fbpx

Αξίζει το Email Marketing για μικρές επιχειρήσεις;

Posted on by Δημήτρης Κρόγγος | Email

Για πολλούς ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων η έννοια του Digital Marketing εν γένει αλλά και ειδικά του Email Marketing προκαλεί φόβο. Είτε από άγνοια είτε από προκατάληψη, το συνδυάζουν με μεγάλες επιχειρήσεις, υψηλούς προϋπολογισμούς και μεγάλα κόστη. Γιατί, λοιπόν, να επενδύσουν χρόνο και χρήμα σε αυτό; Σε τί θα τους ωφελήσει; Παρακάτω θα βρείτε και απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα αλλά και πώς μπορείτε να ξεκινήσετε το Email Marketing απλά και με χαμηλό κόστος.

«Έχω μια μικρή επιχείρηση αλλά τα κέρδη μου είναι ελάχιστα και το μέλλον της αβέβαιο. Σκέφτομαι διάφορους τρόπους να προωθήσω τα προϊόντα μου αλλά δεν έχω πολλά χρήματα να επενδύσω». Τέτοιες και παρόμοιες σκέψεις εκφράζουν πολλοί ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, που η Κρίση έχει οδηγήσει πολλές από αυτές σε οριακά σημεία επιβίωσης – αν όχι σε κλείσιμο.

Το περιβάλλον είναι επομένως και πιο δύσκολο και πιο ανταγωνιστικό.  Άρα επιτακτικό είναι να προβείτε σε όσες ενέργειες marketing μπορείτε, όχι μόνο για να επιβιώσετε αλλά και για να αναπτυχθείτε. Η διαφήμιση μιας μικρής επιχείρησης «στόμα με στόμα» είναι μεν αποτελεσματική, έχει όμως αρκετούς περιορισμούς. Είναι επίσης καιρός να αναθεωρήσετε κλασσικούς τρόπους προσέγγισης νέων πελατών. Για παράδειγμα, σταματήστε την εκτύπωση διαφημιστικών φυλλαδίων, η οποία και ακριβή είναι και πιο πιθανό είναι αυτά να καταλήξουν στον κάδο απορριμμάτων.

Αντίθετα, στραφείτε σε ηλεκτρονικές λύσεις. Το marketing μέσω email είναι ένα εργαλείο που συνδυάζει και μεγάλη αποτελεσματικότητα και σχετικά χαμηλό κόστος, ακόμη κι αν δεν έχετε ιστοσελίδα. Έχουμε επανειλημμένα τονίσει τα πλεονεκτήματα του Email Marketing, οπότε εδώ θα αναφέρουμε μόνο τα κύρια σημεία. Σκεφτείτε αρχικά το εξής: Η τεράστια πλειοψηφία των ατόμων χρησιμοποιεί το email. Ως ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης, σίγουρα χρησιμοποιείτε κι εσείς συχνά το email σας. Το ίδιο και οι δυνητικοί ή υπάρχοντες πελάτες σας. Σύμφωνα με έρευνες, ο μέσος χρήστης ελέγχει τα email του έως και τρεις φορές την ημέρα, πολλοί όμως και περισσότερες φορές καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Φανταστείτε τώρα να ήταν τα δικά σας email που διαβάζουν. Mε την μαζική αποστολή email μπορείτε να απευθυνθείτε σε ένα μεγάλο φάσμα και υπαρχόντων και δυνητικών πελατών.

Συγκεκριμένα, γιατί αξίζει;

1. Είναι οικονομικό

Αν η προώθηση της ιστοσελίδας σας (αν έχετε) μέσω SEO ή η διαφήμιση στο διαδίκτυο σάς είναι όχι μόνο ακριβά αλλά και άγνωστα, το Email Marketing είναι πιο οικονομικό. Το μόνο που χρειάζεστε είναι μια πλατφόρμα, από την οποία θα στέλνετε τα email σας – όπως το EmailSYSTEM – και το κατάλληλο πακέτο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας, χωρίς να χρειαστεί να επενδύσετε πολλά χρήματα.

2. Δεν είναι ούτε περίπλοκο ούτε χρονοβόρο

Ως ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης έχετε σίγουρα πολλά να κάνετε και ελάχιστο χρόνο. Η δημιουργία και η αποστολή των email δεν απαιτούν ούτε να έχετε ειδικές γνώσεις ούτε να ξοδέψετε πολύ χρόνο. Μια υπηρεσία αποστολής email θα σας λύσει τα χέρια, καθώς προσφέρει και πολλούς αυτοματισμούς και τον πλήρη έλεγχο των αποστολών σας. Έτσι, θα στέλνετε τα email σας και γρήγορα και αξιόπιστα.

3. Είναι ο καλύτερος τρόπος επικοινωνίας με τους πελάτες σας

Καθημερινά οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από διαφημιστικά μηνύματα στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο, από φυλλάδια και ενοχλητικές τηλεφωνικές κλήσεις. Με το email τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο χρήστης επιλέγει συνειδητά να ανοίξει ένα email και να το διαβάσει. Ιδιαίτερα αν αυτό προέρχεται από μια επιχείρηση, στην οποία είτε είναι συνδρομητής είτε ενδιαφέρεται γενικά για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Είναι επομένως και πιο δεκτικός στο περιεχόμενο του email. Δεν είναι τυχαίο ότι οι καταναλωτές προτιμούν κατά 70% την επικοινωνία μιας εταιρίας μαζί τους μέσω email. Με το Email Marketing μπορείτε να απευθυνθείτε και σε υπάρχοντες και σε δυνητικούς πελάτες που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίας σας και ταυτόχρονα να χτίσετε σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους.

Πώς θα ξεκινήσετε;

1. Οργάνωση

Τις ίδιες προκλήσεις που έχει μια μεγάλη επιχείρηση έχει και μια μικρή, αν θέλει να αυξήσει τους πελάτες και τα κέρδη της. Πριν ξεκινήσετε, βασική προϋπόθεση αποτελεί μια έρευνα αγοράς. Αναρωτηθείτε: Ποιοι είναι οι πελάτες σας, σε ποιους απευθύνεστε; Ποιες είναι οι ανάγκες τους; Καλύπτετε όλο το εύρος των αναγκών τους; Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας; Σε ποια σημεία διαφοροποιήστε από αυτούς; Όλα αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά ερωτήματα, που πρέπει να απαντήσετε, πριν στείλετε τα email σας.

2. Δημιουργία της λίστας email

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι, για να «χτίσετε» τη λίστα με διευθύνσεις email. Απευθυνθείτε σε φίλους, συγγενείς και συνεργάτες και ζητήστε τα email τους. Αν έχετε ιστοσελίδα, μπορείτε να τοποθετήστε μια φόρμα εγγραφής σε αυτήν, ώστε οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να γίνουν συνδρομητές σας. Αν έχετε φυσικό κατάστημα ζητήστε από τους πελάτες σας να συμπληρώσουν το email τους σε ένα φυλλάδιο ή μια φόρμα.

3. Δημιουργία των email και αποστολή

Όπως αναφέραμε πιο πάνω, διαλέξτε μια υπηρεσία μαζικής αποστολής email, όπως το EmailSYSTEM. Ενημερωθείτε για τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές της και διαλέξτε μια που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στο budget σας. Με απλά βήματα και έτοιμα templates μπορείτε να δημιουργήσετε ξεχωριστά email, πλήρως τροποποιημένα σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας και σε πολύ σύντομο χρόνο. Φτάνει μόνο η δημιουργικότητά σας! Ακόμη κι αν δεν έχετε κάποια ιδέα ή ο χρόνος σας είναι πολύ περιορισμένος, ζητήστε βοήθεια από φίλους ή συγγενείς με γνώση του Internet. Μην διστάσετε επίσης να απευθυνθείτε στους ειδικούς για να σας βοηθήσουν στο στήσιμο των email σας. Προσοχή! Αποφύγετε την αποστολή μέσω Μicrosoft Outlook ή παρόμοιων προγραμμάτων, τα οποία δεν ενδείκνυνται για τέτοια χρήση και δεν εξυπηρετούν τον σκοπό σας.

Συνοψίζοντας, το Email Marketing συντελεί, ώστε μια μικρή επιχείρηση να προωθήσει αποτελεσματικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, να συντηρήσει και να αυξήσει το πελατολόγιό της και να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της. Και αυτό, χωρίς να απαιτεί την επένδυση ενός μεγάλου χρηματικού ποσού. Πέρα όμως από αυτό, είναι ένα εργαλείο που μπορεί να συντελέσει σε έναν πιο σημαντικό στόχο: στην προσπάθειά της για τη βέλτιστη ικανοποίηση των πελατών της. Γιατί έτσι μόνο θα εξασφαλίσει μια μικρή επιχείρηση και την επιβίωση και την ανάπτυξή της.

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

EmailSYSTEM Newsletter

Ενημερωθείτε για όλες τις τελευταίες προσφορές, ανανεώσεις καθώς επίσης και άρθρα σχετικά με την βελτιστοποίηση της απόδοσης των newsletter σας.


Με την εγγραφή σας στο emailsystem, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας