fbpx

Στατιστικά

Δωρεάν Δοκιμή

5 στατιστικά στοιχεία παρακολούθησης στις καμπάνιες

Posted on by EmailSYSTEM | Email

Εάν στείλετε ένα newsletter και δεν ελέγξετε τις παραμέτρους στα στατιστικά, τότε χάνετε βασικές πληροφορίες για την αποστολή. Δεν θα μάθετε τι ανταπόκριση είχε στους παραλήπτες. Πόσοι το άνοιξαν; Πάτησαν στον σύνδεσμο; Προέβησαν σε αγορά;

Για να απαντήσετε σε αυτά τα ερωτήματα και να ανακαλύψετε αν τα emails σας βοηθάνε την επιχείρησή σας, το να ελέγχετε τα στατιστικά είναι υψίστης σημασίας. Αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία, την στρατηγική σας και χαράσσει τις επόμενες ενέργειες που θα ακολουθήσετε.

Επιπρόσθετα, τα στατιστικά θα σας βοηθήσουν να αναγνωρίσετε τις ανάγκες των πελατών σας ώστε να προσδιορίσετε τους τομείς εκείνους που πρέπει να βελτιώσετε, ώστε το email marketing να αρχίσει να γίνεται αποδοτικό. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε 5 σημεία που είναι σημαντικά και πρέπει να δώσετε προσοχή.

1) Ποσοστό ανοίγματος (open rate)

Σε προηγούμενο άρθρο μας έγινε αναλυτική αναφορά στο ποσοστό ανοίγματος (open rate), τί είναι, πώς το μετράμε και πώς μπορούμε να το βελτιώσουμε. Εν ολίγοις,  είναι ο αριθμός των μοναδικών παραληπτών προς τους συνολικούς παραλήπτες που άνοιξαν το μήνυμα σας.  Αυτός ο δείκτης από μόνος του μπορεί να μας πει πάρα πολλά χρήσιμα πράγματα για την απόδοση της καμπάνιας σας, όπως το αν είναι αποδοτικό το θέμα μας, αν ο παραλήπτης το διαβάζει, ή ακόμα τις καλύτερες ώρες που το κοινό μας διαβάζει τα newsletters.

Εάν το ποσοστό σας δεν είναι τόσο υψηλό όσο θα θέλατε, υπάρχουν κάποια βήματα για να το βελτιώσετε. Για παράδειγμα, στο θέμα του email πρέπει να δίνετε έμφαση στο επείγον του μηνύματος σας, στην ευκαιρία, στην προσφορά, για να το κάνετε πιο ελκυστικό. Ακόμα, συμπεριλάβετε συγκεκριμένες λεπτομέρειες που να περιγράφουν τί θα βρουν οι παραλήπτες στο newsletter σας. Στόχος είναι να ξεφύγετε από τα συνηθισμένα και να πείσετε τους παραλήπτες σας ότι το περιεχόμενο σας αξίζει να διαβαστεί και να μοιραστεί στα social media για παράδειγμα.

Χαμηλό ποσοστό επίσης μπορεί να σημαίνει ότι δεν τα στέλνετε τις κατάλληλες ώρες. Κάντε δοκιμές και βρείτε την ιδανική ώρα. Μόλις δείτε τί δουλεύει καλύτερα, μείνετε σε αυτό!

2) Επισκεψιμότητα

Για να δείτε τον όγκο των παραληπτών που επισκέπτονται την σελίδα σας από το email, θα πρέπει να ελέγξετε τα στατιστικά επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εάν θέλετε να προσελκύσετε επισκέπτες σε συγκεκριμένο άρθρο που οδηγεί για παράδειγμα σε πωλήσεις.

Είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε σε κάθε newsletter ένα κουμπί ενέργειας (Call to Action) έτσι ώστε να έχετε μία σταθερή ροή στο site σας. Σιγουρευτείτε ότι είναι σε ξεχωριστή θέση και έχει το ανάλογο μέγεθος, ώστε να γίνει αντιληπτό από τον αναγνώστη.

3) Κλικ σε συνδέσμους ή κουμπιά (CTR – Click Through Rate)

Τα στατιστικά για τα κλικ αποκαλύπτουν πόσοι και πόσες φορές πάτησαν επάνω στους συνδέσμους σας οι παραλήπτες. Η μέτρηση αυτή δείχνει ποιο περιεχόμενο προτιμούν οι συνδρομητές σας να λαμβάνουν.

Σκεφτείτε το εξής παράδειγμα: Διατηρείτε ένα μεσιτικό γραφείο και στέλνετε κάθε εβδομάδα newsletter για κάποια ακίνητα τα οποία αξίζουν την προσοχή του κοινού. Έχετε λοιπόν μέσα στο newsletter σας 10 ακίνητα σε διαφορετικές περιοχές της Αθήνας (Μαρούσι, Αγ. Παρασκευή, Αιγάλεω, Εκάλη, κλπ.). Παράλληλα, έχετε δημιουργήσει σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σας για κάθε ακίνητο, έτσι ώστε ο παραλήπτης να μπορεί να διαβάσει περισσότερα στοιχεία για το ακίνητο που τον ενδιαφέρει.

Σκεφτείτε λοιπόν στο τέλος της αποστολής να πάρετε μια στατιστική ανάλυση μέσα από το EmailSYSTEM, η οποία θα σας δείχνει, ποιο ακίνητο είχε τα περισσότερα κλίκ. Είναι πολύ σημαντική πληροφορία, διότι μπορείτε να αντιληφθείτε πού κάνουν κλίκ οι παραλήπτες σας, τί ενδιαφέρει το κοινό σας. Μπορείτε να δείτε τάσεις, μπορείτε να δείτε αντιδράσεις. Βέβαια από μόνο του αυτό το στοιχείο δεν είναι κριτήριο, χρειάζονται σίγουρα επαναλήψεις για να είστε σίγουροι, ωστόσο σας δίνει μια κατεύθυνση. Δεν βαδίζετε στα τυφλά!

Εάν ανακαλύψετε ότι οι συνδρομητές σας ανοίγουν τα email σας αλλά δεν πατάνε στους συνδέσμους, μπορείτε να κάνετε το εξής. Χωρίστε τους ανά ομάδες και στείλτε προσωποποιημένα email στην κάθε ομάδα.

Επίσης, θα μπορούσατε να επισημάνετε τα δημοφιλή σας άρθρα, νέα ebooks καθώς και αποκλειστικές προσφορές. Και θα επαναλάβουμε, κάντε ΔΟΚΙΜΕΣ για τους τύπους περιεχομένου που φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Κάθε λίστα έχει διαφορετικές απαιτήσεις.

4) Διαγραφές

Ένα μεγάλο ποσοστό διαγραφών από τη λίστα σας, μπορεί να σας αποθαρρύνει  αλλά καλό θα ήταν να δείτε ΓΙΑΤΙ διαγράφονται. Έτσι θα έχετε τη δυνατότητα να τους προσελκύσετε πίσω ή τουλάχιστον να μην χάσετε άλλους στο μέλλον.

Όταν κάποιος πατήσει τον σύνδεσμο διαγραφής, συμπεριλάβετε μία ερώτηση στην σελίδα διαγραφής η οποία θα ρωτάει τον λόγο. Δείτε αν στέλνετε τόσο συχνά που ενοχλεί τους χρήστες ή εάν το περιεχόμενο σας δεν τους ενδιαφέρει πλέον. Καθώς λαμβάνετε τις πληροφορίες αυτές, εντοπίστε το αδύναμο σημείο στην στρατηγική email marketing σας και βελτιώστε την.

5) Εγγύηση παράδοσης

Εάν ανακαλύψετε ότι το ποσοστό ανοίγματος είναι ασυνήθιστα χαμηλό και τα περισσότερα από τα email σας καταλήγουν στα ανεπιθύμητα, τότε ίσως υπάρχει θέμα που πρέπει να ερευνηθεί. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την παράδοση ενός email και σας τους αναφέρουμε παρακάτω:

  • Η διεύθυνση email που θα ορίσετε ως αποστολέας πρέπει να υπάρχει και να λειτουργεί κανονικά! Προσέξτε μην κάνετε τυπογραφικό λάθος.
  • Ο σύνδεσμος διαγραφής από την ομάδα είναι υποχρεωτικός.
  • Ορίστε με σαφή τρόπο, για το ποιος στέλνει το email. Ο παραλήπτης πρέπει να σας αναγνωρίσει!
  • Αποφύγετε τίτλους στο θέμα του email που δημιουργούν σύγχυση.
  • Στείλτε ποιοτικό περιεχόμενο.
  • Στέλνετε σε τακτά χρονικά διαστήματα (τουλάχιστον ένα το μήνα).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

EmailSYSTEM Newsletter

Ενημερωθείτε για όλες τις τελευταίες προσφορές, ανανεώσεις καθώς επίσης και άρθρα σχετικά με την βελτιστοποίηση της απόδοσης των newsletter σας.


Με την εγγραφή σας στο emailsystem, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας