς που πραγματικά ενδιαφέρονται για εσάς και θα ανοίξουν το email σας ακόμα και αν δεν είναι πάρα πολλοί, παρά σε εκείνους που αγνοούν ακόμα και την ύπαρξη σας και έχουν ήδη λάβει ένα αντίστοιχο email από κάποιον ανταγωνιστή σας.

 

Συμπερασματικά

To να χρησιμοποιήσετε μια αγορασμένη λίστα με email διευθύνσεις, θα σας δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα φανταζόσασταν πριν διαβάσετε το παραπάνω άρθρο και το κέρδος δε θα είναι σε καμία περίπτωση αυτό που περιμένετε.

Αντίθετα, θα πρέπει να επενδύσετε – όσο χρονοβόρο και κοπιαστικό και αν ακούγεται αυτό – στο χτίσιμο μιας σωστής λίστας με emails που θα σας δώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Συνοπτικά, θα αναφέρουμε τους εξής απλούς τρόπους:

α) Προσθέστε μια φόρμας εγγραφής μέλους στην ιστοσελίδα σας.

β) Προσθέστε ένα πλαίσιο διαλόγου Pop Up (αναδυόμενο παράθυρο).

γ) Τοποθετήστε μία αντίστοιχη μπάρα στο πάνω μέρος της αρχικής σελίδας.

δ) Προσθέστε έναν σύνδεσμο εγγραφής στην υπογραφή του email σας.

Για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για όλους τους παραπάνω τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αυξήσετε την λίστα σας, συμβουλευτείτε το προηγούμενο μας άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *