fbpx

7 συμβουλές για τις Email Marketing καμπάνιες σας τα Χριστούγεννα

Η περίοδος των εορτών πλησιάζει γοργά. Κανονικά θα έπρεπε ήδη να έχετε οργανώσει τόσο την στρατηγική σας, όσο και τον σχεδιασμό των email σας για την εορταστική περίοδο. Δεν το έχετε κάνει ακόμη;  Μην ανησυχείτε! Παρακάτω θα βρείτε 7 συμβουλές, για να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε τις εορταστικές σας καμπάνιες με επιτυχία!

Ανεξάρτητα από το αν έχετε ένα φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα, μια ενημερωτική ιστοσελίδα, είστε πάροχος υπηρεσιών ή ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα, η περίοδος των εορτών είναι μια κατάλληλη εποχή, για να έρθετε σε επαφή με τους συνδρομητές σας. Είτε για να προωθήσετε τις προσφορές, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας είτε απλά για να μεταφέρετε τις εορταστικές σας ευχές, η περίοδος των Χριστουγέννων είναι η ιδανική περίοδος, για να στείλετε τα email σας.

Οι χριστουγεννιάτικες καμπάνιες έχουν όμως κάποιες ιδιαιτερότητες, τις οποίες καλό είναι να λάβετε υπόψη σας, πριν τις στείλετε. Διαβάστε τις συμβουλές μας και προχωρήστε στην ανάλογη ετοιμασία.

1. Αναλύστε την απόδοση της προηγούμενης χρονιάς

Για να πάρετε μια ιδέα για το πώς θα υλοποιήσετε την φετινή σας καμπάνια, γυρίστε έναν χρόνο πίσω και αναλύστε διεξοδικά τα στατιστικά στοιχεία των email που στείλατε την προηγούμενη χρονιά την ίδια χρονική περίοδο. Ποια τακτική έφερε τα υψηλότερα ποσοστά Open Rate και Click-Through-Rate;  Ποια προϊόντα και υπηρεσίες είχαν τη μεγαλύτερη αποδοχή από τους συνδρομητές σας;

2. Πάρτε ιδέες από τους ανταγωνιστές σας

Αν έχετε ένα φυσικό κατάστημα, δεν θα κοιτάξετε πώς έχει στολίσει την βιτρίνα του ή πώς προωθεί τα προϊόντα της η γειτονική ανταγωνιστική επιχείρηση; Κάντε το ίδιο και πάρτε ιδέες από τους ανταγωνιστές σας στο internet. Επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες τους και γίνετε συνδρομητές στα newsletter τους.  Δείτε την marketing τακτική τους και τον τρόπο που αυτοί προσεγγίζουν τη χριστουγεννιάτικη αγορά και συγκρίνετέ τα με τη δική σας στρατηγική.

3. Κάντε τα email σας responsive

Καθώς πάνω από 50% των χρηστών χρησιμοποιεί τα κινητά του τηλέφωνα για τις online αγορές του και ακόμη περισσότεροι διαβάζουν τα email τους από φορητές συσκευές, είναι επιτακτικό να φροντίσετε τα email σας να είναι σχεδιασμένα, ώστε να εμφανίζονται σωστά και σε αυτές. Λάβετε υπόψη ότι ιδιαίτερα στις γιορτές οι συνδρομητές σας είναι περισσότερο στο δρόμο και άρα χρησιμοποιούν ακόμη πιο πολύ το κινητό τους τηλέφωνο.

4. Φροντίστε τον τίτλο θέματος

Αυτήν την περίοδο τα inbox των συνδρομητών σας πλημμυρίζουν από email με χριστουγεννιάτικες προσφορές και διαφημίσεις. Για αυτό σκεφτείτε διεξοδικά το θέμα του email σας, ώστε να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα και να ανοιχτεί. Ο τίτλος του θέματος πρέπει να είναι σύντομος και ξεκάθαρος ως προς το περιεχόμενο του email και παράλληλα ελκυστικός. Aν περιλαμβάνει και το όνομα του παραλήπτη, ακόμη καλύτερα! Μην ξεχάσετε να φροντίσετε παράλληλα και για την προεπισκόπηση του email που σας δίνει παραπάνω χώρο, για να τονίσετε το μήνυμά σας.

5. Σχεδιασμός: «Στολίστε» τα email σας εορταστικά!

Καταφέρατε να πείσετε τον παραλήπτη να ανοίξει το email σας. Πολύ ωραία! Και τώρα; Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αποτελoύν μια ξεχωριστή περίοδο και ανάλογα με αυτήν καλό είναι να συνάδουν και τα email σας. Φροντίστε λοιπόν για το εορταστικό design τους και χρησιμοποιήστε χριστουγεννιάτικα templates και εικόνες. Χρειάζεται όμως προσοχή, αν σκοπεύετε να ενσωματώσετε σε αυτά animated εικόνες. Μην το παρακάνετε, γιατί αυτές μπορεί να επιβαρύνουν την ταχύτητα φόρτωσης του email. Eπίσης, δεν θα θέλατε να κουράσετε τον αναγνώστη και να του αποσπάσετε την προσοχή από το μήνυμά σας.

6. Περιεχόμενο του email

Στις γιορτές, ο χρόνος ανάγνωσης ενός email είναι πιο σύντομος, ιδιαίτερα όταν οι περισσότεροι είναι στο δρόμο και ελέγχουν τα email τους από τα κινητά τους τηλέφωνα. Γι’ αυτό περιορίστε το μήκος του κειμένου. Αντίθετα, δώστε την ευκαιρία στον αναγνώστη να «σκανάρει» γρήγορα το περιεχόμενο με τονισμένες λέξεις, επικεφαλίδες και bullet points.

Οι σύνδεσμοί σας πρέπει να είναι σωστά οργανωμένοι αλλά και λειτουργικοί, δηλαδή να οδηγούν στην σωστή landing page. Φροντίστε για ένα ευδιάκριτο κουμπί με το ανάλογο Call to Action. Σε ό,τι αφορά το κείμενο, επενδύστε και σε λέξεις που στοχεύουν στο συναίσθημα: Τα Χριστούγεννα ξυπνούν τα αισθήματα της χαράς και της ελπίδας, είμαστε πιο ευδιάθετοι και πιο δεκτικοί. Φροντίστε το κείμενο και οι τίτλοι σας να ανταποκρίνονται σε αυτήν την ανάγκη.

7. Eπιλέξτε το σωστό timing

Ναι, τα Χριστούγεννα είναι μια πολύ καλή περίοδος να αυξήσετε το τζίρο και τα κέρδη σας, καθώς οι κατανάλωση και οι αγορές αυξάνονται τότε θεαματικά. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να στέλνετε την καμπάνια σας κάθε 3 ώρες ή κάθε ημέρα. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να διαγραφούν οι συνδρομητές σας από τη λίστα σας ή – ακόμη χειρότερα – να διαγράψουν τα email σας ως spam. Καλό είναι όμως να προετοιμάστε τους συνδρομητές σας για τις χριστουγεννιάτικες προσφορές σας από τώρα και να εντείνετε την προσπάθειά σας το τελευταίο δεκαήμερο, δημιουργώντας την αίσθηση του επείγοντος για αυτές. Λάβετε τέλος υπόψη και αυτούς – που δεν είναι λίγοι – που θα κάνουν τις αγορές τους την τελευταία στιγμή και ετοιμάστε ειδικά email για εκείνες τις ημέρες.

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *