fbpx

5 ιδέες για τη δημιουργία ελκυστικών κείμενων για τα email σας

Γνωρίζετε ήδη ότι ο μέσος χρήστης είναι επιλεκτικός στα email που διαβάζει. Ένας βασικός παράγοντας επιτυχίας στο Email Marketing είναι, το πώς είναι δομημένο το κείμενο του email. Ήδη από τις πρώτες γραμμές θα αποφασίσει o αναγνώστης, αν αξίζει τον κόπο να συνεχίσει την ανάγνωσή του ή να το διαγράψει. Από τη μεριά σας ως αποστολέας θέλετε σίγουρα να δημιουργείτε email, τα οποία δεν είναι μόνο όμορφα σχεδιασμένα αλλά προσφέρουν και ενδιαφέρον περιεχόμενο. Παρακάτω λοιπόν σας δίνουμε μερικές ιδέες, ώστε να συντάσσετε ελκυστικά κείμενα για τα email σας.

1. Δηλώστε το πρόβλημα που σκοπεύετε να λύσετε

Σκοπός του email σας είναι να λύσει ένα πρόβλημα ή να ικανοποιήσει μια ανάγκη είτε ιδιωτική είτε επαγγελματική. Πρώτα από όλα όμως είναι αναγκαίο να δηλώσετε το πρόβλημα αυτό. Αναρωτηθείτε λοιπόν: „Ποιο πρόβλημα λύνει το προϊόν ή η υπηρεσία μου; Σώζει χρόνο και χρήματα; Κάνει πιο εύκολη την ιδιωτική ή επαγγελματική καθημερινότητα;“ και κυρίως „Πώς σχετίζεται με το κοινό μου;“.

Όσο πιο σχετικό το πρόβλημα με το κοινό σας, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει το email σας να προσελκύσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Στόχος είναι να ταυτιστεί ο αναγνώστης σας με το πρόβλημα που δηλώνετε και να κερδίσετε την προσοχή του.

Αφού λοιπόν αναγνωρίσετε το πρόβλημα, πρέπει να το απευθύνετε στον αναγνώστη, και μάλιστα στην αρχή του email. Για να το κάνετε αυτό, χρειάζεστε μόνο ΜΙΑ πρόταση. Ναι, σωστά διαβάσατε, μια πρόταση. Κανένας δεν πρόκειται να διαβάσει μια ολόκληρη παράγραφο, γεμάτη περιγραφές. Για αυτό τον λόγο να είστε περιεκτικοί, χρησιμοποιώντας απλές και λιτές λέξεις και εκφράσεις.

Ας υποθέσουμε ότι προσφέρετε προϊόντα ανακούφισης από μυϊκούς πόνους. Μια πιθανή δήλωση του προβλήματος θα μπορούσε να είναι: «Ξέρουμε ότι αγαπάτε τη δουλειά σας αλλά όχι τους πόνους στην πλάτη, όταν γυρνάτε από αυτήν» ή ακόμη σε μορφή ερώτησης: «Βαρεθήκατε τους πόνους από την καθιστική ζωή ή την ορθοστασία;».

Το πρόβλημα λοιπόν σε αυτό το παράδειγμα είναι οι μυϊκοί πόνοι που οφείλονται στις καθημερινές δραστηριότητές μας. Με την δήλωση του προβλήματος στην αρχή του email είναι πιο πιθανό ο αναγνώστης να συνδέσει το πρόβλημα με το προϊόν σας και να προβεί στην δράση που έχετε θέσει ως στόχο, στην περίπτωση αυτή την αγορά. Αντίθετα, αν άρχιζε το email με μια φράση όπως «Δοκιμάστε τις νέες αλοιφές καταπολέμησης μυϊκών πόνων», πιθανόν ο αναγνώστης να μην έκανε την ίδια σύνδεση και επομένως να σταματούσε εκεί την ανάγνωση του email.

2. Προσφέρετε τη λύση

Όπως ήδη τονίσαμε παραπάνω, σκοπός του email σας είναι να προσφέρει μια λύση στο πρόβλημα ή την ανάγκη του αναγνώστη σας. Αφού λοιπόν δηλώσατε το πρόβλημα και τραβήξατε το ενδιαφέρον του, είστε έτοιμοι να του δώσετε την λύση. Αυτή η λύση βέβαια συνδέεται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Δηλώστε την σύντομα και περιεκτικά, όπως ακριβώς δηλώσατε το πρόβλημα. Σύμφωνα με το παραπάνω παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι μια φράση όπως: «Ανακουφιστείτε από τους πόνους μια και καλή με το τάδε σετ προϊόντων». Με μια φράση δηλώνεται και η λύση του προβλήματος και επιτυγχάνεται η άμεση σύνδεση με το προϊόν.

3. Τονίστε τα οφέλη

Ως αυτό το σημείο έχετε κερδίσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη, οποίος έχει ταυτιστεί με το πρόβλημα και έχει συνδέσει τη λύση του με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Τονώστε την σύνδεση αυτήν με το να παραθέσετε τα οφέλη που θα αποκομίσει από την χρήση τους. Και σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να είστε σύντομοι και ξεκάθαροι στο μήνυμά σας. Μην αναλώνεστε σε πυκνογραμμένο κείμενο σε παραγράφους, αλλά χρησιμοποιήστε ξεκάθαρη δομή, όπως bullets με μικρές προτάσεις και τονισμό των σημαντικότερων λέξεων με bold.

Πέρα από τον απλό αυτόν τρόπο – και ανάλογα με το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε –, υπάρχουν διάφοροι επιπλέον τρόποι για να τονώσετε τόσο τα οφέλη απόκτησης ή χρήσης αυτών από τον αναγνώστη όσο και το μοναδικά πλεονεκτήματα της επιχείρησής σας.

Για παράδειγμα, μπορείτε να παραθέσετε

  • μια ιστορία επιτυχίας

Πείτε στο κοινό σας πώς το προϊόν ή η υπηρεσία σας προσφέρει λύσεις.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι προσφέρετε συμβουλευτικές υπηρεσίες marketing για μικρές επιχειρήσεις. Εξηγήστε, πώς μια τοπική επιχείρηση ρούχων αύξησε την πελατεία και τις πωλήσεις της μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Ξανά, μην πλατειάζετε με περίπλοκες αφηγήσεις, χρειάζεστε μόνο μια, δύο προτάσεις.

  • μια μαρτυρία

Ενσωματώστε μαρτυρίες πελατών στο email σας. Προσθέστε μια φωτογραφία ενός χαμογελαστού πελάτη σας με μια σύντομη παράθεση με την (θετική) γνώμη ή εμπειρία του σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Με αυτόν τον τρόπο τονώνεται το αίσθημα εμπιστοσύνης του αναγνώστη απέναντι στην επιχείρησής σας και εν τέλει σε αυτό που προσφέρετε.

4. Δημιουργήστε αίσθημα εγρήγορσης

Αφού διαβάσει ο αναγνώστης το email σας, θέλετε να δράσει. Θέλετε να προβεί σε μια αγορά, να συμπληρώσει μια φόρμα ή να κατεβάσει ένα αρχείο; Για να το κάνει αυτό, πρέπει να αποκτήσει ένα αίσθημα εγρήγορσης.

Πώς μπορείτε να το προκαλέσετε;

  • Με το να θέσετε ένα χρονικό όριο (deadline). Αυτό μπορεί να συνοδεύεται με μια προσφορά, π.χ. μια έκπτωση. Για παράδειγμα: «Αποκτήστε το τάδε προϊόν με έκπτωση 10% έως τις 28.2.»
  • Με το να δηλώσετε την περιορισμένη διαθεσιμότητα ενός προϊόντος, μιας προσφοράς που λήγει σύντομα κοκ. Για παράδειγμα: «Η προσφορά λήγει σύντομα» ή «παραγγείλετε τώρα, πριν εξαντληθεί».
  • Με το να προαναγγείλετε τη διαθεσιμότητα ενός προϊόντος ή μια υπηρεσίας σε μια μελλοντική κοντινή ημερομηνία και την δυνατότητα προπαραγγελίας ή κράτησης.

5. Προτρέψτε σε δράση

Έχουμε τονίσει αρκετές φορές ότι κάθε email χρειάζεται μια προτροπή σε δράση (Call to Action), ανάλογα με τον στόχο σας. Δημιουργήστε λοιπόν ένα κουμπί-σύνδεσμο, που θα οδηγεί τον αναγνώστη στην landing page που θέλετε,  ώστε να προβεί στην επιθυμητή δράση. Τοποθετήστε το στο τέλος του κειμένου, ώστε να ακολουθεί τη λογική σειρά δομής του κειμένου.

Ήδη μιλήσαμε για το αίσθημα εγρήγορσης, που πρέπει να δημιουργούν τα κείμενα σας. Μόνες λέξεις όπως, «αγορά» ή «κράτηση» καλό είναι να αποφεύγονται. Αντίθετα, διαλέξτε σύντομες, δυνατές λέξεις και συνδυάστε τες με ρήματα στην προστακτική, που θα πείσουν τον χρήστη να δράσει γρήγορα. Δύο με πέντε λέξεις είναι αρκετές, τοποθετημένες πάνω στο κουμπί ή τον σύνδεσμο, ώστε να κερδίσετε χώρο. Σιγουρέψτε επίσης, ότι η προτροπή συνάδει με το περιεχόμενο του email. Αν για παράδειγμα το κείμενό σας αφορά ένα εκπτωτικό κουπόνι, το Call to Action πρέπει να προτρέπει τον αναγνώστη να το αποκτήσει.

Αναφέρουμε μερικά παραδείγματα Calls to Action:

Απόκτησέ το τώρα

Κάνε κράτηση σήμερα

Κέρδισε έκπτωση 20%

Κατέβασέ το τώρα δωρεάν

Άρχισε σήμερα

Μάθε περισσότερα

Επωφελήσου τώρα

Δες περισσότερα

Και εδώ ισχύει ο κανόνας του πειραματισμού. Δημιουργήστε κουμπιά και συνδέσμους με διαφορετικά Calls to Action και δείτε πιο είχε τα καλύτερα αποτελέσματα.

Σύνοψη

Με αυτές τις βασικές ιδέες και πρακτικές, έχετε μια βάση για την σύνταξη ενδιαφερόντων και ελκυστικών κειμένων στα email σας. Προσαρμόστε την γλώσσα και το ύφος των κειμένων ανάλογα με το κοινό σας, την επιχείρησή σας και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Πειραματιστείτε, αναλύστε τα δεδομένα των καμπανιών σας και δείτε πώς τα κείμενά σας συντελούν στην επιτυχία της Email Marketing στρατηγικής σας.

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google.

2 Comments

  1. Ο/Η Fotis Papapostolou λέει:

    Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σας.
    Σας ευχαριστώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *