fbpx

5 συμβουλές για την Email Marketing στρατηγική σας το 2018

Το 2017 ήταν μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις και αλλαγές στο Email Marketing. Ενώ γενικές συμβουλές, όπως να «γνωρίζετε το κοινό που απευθύνεστε» και «να οργανώνετε στρατηγικά τις καμπάνιες σας» έχουν πάντα αξία, θέλουμε σήμερα να σας δώσουμε μερικές πρακτικές συμβουλές, για να ανανεώσετε το Email Marketing σας για τη νέα χρονιά.

1. Ασχοληθείτε διεξοδικά με τη λίστα των email σας

Μια πολύ σημαντική παράμετρος, για να κρατήσετε ψηλά και την αξιοπιστία σας ως αποστολέας και τα open rates των email σας, είναι να κάνετε μια εκκαθάριση και εκτίμηση της λίστας σας. Η αρχή της χρονιάς είναι μια κατάλληλη εποχή να το κάνετε.

Για αρχή αναγνωρίστε, ποιοι συνδρομητές σας είναι ανενεργοί και δεν έχουν ανοίξει τα email σας. Οργανώστε μια καμπάνια ειδικά για αυτούς, ώστε να τους προτρέψετε σε αλληλεπίδραση. Αν επιμένουν να αγνοούν τα email σας, μην διστάσετε να τους αφαιρέσετε από την λίστα σας. Μην ξεχνάτε: Μια μεγάλη λίστα δεν είναι αυτόματα και ποιοτική.

Κατόπιν αναγνωρίστε τους συνδρομητές που παρουσιάζουν μια επιλεκτική σχέση με τις καμπάνιες σας. Δείτε αναλυτικά ποια email άνοιξαν και ποια όχι, σε ποιο περιεχόμενο ήταν δεκτικοί και σε ποιο όχι. Χρησιμοποιήστε τα αποτελέσματα της ανάλυσής σας, για να χωρίσετε τους συνδρομητές σας σε ομάδες, ώστε να είστε σίγουροι ότι λαμβάνουν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.

Τέλος αφαιρέστε εντελώς από τη λίστα σας email διευθύνσεις, στις οποίες δεν παραδόθηκαν τα email σας λόγω προσωρινού προβλήματος (soft bounces). Αν κάνετε επανειλημμένες αποστολές σε διευθύνσεις email που παρουσιάζουν συχνό πρόβλημα, τότε μάλλον το πρόβλημα είναι μόνιμο και όχι προσωρινό και πρέπει να τις αφαιρέσετε. Επιπρόσθετα, επηρεάζουν αρνητικά το ποσοστό των επιτυχημένων αποστολών σας και μακροπρόθεσμα την αξιοπιστία σας ως ασφαλή αποστολέα.

2. Στείλτε προσωποποιημένα email

Η αποστολή προσωποποιημένων email ήταν και θα παραμείνει και για το 2018 ένας πολύ σημαντικός παράγοντας επιτυχίας στο Εmail Marketing. Πέρα από το να απευθυνθείτε στους συνδρομητές σας ονομαστικά στον τίτλο ή στην προσφώνηση του email, φροντίστε όσο το δυνατόν να στέλνετε τις διαφημιστικές και άλλες προωθήσεις σας σύμφωνα με το προφίλ των συνδρομητών σας. Σύμφωνα με μελέτη της Salesforce52% των χρηστών είναι έτοιμοι να προτιμήσουν μια άλλη εταιρεία, αν αυτή τους απευθύνεται προσωπικά, και 64% αυτών προτιμούν προσωπικές προωθήσεις προϊόντων και προσφορών.

3. Βελτιστοποιήστε τις καμπάνιες σας για φορητές συσκευές

Δεν προκαλεί πλέον καμία έκπληξη ότι πλέον οι περισσότεροι ανοίγουν τα email τους σε φορητές συσκευές, smartphones και tablets. Για το 2016 το ποσοστό αυτό των χρηστών ήταν 53% και η πρόβλεψη για το 2018 φτάνει το 80%! Αν έως τώρα δεν έχετε κάνει έως τώρα σκέψεις για την σωστή εμφάνιση των email σας σε φορητές συσκευές, είναι ώρα να το κάνετε. Ακολουθήστε τις συμβουλές μας για την κατασκευή email για φορητές συσκευές και βελτιστοποιήστε τις καμπάνιες σας για αυτές.

4. Ανανεωθείτε!

Νέα χρονιά, νέοι στόχοι, νέες προκλήσεις. Για το σχεδιασμό της στρατηγικής σας το 2018, χρήσιμη είναι πάντα μια ανάλυση της απόδοσης των καμπανιών σας την χρονιά που πέρασε. Αναρωτηθείτε: Ποια καμπάνια ήταν επιτυχημένη, ποια αποτυχημένη, γιατί; Ποια μέρα αποστολής είναι η καλύτερη; Ποιο design είναι πιο λειτουργικό, ποιο περιεχόμενο πιο δεκτικό;

Κρατήστε λοιπόν ό,τι λειτούργησε θετικά για εσάς και εντοπίστε τα σημεία που χρειάζονται βελτιώσεις. Ανανεώσετε το design και τα κείμενα των email σας και κάντε δοκιμές. Μην διστάσετε να πάρετε feedback από το κοινό σας αλλά και να απευθυνθείτε στους ειδικούς για νέες ιδέες και συμβουλές.

5. Επιμείνετε στο Email Marketing

To Email Marketing συνεχώς αλλάζει. Τα email στα «Εισερχόμενα» γίνονται περισσότερα, όλο και περισσότεροι ανταγωνίζονται να τραβήξουν την προσοχή του χρήστη. Ίσως παρατηρήσατε μείωση στο open rate των email σας και στην ανταπόκριση των συνδρομητών σας. Ίσως αναρωτιέστε, αν αξίζει πλέον να επενδύσετε στο Email Marketing.

Σας λέμε κατηγορηματικά ότι αξίζει: Οι περισσότεροι σοβαροί διαφημιστές δηλώνουν ότι είναι η πιο πετυχημένη μέθοδος marketing, δίπλα σε αυτήν της δημιουργίας μιας ιστοσελίδας. Σύμφωνα  με τη μελέτη που αναφέρθηκε παραπάνω το Email Marketing έχει την υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI, Return on Investment), η οποία γνώρισε μια αύξηση της τάσης του 83% από το 2015 έως σήμερα. Η ίδια τάση θα επικρατήσει και το 2018. Επομένως, το Email Marketing είναι εδώ για να μείνει. Αν το εγκαταλείψετε, θα χάσετε ένα επιτυχημένο κανάλι επικοινωνίας με το κοινό σας και θα μείνετε πίσω σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας.

Ελπίζουμε οι παραπάνω συμβουλές να σας βοηθήσουν στην οργάνωση των καμπανιών σας και την Εmail Marketing στρατηγική σας για το 2018. Εμείς θα είμαστε εδώ και τη νέα χρονιά με την παρουσίαση όλων των νέων τάσεων στο Εmail Marketing, με συμβουλές και οδηγίες για δημιουργικές και πετυχημένες email καμπάνιες. Καλή Χρονιά και stay tuned!

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *