fbpx

6 πράγματα που πρέπει να ελέγξετε πριν στείλετε το newsletter σας!

Πόσες φορές έχετε κάνει αποστολή της email καμπάνια σας και έχετε διαπιστώσει εκ των υστέρων πως βάλατε λάθος υπερσύνδεσμο ή στείλατε το newsletter σας σε λάθος ομάδα; Οι περισσότεροι θα απαντήσετε ΝΑΙ σε αυτήν την ερώτηση. Εάν απαντήσετε ΟΧΙ είστε σίγουρα από τους τυχερούς ή για να πούμε την αλήθεια είστε… από τους πιο προσεχτικούς.

Το να κάνετε κάποιο λάθος δεν είναι ένα ασυνήθιστο φαινόμενο και δε συμβαίνει μόνο σε εσάς. Η πολύχρονη εμπειρία μας πάνω στο email marketing έχει δείξει πως πολλοί από τους πελάτες μας που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα τoυ EmailSYSTEM για να κάνουν μαζική αποστολή email, έχουν κάνει λάθη σε καμπάνιες τους και το έχουν διαπιστώσει όταν είναι πια αργά… Είναι κρίμα να έχετε αφιερώσει χρόνο και κόπο για να δημιουργήσετε μια καμπάνια και να μην έχετε τελικά τα επιθυμητά αποτελέσματα επειδή για παράδειγμα, προσθέσατε λάθος συνημμένο αρχείο ή στείλατε το email σε λάθος λίστα συνδρομητών.

Για να μη βρεθείτε σε μια τέτοια δυσάρεστη θέση είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε πάντα ορισμένα βασικά πράγματα πριν κάνετε οποιαδήποτε αποστολή ενός email. Θα χρειαστεί να αφιερώσετε ελάχιστα λεπτά για να κάνετε τον απαιτούμενο έλεχγο, ο οποίος όμως μπορεί να αποδειχτεί «σωτήριος» για την επιτυχία της καμπάνιας σας.

Ποια είναι όμως τα πράγματα που πρέπει να τσεκάρετε οπωσδήποτε πριν πατήσετε το κουμπί της αποστολής;

1. Κουμπιά προτροπής (CTA) και υπερσύνδεσμοι (links)

Θέλοντας να γλιτώσουμε χρόνο, πολλές φορές κάνουμε αντιγραφή (duplicate) μιας προηγούμενης καμπάνιας μας και δουλεύουμε πάνω σε αυτή κάνοντας μικρές αλλαγές, αντί να ξεκινήσουμε να «στήνουμε» το newsletter από την αρχή. Και με αυτή τη τακτική προκύπτουν δυστυχώς τα πιο σημαντικά λάθη, διότι ξεχνάμε να αλλάξουμε τα links στα κουμπιά προτροπής ή στους υπερσυνδέσμους. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; O παραλήπτης κάνει κλικ σε ένα από τα links και οδηγείται σε λάθος σελίδα, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μη πετυχαίνετε το σκοπό για τον οποίο στείλατε το email, αλλά και να δημιουργείτε κακή εντύπωση στους συνδρομητές σας. Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να τσεκάρετε λοιπόν είναι όλα τα links, ώστε αυτά να οδηγούν σε σωστή σελίδα προορισμού (landing page) και η οποία θα πρέπει φυσικά να λειτουργεί σωστά και όχι να εμφανίζει σφάλμα.

 

2. Θέμα (subject line) και preheader του email

Όπως αναφέραμε και πριν, για να μη χάσουμε χρόνο, χρησιμοποιώντας αντίγραφο μιας προηγούμενης καμπάνιας, πέρα από τα links πολλές φορές ξεχνάμε να αλλάξουμε και το θέμα της καμπάνιας μας. Δεν είναι λίγες οι φορές που την έχουμε στείλει με λάθος θέμα ή έχουμε παραλείψει να αλλάξουμε και το preheader του email.

Όσον αφορά το θέμα, δε χρειάζεται μεγάλη ανάλυση. Έχουμε επισημάνει πολλές φορές πως το θέμα είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο του email σας, διότι είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι παραλήπτες σας. Αν για παράδειγμα, το email που στείλατε αφορά εκπτώσεις στις γυναικείες τσάντες και εσείς έχετε ως θέμα «Προσφορές στα παιδικά ρούχα!» επειδή ξεχάσατε να το αλλάξετε, τότε δε θα έχετε τα αποτελέσματα που θέλετε.

Το ίδιο ισχύει και για το preheader. Για όσους δεν το γνωρίζουν, το email preheader, όπως φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα, είναι ένα περιληπτικό κείμενο το οποίο εμφανίζεται δίπλα (ή σε κάποιες περιπτώσεις κάτω από) το θέμα του email όταν ο παραλήπτης το βλέπει στο inbox του. Διάφορες εφαρμογές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (π.χ. το Gmail) χρησιμοποιούν αυτό το κείμενο για να δώσουν στο χρήστη μία ιδέα για το περιεχόμενο του email. Αυτή η μικρή περιγραφή του email σας πολλές φορές μπορεί να κάνει τη διαφορά, ώστε ο παραλήπτης να το ανοίξει ή όχι. Οι περισσότεροι δε δίνουν σημασία στην προσθήκη του preheader, ωστόσο το πρόβλημα δεν είναι να μη βάλετε preheader αλλά να ξεχάσετε να διορθώσετε το preheader που ενδεχομένως υπάρχει από την προηγούμενη καμπάνια σας! Συνεπώς, δώστε μεγάλη προσοχή και στα δύο αυτά στοιχεία διότι καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία της καμπάνιας σας και θα πρέπει να είναι πάντα σωστά.

 

3. Εικόνες και AltText

Μπορεί να σας ακούγεται «χάσιμο» χρόνου, ωστόσο το να βάζετε στις εικόνες που περιέχει το newsletter σας το κατάλληλο Alt-Text (εναλλακτικό κείμενο) είναι πολύ σημαντικό, στην περίπτωση που οι παραλήπτες σας ανοίγουν τα email τους από πρόγραμμα (π.χ. Outlook) που δεν προβάλλει τις εικόνες από προεπιλογή (by default). Ειδικότερα αν έχετε εικόνες που περιέχουν σημαντικά μηνύματα (π.χ έκπτωση 50% στα γυναικεία ρούχα) για τους πελάτες σας ή απεικονίζουν κάποια από τα προϊόντα σας (π.χ ένα ζευγάρι μπότες ή μια φωτογραφική μηχανή) το να έχετε βάλει το κατάλληλο AltText μπορεί να αποδειχτεί «σωτήριο» για την καμπάνια σας. Υπάρχουν εκατοντάδες πάροχοι email (Gmail, Hotmail, Yahoo, Apple Mail). Είναι αδύνατον να προσαρμόσετε και να σχεδιάσετε τα email σας με έναν και μοναδικό τρόπο, ώστε να προβάλλονται εξίσου σωστά παντού! Συνεπώς, τουλάχιστον στο θέμα των εικόνων, η προσθήκη alt-text είναι μια καλή λύση.

 

4. Σύνδεσμος διαγραφής και web έκδοσης

Πολύ συχνά όταν φτιάχνετε μια καμπάνια, ξεχνάτε να προσθέσετε τον σύνδεσμο διαγραφής (unsubscribe button), δηλαδή το link στο οποίο μπορούν να κάνουν κλικ οι συνδρομητές σας σε περίπτωση που δεν επιθυμούν να λαμβάνουν άλλα email από εσάς. Και αυτό δεν είναι κάτι που μπορείτε να παραλείψετε σε καμία περίπτωση, διότι υποχρεούστε από το νόμο να τον έχετε σε κάθε newsletter σας. Ο πελάτης-συνδρομητής σας πρέπει να έχει την επιλογή ανά πάσα στιγμή να διαγραφεί από τη λίστα σας γρήγορα και εύκολα. Επειδή ακριβώς πολλοί ξεχνούν να προσθέσουν το σύνδεσμο διαγραφής, στην πλατφόρμα του EmailSYSTEM ο σύνδεσμος διαγραφής είναι υποχρεωτικός και ακόμη και αν τον παραλείψετε, προστίθεται αυτόματα σε κάθε καμπάνια που θα δημιουργήσετε.

Όσον αφορά το σύνδεσμο της web έκδοσης, μπορεί να μην είναι υποχρεωτικός, ωστόσο καλό είναι να τσεκάρετε αν τον έχετε προσθέσει, διότι σε περίπτωση που το email που θα στείλετε δεν εμφανίζεται σωστά στους παραλήπτες σας, να υπάρχει η δυνατότητα να το δουν online.

 

5. Προσαρμοσμένα πεδία

Όπως έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενο άρθρο μας, είναι σημαντικό να στέλνετε στους πελάτες σας προσωποποιημένα email διότι τους κάνετε να αισθάνονται μοναδικοί και δημιουργείτε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους. Η προσθήκη προσφώνησης σε κάθε email είναι ο πιο απλός τρόπος να προσωποποιήσετε τα emails σας. Δεν υπάρχει ωστόσο τίποτα χειρότερο για τον παραλήπτη σας από το να διαβάζει το email σας και να βλέπει λάθος προσφώνηση. Για παράδειγμα, αν το όνομα μου είναι Κώστας και το email που λαμβάνω γράφει στην προσφώνηση «Αγαπητέ Γιάννη» ή ακόμα χειρότερα «Αγαπητή Ελένη» τότε αυτό σίγουρα θα με κάνει να εκνευριστώ ως πελάτης και φυσικά θα σχηματίσω αρνητική εντύπωση για τον αποστολέα του email.

Συνεπώς, πρέπει να δίνετε μεγάλη προσοχή και να τσεκάρετε πάντα τα προσαρμοσμένα πεδία που έχετε βάλει στην καμπάνια σας, για να μη δείτε πολλούς συνδρομητές σας να πατούν το link της διαγραφής. Η προσωποποίηση των email είναι καλή, αρκεί να γίνεται σωστά. Αλλιώς, καλύτερα να μη γίνετε καθόλου. Κάντε μια δοκιμή σε μία test λίστα με emails δικά σας και σιγουρευτείτε πως τα προσαρμοσμένα πεδία εμφανίζονται σωστά.

 

6. Ομάδες – λίστες συνδρομητών

Εφόσον έχετε δημιουργήσει την καμπάνια σας, είστε στο σημείο να κάνετε την αποστολή της. Ένα πολύ συχνό και αρκετά σοβαρό λάθος που κάνετε είναι να στέλνετε την καμπάνια σας σε λάθος ομάδες, δηλαδή σε λάθος συνδρομητές. Πριν πατήσετε το κουμπί της αποστολής, φροντίστε να ελέγξετε δύο ή τρεις φορές σε ποιες ομάδες έχετε επιλέξει να στείλετε την καμπάνια σας κάθε φορά. Αφιερώστε λίγο χρόνο στο να «διπλοτσεκάρετε» αν όντως θα σταλεί το σωστό email στους σωστούς ανθρώπους, διότι αν γίνει αποστολή της καμπάνιας δεν υπάρχει επιστροφή… Θα πρέπει οι πελάτες σας να λαμβάνουν πάντα email που τους αφορούν και όχι που απευθύνονται σε άλλους.

 

Συμπερασματικά:

Είναι απολύτως λογικό να κάνετε λάθη ή παραλείψεις. Το θέμα είναι να μην τα επαναλάβετε. Και για να μη συμβεί αυτό, θα πρέπει να ελέγχετε κάθε φορά όλα όσα είπαμε παραπάνω, πριν κάνετε την αποστολή σας. Έτσι θα αποφύγετε να βρεθείτε σε δυσάρεστη θέση ξανά. Είναι κρίμα η καμπάνια σας να αποτύχει, επειδή κάνατε κάποια λάθη, τα οποία θα μπορούσατε να αποφύγετε αν ήσασταν πιο προσεχτικοί!

Μία επιπλέον συμβουλή, είναι να στείλετε την καμπάνια σας (πέρα από το δοκιμαστικό email), σε μία ομάδα test με emails που ανήκουν σε εσάς και να δείτε τα λάθη που μπορεί να έχετε κάνει ή να τσεκάρετε αν όλα λειτουργούν σωστά! Ακόμα καλύτερα, θα ήταν να στείλετε το newsletter σας και σε έναν συνεργάτη ή φίλο σας, ώστε να σας πει και αυτός την άποψη του για το email που θα λάβουν αργότερα οι συνδρομητές σας. Εξάλλου, πάντα ένας εξωτερικός παρατηρητής μπορεί να εντοπίσει λάθη που έχουμε κάνει και τα οποία μπορεί να μην παρατηρήσουμε εμείς που έχουμε δημιουργήσει την καμπάνια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *