fbpx

6 μύθοι στο Email Marketing και τι πραγματικά ισχύει

E-Commerce, Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για Mηχανές Αναζήτησης (SEO), Διαφήμιση στα Αποτελέσματα Μηχανών Αναζήτησης (SEA) και σε Ιστοσελίδες: Ανεξάρτητα από τη μέθοδο Online Marketing που χρησιμοποιείτε, όλες έχουν ένα κοινό: Τους μύθους γύρω από την σωστή χρήση τους. Όσον αφορά στο Email Marketing, τα πράγματα δεν είναι διαφορετικά. Σήμερα λοιπόν θα ασχοληθούμε με έξι μύθους στο Email Marketing και θα εξετάσουμε αν ισχύουν, ώστε να μην επηρεάσουν αρνητικά τις email καμπάνιες σας.

Μύθος 1ος: Μην στέλνετε πάνω από ένα email την εβδομάδα

Σίγουρα, το να «βομβαρδίζετε» τους συνδρομητές σας με email, μπορεί να είναι ενοχλητικό και να οδηγήσει σε διαγραφές από τη λίστα σας. Ακριβώς αυτό το γεγονός αποτρέπει πολλούς να στείλουν περισσότερα από ένα email την εβδομάδα, παρόλο που μπορεί να είναι αναγκαίο για μια επιχείρηση, π.χ. όταν μπορεί να προσφέρει επιπλέον προσφορές ή επιπλέον περιεχόμενο (ένα άρθρο, ένα αρχείο για «κατέβασμα» κοκ).

Η αποστολή όμως πολλών email δεν είναι οδηγεί όμως αναγκαστικά σε διαγραφές. Εξαρτάται από το είδος της καμπάνιας και τα email που την αποτελούν. Για παράδειγμα, αν μια προωθείτε μια προσφορά που λήγει σε μια εβδομάδα, τίποτα δεν σας εμποδίζει να στείλετε μερικά email υπενθύμισης ανά δύο ή τρεις ημέρες.

Μύθος 2ος: Κρατήστε τον τίτλο θέματος του email όσο πιο σύντομο γίνεται

Ένα από τα πιο «καυτά» ζητήματα αντιπαράθεσης στο Email Marketing είναι ο ιδανικός αριθμός χαρακτήρων που πρέπει να έχει το θέμα του email. Ο μύθος του σύντομου τίτλου έχει τις ρίζες του στο γεγονός ότι οι περισσότεροι «σκανάρουν» γρήγορα τον φάκελο των Εισερχομένων και μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα καλούνται να αποφασίσουν αν και ποιο email θα ανοίξουν. Επίσης, στο ότι οι σύντομοι τίτλοι είναι πιο φιλικοί για ανάγνωση σε φορητές συσκευές, καθώς εμφανίζουν συνήθως 25-30 χαρακτήρες.

Κι όμως, πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι email με τίτλο θέματος μεταξύ 61-70 χαρακτήρων είχαν το μεγαλύτερο ποσοστό αναγνωσιμότητας, όπως γίνεται φανερό από τον παρακάτω πίνακα:

Συνεπώς μεγάλοι τίτλοι θέματος μπορεί όντως να είναι αποτελεσματικοί και να έχουν μεγαλύτερο ROI.

Μύθος 3ος: Οι διαγραφές συνδρομητών σημαίνουν και αποτυχημένη email στρατηγική

Ο μεγαλύτερος φόβος, όσων ασχολούνται με το Email Marketing: οι διαγραφές συνδρομητών. Αποτέλεσμα: Πανικός, φόβος αποτυχίας και αναζήτηση των αιτιών: Τι πήγε λάθος, φταίει το περιεχόμενο, η μέρα αποστολής, ο τίτλος ήταν μήπως λάθος;

Παρόλο που πάντα πρέπει αν ελέγχεται τον αριθμό των διαγραφών από τη λίστα σας και να προσπαθείτε πάντα να βελτιστοποιείτε τα email και την στρατηγική σας, δεν πρέπει να πανικοβαλλόσαστε, όταν χάνετε συνδρομητές.

Το λογικό συμπέρασμα από μια διαγραφή είναι ότι ο συνδρομητής σας δεν ενδιαφέρεται πια για το προϊόν, την υπηρεσία ή το περιεχόμενο που προσφέρετε. Αυτό είναι λογικό, καθώς οι προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα των χρηστών αλλάζουν. Επομένως δείτε την θετική πλευρά, καθώς έτσι γνωρίζετε την πραγματική απήχηση που έχετε στους συνδρομητές σας. Καλύτερα ένας διαγραμμένος συνδρομητής από έναν αδιάφορο. Καλύτερα να επικεντρώσετε την προσοχή σας βελτιώνοντας τις καμπάνιες σας παρά να σπάτε το κεφάλι σας για πράγματα, στα οποία δεν έχετε κανέναν έλεγχο.

Μύθος 4ος: Διαγράψτε από τη λίστα σας τους «ανενεργούς» συνδρομητές

Όλοι όσοι ασχολείστε με το Email Marketing έχετε σίγουρα συνδρομητές, οι οποίοι, αφού γράφτηκαν στη λίστα σας για μια προσφορά ή έκπτωση, δεν άνοιξαν ξανά κάποιο email σας ή δεν αλληλεπίδρασαν με αυτά. Η πιο άμεση ενέργεια θα ήταν να τους διαγράψετε από τη λίστα σας, καθώς και δεν ενδιαφέρονται για εσάς αλλά και σας κοστίζουν περισσότερα χρήματα, έτσι;

Αν και είστε πεπεισμένοι για αυτό, ίσως δεν είναι πάντα η καλύτερη ενέργεια να τους διαγράψετε αμέσως. Αντίθετα, δημιουργήστε μια remarketing καμπάνια στοχευμένη ειδικά για αυτούς τους συνδρομητές. ‘Ετσι, μπορεί να αναζωογονήσετε το ενδιαφέρον τους για εσάς και να τους ξανακερδίσετε.

Μύθος 5ος: Διαφορετικά email για νέους και παλιούς πελάτες; Αδιάφορο!

Αν στέλνετε τα ίδια email στους παλιούς και νέους πελάτες σας, μάλλον πρέπει να αναθεωρήσετε την στρατηγική σας. Σύμφωνα με τη μελέτη της Bain, οι παλιοί πελάτες μιας επιχείρησης ξοδεύουν κατά 67% περισσότερο χρόνο με τα email από ότι οι νέοι. Επίσης, η μελέτη της Econsultancy έδειξε ότι οι παλιοί πελάτες δημιουργούν τριπλάσιο τζίρο σε σχέση με νέους πελάτες.

Αν λοιπόν δεν διαχωρίζετε τους συνδρομητές σας ανάλογα με το πόσο παλιοί και πιστοί είναι, δεν δημιουργείτε ανάλογες λίστες και δεν στέλνετε στοχευμένες καμπάνιες, τότε μάλλον χάνετε μια ευκαιρία αύξησης των πωλήσεων και του τζίρου σας.

Μύθος 6ος: Τα αυτοματοποιημένα email δεν είναι προσωπικά

Πολλοί συνδέουν τον όρο «αυτοματοποίηση» στο Email Marketing με το να στέλνονται email από μια εφαρμογή ή μηχανή και όχι από ανθρώπους. Η αυτοματοποίηση όμως στο Email Marketing έχει να κάνει με την συστηματική δημιουργία και αποστολή και όχι με το περιεχόμενο του email. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλούς αυτοματισμούς στις αποστολές των email σας, π.χ. ένα email καλωσορίσματος, όταν κάποιος εγγράφεται στη λίστα σας ή ένα email υπενθύμισης, στα οποία θα προσθέτετε προσωπικό χαιρετισμό ή στοχευμένο περιεχόμενο ανάλογα με το προφίλ του, ειδικές προσφορές κοκ.

Σύνοψη

Κάθε επιχείρηση ή οργανισμός είναι ξεχωριστοί. Επομένως δεν μπορεί να υπάρχει μόνο μία σωστή μέθοδος εφαρμογής του Email Marketing. Κάθε επιχειρηματίας ή διαφημιστής θα πρέπει να προσαρμόζει την στρατηγική και να δημιουργεί τα email του σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της επιχείρησης ή οργανισμού, με το κοινό που απευθύνεται και με την ανάλυση των προηγούμενων καμπανιών.

Σίγουρα, υπάρχει πάντα ένας οδηγός με τις καλύτερες πρακτικές, τον οποίο όμως δεν πρέπει να ακολουθείτε τυφλά. Όπως πάντα σας προτείνουμε, κάντε δοκιμές, δείτε τι είναι αποτελεσματικό για εσάς, κρίνετε και πράξτε ανάλογα.

Θέλετε να μάθετε πώς καταρρίψαμε άλλους τέσσερις μύθους στο Email Marketing; Δείτε εδώ περισσότερα!

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *