fbpx

4 Στατιστικά στοιχεία που δείχνουν την απόδοση της email καμπάνιας σας

Όσοι χρησιμοποιούν το email marketing ως μέσο προώθησης των προϊόντων ή υπηρεσιών τους, έχουν ένα βασικό ερώτημα: «Πώς θα καταλάβω αν η email καμπάνια που έστειλα πήγε καλά ή όχι;» Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν είναι απλή. Υπάρχουν πολλά στατιστικά στοιχεία που δείχνουν την απόδοση της καμπάνιας σας και τα οποία θα πρέπει να μελετάτε κάθε φορά που κάνετε μια αποστολή.

Με άλλα λόγια, εάν στείλετε ένα newsletter στους συνδρομητές σας και δεν ελέγξετε ορισμένες σημαντικές παραμέτρους στα στατιστικά, τότε θα χάσετε βασικές πληροφορίες που αφορούν την αποστολή και την απόδοση της καμπάνιας. Για παράδειγμα, δε θα μάθετε τι ανταπόκριση είχε στους παραλήπτες σας. Πόσοι άνοιξαν το email; Πόσοι πάτησαν σε κάποιο σύνδεσμο που είχατε βάλει; Αυτές είναι μόνο μερικές από τις ερωτήσεις για τις οποίες θα λάβετε απάντηση.

Συνεπώς, το να ελέγχετε τακτικά τέτοιου είδους στατιστικά δεδομένα αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία της στρατηγικής σας και ταυτόχρονα χαράσσει τις επόμενες ενέργειες που θα ακολουθήσετε, αφού διορθώσετε τυχόν λάθη ή κάνετε αλλαγές. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε 4 βασικά στατιστικά στοιχεία που θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη σας κάθε φορά που στέλνετε μια email καμπάνια. Επίσης, θα αναφέρουμε και συγκεκριμένα ποσοστά – μιλάμε πάντοντε για μέσους όρους – τα οποία θεωρούνται ικανοποιητικά και επιτρεπτά για κάθε newsletter που στέλνετε. Μέσω της πλατφόρμας του Emailsystem στέλνονται αρκετά εκατομμύρια emails και συνεπώς είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πότε μια καμπάνια έχει καλή απόδοση και πότε όχι.

1) Ποσοστό ανοίγματος (Οpen Rate)

 

 

 

 

Ένας πρώτος σημαντικός δείκτης για την επιτυχία της καμπάνιας σας το Open Rate (ποσοστό ανοίγματος) ο οποίος δείχνει το ποσοστό των παραληπτών που άνοιξαν το email σας. Συνεπώς μπορεί να μας πει πάρα πολλά χρήσιμα πράγματα για την απόδοση της καμπάνιας σας, όπως το αν είναι αποδοτικό το θέμα μας, αν ο παραλήπτης το διαβάζει, ή ακόμα τις καλύτερες ώρες που το κοινό μας διαβάζει τα newsletters.

 Πώς υπολογίζεται;

Αριθμός των ανοιγμένων email/αριθμός των απεσταλμένων email – αριθμός απαράδοτων email (x100)

 

Ποιο ποσοστό θεωρείται ικανοποιητικό;

Με βάση τα στατιστικά από τις καμπάνιες των πελατών μας στο Emailsystem, θα λέγαμε πως ένα ποσοστό ανοίγματος κοντά στο 25% θεωρείται ικανοποιητικό και είναι ένας δείκτης πως η καμπάνια σας τράβηξε την προσοχή των συνδρομητών σας και τελικά την άνοιξαν. Εννοείται βέβαια πως όσο μεγαλύτερο είναι το Open Rate τόσο το καλύτερο.

 

Πώς θα το αυξήσετε;

Εάν το ποσοστό σας δεν είναι τόσο υψηλό όσο θα θέλατε, υπάρχουν κάποια βήματα για να το βελτιώσετε. Για παράδειγμα, στο θέμα του email πρέπει να δίνετε έμφαση στο επείγον του μηνύματος σας, στην ευκαιρία, στην προσφορά, για να το κάνετε πιο ελκυστικό. Ακόμα, συμπεριλάβετε συγκεκριμένες λεπτομέρειες που να περιγράφουν τι θα βρουν οι παραλήπτες στο newsletter σας.

Στόχος είναι να ξεφύγετε από τα συνηθισμένα και να πείσετε τους παραλήπτες σας ότι το περιεχόμενο σας αξίζει να διαβαστεί και να μοιραστεί στα social media για παράδειγμα. Χαμηλό ποσοστό επίσης μπορεί να σημαίνει ότι δεν τα στέλνετε τις κατάλληλες ώρες. Κάντε δοκιμές και βρείτε την ιδανική ώρα. Μόλις δείτε τι δουλεύει καλύτερα, μείνετε σε αυτό! Εάν θέλετε να αυξήσετε το ποσοστό ανοίγματος διαβάστε εδώ.

 

2) Κλικ σε συνδέσμους ή κουμπιά (CTR – Click Through Rate)

 

 

 

 

Ένας δεύτερος σημαντικός δείκτης για την απόδοση της καμπάνιας σας είναι το CTR (Κλικ σε συνδέσμους ή κουμπιά). Τα στατιστικά για τα κλικ αποκαλύπτουν πόσοι και πόσες φορές πάτησαν επάνω στους συνδέσμους σας οι παραλήπτες του email σας.

 

Πώς υπολογίζεται;

Αριθμός των κλικ που έγιναν/ αριθμός των email που παραδόδηκαν (x100)

Η μέτρηση αυτή είναι πολύ χρήσιμη, αφού δείχνει ποιο περιεχόμενο προτιμούν οι συνδρομητές σας να λαμβάνουν. Σκεφτείτε το εξής παράδειγμα: Διατηρείτε ένα μεσιτικό γραφείο και στέλνετε κάθε εβδομάδα newsletter για κάποια ακίνητα τα οποία αξίζουν την προσοχή του κοινού. Έχετε λοιπόν μέσα στο newsletter σας 10 ακίνητα σε διαφορετικές περιοχές της Αθήνας (Μαρούσι, Αγ. Παρασκευή, Αιγάλεω, Εκάλη, κλπ.). Παράλληλα, έχετε δημιουργήσει σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σας για κάθε ακίνητο, έτσι ώστε ο παραλήπτης να μπορεί να διαβάσει περισσότερα στοιχεία για το ακίνητο που τον ενδιαφέρει.

Σκεφτείτε λοιπόν στο τέλος της αποστολής να πάρετε μια στατιστική ανάλυση μέσα από το EmailSYSTEM, η οποία θα σας δείχνει, ποιο ακίνητο είχε τα περισσότερα κλικ. Είναι πολύ σημαντική πληροφορία, διότι μπορείτε να αντιληφθείτε πού κάνουν κλικ οι παραλήπτες σας, τί ενδιαφέρει το κοινό σας. Μπορείτε να δείτε τάσεις, μπορείτε να δείτε αντιδράσεις. Βέβαια από μόνο του αυτό το στοιχείο δεν είναι κριτήριο, χρειάζονται σίγουρα επαναλήψεις για να είστε σίγουροι, ωστόσο σας δίνει μια κατεύθυνση για τις προτιμήσεις των συνδρομητών σας.

 

Ποιο ποσοστό θεωρείται ικανοποιητικό;

Με βάση τα στατιστικά από τις καμπάνιες των πελατών μας στο Emailsystem, μπορούμε να πούμε ότι ένα ποσοστό κοντά στο 2,5% θεωρείται ικανοποιητικό όσον αφορά το CTR. Σίγουρα, μεγαλύτερα ποσοστά θα πρέπει να σας χαροποιήσουν ιδιαίτερα.

 

Πώς θα το αυξήσετε;

Εάν ανακαλύψετε ότι οι συνδρομητές σας ανοίγουν τα email σας, αλλά δεν πατάνε στους συνδέσμους δηλαδή στα links που έχετε βάλει προς τη σελίδα, το e-shop σας ή όπου αλλού εσείς θέλετε, μπορείτε να τους χωρίσετε ανά ομάδες και να στείλετε προσωποποιημένα email στην κάθε ομάδα ξεχωριστά.

Επίσης, θα μπορούσατε να επισημάνετε τα δημοφιλή σας άρθρα, νέα e-books καθώς και αποκλειστικές προσφορές. Αυτό που θα τονίσουμε για άλλη μια φορά είναι να κάνετε ΔΟΚΙΜΕΣ ώστε να διαπιστώσετε τι αποδίδει και τι όχι. Εξάλλου, θα πρέπει να θυμάστε πως κάθε λίστα σας έχει διαφορετικές απαιτήσεις και συνεπώς χρειάζεται να δημιουργήσετε διαφορετικά emails. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πώς θα αυξήσετε το CTR, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

 

3) Διαγραφές (unsubscribe rate)

 

 

 

 

To στατιστικό αυτό στοιχείο δείχνει πόσοι από τους συνδρομητές διαγράφτηκαν από τις λίστες σας, διότι δε θέλουν να λαμβάνουν πλέον emails από εσάς για τους δικούς τους λόγους. Είτε επειδή δεν ενδιαφέρονται πια, είτε γιατί τους στέλνετε πολλά email, είτε γιατί τα emails σας δεν έχουν πρωτότυπο περιεχόμενο.

 

Πώς υπολογίζεται;

Αριθμός διαγραφών/ αριθμός των email που παραδόδηκαν (x100)

 

Ποιο ποσοστό θεωρείται επιτρεπτό;

Με βάση τα στατιστικά από τις καμπάνιες των πελατών μας στο Emailsystem, μπορούμε να πούμε πως οι διαγραφές για κάθε email καμπάνια που στέλνετε καλό είναι να μην υπερβαίνουν κατά πολύ το 0,7%.

 

Πώς θα μειώσετε αυτό το ποσοστό;

Ένα μεγάλο ποσοστό διαγραφών από τη λίστα σας, μπορεί να σας αποθαρρύνει, αλλά καλό θα ήταν να δείτε ΓΙΑΤΙ διαγράφονται. Έτσι θα έχετε τη δυνατότητα να τους προσελκύσετε πίσω ή τουλάχιστον να μην χάσετε άλλους στο μέλλον. Στην πλατφόρμα του Εmailsystem όταν κάποιος πατήσει τον σύνδεσμο διαγραφής, το σύστημα τον ρωτάει προαιρετικά να δηλώσει το λόγο για τον οποίο απόφασισε να διαγραφεί από τη λίστα σας, όπως βλέπετε και στην παρακάτω εικόνα. Τα δεδομένα αυτά που αφορούν τον λόγο διαγραφής από την λίστα σας, συγκεντρώνονται και μπορείτε να τα δείτε στην καρτέλα των διαγραφών. Δηλαδή, πέρα από το ποιος πάτησε διαγραφή από τη λίστα σας, και το πότε, θα μπορείτε να βλέπετε και το λόγο για τον οποίο διαγράφηκε. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να βγάλετε κάποια χρήσιμα συμπεράσματα για τις email καμπάνιες σας και να προβείτε σε βελτιωτικές κινήσεις.

Δείτε αν στέλνετε τόσο συχνά που ενοχλεί τους χρήστες ή εάν το περιεχόμενο σας δεν τους ενδιαφέρει πλέον. Καθώς λαμβάνετε τις πληροφορίες αυτές, εντοπίστε το αδύναμο σημείο στην στρατηγική email marketing σας και βελτιώστε την.

 

4) Ποσοστό απαράδοτων (Bounce Rate)

 

 

 

 

Αυτό το στατιστικό στοιχείο είναι ένας ακόμη σημαντικός δείκτης που μετράει πόσα emails δε παραδόθηκαν στους συνδρομητές σας. Δηλαδή σας δείχνει ποιοι συνδρομητές σας δεν έλαβαν το email που τους στείλατε και συνεπώς είναι ένας καλός δείκτης για την ποιότητα της λίστας σας.

 

Πώς υπολογίζεται;

Αριθμός των email που δεν παραδόθηκαν/ αριθμός των email που παραδόθηκαν (x100)

 

Ποιο ποσοστό θεωρείται επιτρεπτό;

Με βάση τα στατιστικά από τις καμπάνιες των πελατών μας στο Emailsystem, μπορούμε να συμπεράνουμε πως μια λίστα που συντηρείται σωστά εχει λιγότερο από ένα 1% bounce rate (ποσοστό απαράδοτων).

 

Πώς θα μειώσετε αυτό το ποσοστό;

Tα απαράδοτα emails χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Τα soft και τα hard bounces. Τα πρώτα δε χρειάζεται να σας προβληματίζουν ιδιαίτερα διότι αναφέρονται σε κάποιο προσωρινό πρόβλημα (π.χ Έχει γεμίσει το mailbox του παραλήπτη, ή υπήρξε θέμα με τις ρυθμίσεις του τοπικού server)  που υπήρξε κατά την αποστολή τους και το οποίο ενδεχομένως να αποκατασταθεί σε επόμενη αποστολή. Τα hard bounces έχουν μόνιμο πρόβλημα και είναι αυτά που δείχνουν πως ίσως η λίστα σας είναι παρωχημένη και χρειάζεται ανανέωση και ξεκαθάρισμα. (π.χ. Το email δεν υπάρχει). Αυτό που θα πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που το ποσοστό είναι αρκετά υψηλό είναι να χτίσετε μία σωστή λίστα συνδρομητών. Για να μάθετε περισσότερα για το χτίσιμο της λίστας και την απόκτησης νέων συνδρομητών πατήστε εδώ

 

Συμπερασματικά

Στην πλατφόρμα του Εmailsystem θα βρείτε αναλυτικά όλα αυτά τα στατιστικά δεδομένα για κάθε email καμπάνια που θα στείλετε.

 

 

 

Εάν δε χρησιμοποιείτε ήδη την πλατφόρμα μας, δημιουργήστε έναν δωρεάν δοκιμαστικό λογαριασμό εδώ. Είναι απολύτως ΔΩΡΕΑΝ! Χρειάζεστε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα.  Δεν υπάρχει καμία δέσμευση και δεν πληρώνετε τίποτα. Όλη η διαδικασία για να στείλετε τα email σας γίνεται σε 4 πολύ απλά βήματα. Δημιουργήσαμε τα βήματα αυτά με τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι εύκολα ακόμα και για έναν αρχάριο χρήστη ηλεκτρονικού υπολογιστή!

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *