fbpx

Email Marketing ή Google AdWords; Ποια μέθοδο να ακολουθήσω;

Posted on by Δημήτρης Κρόγγος | Email

Ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησής σας, όσοι ενδιαφέρεστε για τις καλύτερες μεθόδους marketing που θα οδηγήσουν όλο και περισσότερους στην ιστοσελίδα σας και θα αυξήσουν την απήχηση και το πελατολόγιό σας, έχετε σίγουρα ακούσει για το Google AdWords: Την υπηρεσία online διαφήμισης της Google, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Είναι όμως όντως το AdWords πιο αποτελεσματικό από το Email Mαrketing; Ίσως θα ήταν καλύτερο να επενδύσετε στη διαφήμιση και όχι στις email καμπάνιες;        

email-marketing-enantion-google-adwords

 

Πριν περάσουμε όμως στην απάντηση αυτών των ερωτημάτων, ας δούμε περιληπτικά τα χαρακτηριστικά των δύο μεθόδων:

Google AdWords

  • Δημιουργείτε στο AdWords διαφημίσεις με βάση λέξεις-κλειδιά, οι οποίες παρουσιάζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google ή σε ιστοσελίδες που ανήκουν στη Google (π.χ. YouTube) και στο Δίκτυο Προβολής της (Google Display Network). Στόχος σας είναι να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των χρηστών της μηχανής αναζήτησης Google να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας.
  • Όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας, πληρώνετε ένα αντίτιμο στην Google (Pay-Per-Click, PPC), το οποίο προκύπτει μέσα από τη μέθοδο της δημοπρασίας.
  • Κάνοντας κλικ στη διαφήμιση, οδηγείται ο χρήστης στην Αρχική Σελίδα σας ή (ακόμη καλύτερα) σε μια Landing Page που έχετε ορίσει.
  • Μόνο τότε, και αφού έχετε ήδη ξοδέψει χρήματα, υπάρχει η δυνατότητα να κερδίσετε έναν πελάτη.

Εmail Marketing

  • Στόχος σας είναι να δημιουργήσετε μια λίστα με ενδιαφερόμενους, με τους οποίους θα μπορείτε να επικοινωνείτε.
  • Δημιουργείτε λοιπόν για αυτόν τον σκοπό μια ειδική Landing Page στην ιστοσελίδα σας ή ενσωματώνετε σε αυτήν μια φόρμα εγγραφής, ώστε οι επισκέπτες να εγγράφονται στη λίστα σας.
  • Ιδανικά, αναφέρετε στην ιστοσελίδα σας τα οφέλη που θα έχουν οι μελλοντικοί συνδρομητές σας (ειδικές προσφορές και αποκλειστικά προνόμια, εκπτώσεις κα.)
  • Καθώς μπορείτε να έχετε επισκέπτες από όλα τα κανάλια προέλευσης (μηχανές αναζήτησης, προτάσεις από άλλους επισκέπτες και ιστοσελίδες, social media), έχετε τη δυνατότητα αυτούς να τους μετατρέψετε σε συνδρομητές και δυνητικούς πελάτες. Δεν εξαρτιέστε επομένως μόνο από μια πηγή, από την οποία μπορείτε να κερδίσετε νέους πελάτες.

Εmail Marketing ή AdWords;

Κάποιος θα μπορούσε να θέσει την ερώτηση: Γιατί να μπω στον κόπο να δημιουργήσω μια λίστα με email, μια επίμονη και χρονοβόρα διαδικασία, ενώ θα μπορούσα μέσω του AdWords να τους πουλήσω γρήγορα το προϊόν ή την υπηρεσία μου και να έχω άμεσο κέρδος;

Η απάντηση δεν είναι αυτονόητη. Για παράδειγμα, σκεφτείτε τι θα συμβεί αν σταματήσετε τις ΑdWords καμπάνιες σας. Αμέσως θα παρατηρήσετε άμεσα λιγότερους (ή και καθόλου) επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας. Επομένως, αν σταματήσετε τις διαφημίσεις σας, δεν θα έχετε πλέον επισκέπτες, δεν θα έχετε τις πωλήσεις που θα θέλατε ή τους στόχους που έχετε θέσει. Με λίγα λόγια θα συρρικνωθεί το κέρδος σας.

Και τώρα σκεφτείτε τι θα συμβεί, αν χρησιμοποιείτε το Email Marketing και σταματήσετε να στέλνετε τις email καμπάνιες σας. Ακριβώς: Και σε αυτήν την περίπτωση θα παρατηρήσετε σημαντικά λιγότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας.

ΟΜΩΣ: σε αντίθεση με το AdWords, έχετε ήδη μια λίστα με ανθρώπους, οι οποίοι ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αυτούς, δεν μπορεί να σας τους πάρει κανείς! Οποιαδήποτε στιγμή μπορείτε να επικοινωνήσετε και πάλι με τους συνδρομητές σας, να στείλετε τις καμπάνιες σας με προσφορές και προωθήσεις προϊόντων και υπηρεσιών ή να τους ενημερώσετε. Ακόμη, έχετε ήδη δημιουργήσει έναν πυρήνα δυνητικών πελατών, η πηγή των εσόδων σας δεν θα μειωθεί τόσο πολύ, όσο μπορεί να συμβεί, αν στηρίζεστε μόνο στο ΑdWords.

Τα (μακροπρόθεσμα) οφέλη του Email Marketing έναντι του ΑdWords

  1. Δεν στηρίζεστε μόνο σε μια πηγή προέλευσης επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας, δηλ. μόνο από τις διαφημίσεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά κανάλια για να προσελκύσετε νέους συνδρομητές και δυνητικούς πελάτες, π.χ. τo Facebook.
  2. Μακροπρόθεσμα γίνεστε όλο και πιο ανεξάρτητοι από εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας, καθώς έχετε «χτίσει» μια λίστα με ενδιαφερόμενους, στους οποίους μπορείτε να απευθυνθείτε και έτσι να κερδίσετε επισκέπτες και δυνητικούς πελάτες.
  3. Το Email Marketing είναι μακροπρόθεσμα πιο οικονομικό από το να πληρώνετε συνέχεια για διαφημίσεις AdWords.

 

Αυτά λοιπόν είναι τα βασικά οφέλη του Email Marketing έναντι του AdWords. Από την άλλη πλευρά, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να απορρίψετε το ΑdWords, το οποίο είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο του Online Marketing. Μπορείτε κάλλιστα να το χρησιμοποιήσετε για την βελτίωση της Εmail Marketing στρατηγικής σας. Πώς; Αυτό θα το εξετάσουμε στο επόμενο άρθρο μας.

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος AdWords Expert από την Google

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

EmailSYSTEM Newsletter

Ενημερωθείτε για όλες τις τελευταίες προσφορές, ανανεώσεις καθώς επίσης και άρθρα σχετικά με την βελτιστοποίηση της απόδοσης των newsletter σας.


Με την εγγραφή σας στο emailsystem, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας