fbpx

Email preheader: Χρησιμοποιήστε το σωστά για καλύτερη απόδοση!

Έχουμε επισημάνει πολλές φορές και σε προηγούμενα άρθρα μας πως το θέμα είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο σε ένα email, διότι είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι παραλήπτες σας, όταν λαμβάνουν το μήνυμα σας. Το ίδιο ισχύει και για το preheader.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το email preheader – ενδεχομένως να το συναντήσετε και ως «email preview text» – όπως φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα, είναι ένα περιληπτικό κείμενο το οποίο εμφανίζεται δίπλα (ή σε κάποιες περιπτώσεις κάτω από) το θέμα του email  όταν ο παραλήπτης το βλέπει στο inbox του.  Διάφορες εφαρμογές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (π.χ. το Gmail, Outlook) χρησιμοποιούν αυτό το σύντομο κείμενο για να δώσουν στο χρήστη μία ιδέα για το περιεχόμενο του email. Αυτή η μικρή περιγραφή του email σας πολλές φορές μπορεί να κάνει τη διαφορά, ώστε ο παραλήπτης να το ανοίξει ή όχι.

 

 

 

 

 

 

Τι πρέπει να γνωρίζω για την εμφάνιση του preheader;

Αυτό που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας είναι πως το email preheader δεν εμφανίζεται με τον ίδιο τρόπο και πάντα σε όλους τους παρόχους email. Για παράδειγμα, αλλιώς θα εμφανιστεί το preheader στο Gmail και με άλλον τρόπο στο Yahoo ή και καθόλου στο Outlook. Ενδεικτικά, μπορείτε να δείτε και τις παρακάτω εικόνες.

Gmail:

 

 

Yahoo:

 

 

 

Outlook:

 

 

Πόσο μεγάλο πρέπει να είναι το preheader;

Καλό θα είναι αυτό το σύντομο κείμενο να περιέχει από 40 έως 130 χαρακτήρες, ώστε να εξασφαλίσετε ότι θα εμφανίζεται και σε desktop και σε mobile εκδόσεις.

Ωστόσο, επειδή ακριβώς το μήκος του preheader διαφέρει από πάροχο σε πάροχο, δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να ορίσουμε με σιγουριά το ιδανικό μήκος. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να φροντίσετε τουλάχιστον ότι οι πρώτες λέξεις του preheader σας περιέχουν τα σημαντικότερα σημεία του μηνύματος σας, σε περίπτωση που δεν εμφανιστεί ολόκληρο το κείμενο. Σε γενικές γραμμές να έχετε στο μυαλό σας 3 πράγματα για το μήκος του preheader:

1. Σε πολλούς παρόχους email όσον αφορά την desktop έκδοση, το μήκος του θέματος σας είναι αυτό που θα καθορίσει το ποσοστό του preheader που θα εμφανιστεί.

2. Συνήθως στις mobile εκδόσεις, οι πάροχοι email δεν εμφανίζουν ολόκληρο το preheader, αλλά ένα μέρος του.

3. Αν το preheader είναι πολύ μικρό, τότε θα εμφανιστεί και ένα μέρος από το κείμενο που υπάρχει στην αρχή του email σας.

 

Τι θα συμβεί αν δεν βάλω καθόλου preheader στο email μου;

Οι περισσότεροι δε δίνουν σημασία στην προσθήκη του preheader, θεωρώντας το περιττό ή χάσιμο χρόνου.  Ωστόσο, το πρόβλημα δεν είναι να μη το βάλετε καθόλου, αλλά να ξεχάσετε να διορθώσετε το preheader που ενδεχομένως υπάρχει από προηγούμενη καμπάνια σας! Τι εννοούμε;

Πολύ συχνά και για λόγους ευκολίας, πολλοί συνηθίζουν να κάνουν αντίγραφο της προηγούμενης καμπάνιας τους και να δουλεύουν πάνω σε αυτό, τη νέα καμπάνια, ώστε να μη ξεκινάνε από το μηδέν. Αυτή η τεχνική δεν είναι σε καμία περίπτωση λανθασμένη. Εξάλλου, για αυτό και υπάρχει αυτή η δυνατότητα του αντίγραφου. Ωστόσο, μπορεί να αποβεί μοιραία για την επιτυχία του email σας, αν δεν προσέξετε να αλλάξετε κάποια βασικά σημεία στο αντίγραφο, όπως είναι βέβαια το θέμα του email αλλά και το preheader στην περίπτωση που υπάρχει από προηγούμενη καμπάνια.

Σκεφτείτε για παράδειγμα το θέμα του email σας να γράφει «Μοναδικές εκπτώσεις στα παιδικά ρούχα!» και το preheader σας να αναφέρει «Δείτε όλες τις προσφορές στα γυναικεία παπούτσια κάνοντας κλικ εδώ». Σίγουρα, αυτό δε θα κάνει την καλύτερη εντύπωση στους παραλήπτες-πελάτες σας.

Συνεπώς, δώστε μεγάλη προσοχή όταν χρησιμοποιείτε αντίγραφο προηγούμενης καμπάνιας, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα που δεν περιμένετε. Πρέπει πάντα να ελέγχετε κάποια βασικά πράγματα όταν στέλνετε την καμπάνια σας. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα και στο προηγούμενο άρθρο μας.

 

Τι μπορώ να γράψω στο preheader για να έχω καλύτερα αποτελέσματα;

Θα λέγαμε πως το preheader λειτουργεί σαν ένα δεύτερο-εναλλακτικό θέμα του email σας. Συνεπώς, δείτε το σαν μια επιπλέον ευκαιρία να τραβήξετε την προσοχή των παραληπτών σας και να τους πείσετε να ανοίξουν το email σας. Για αυτό, προσπαθήστε να γράψετε κάτι ελκυστικό, που θα τους προετοιμάζει για αυτό που θα διαβάσουν στη συνέχεια. Μερικές καλές πρακτικές είναι οι ακόλουθες:

 

1. Προσθέστε ένα CTA (Call to action).

Όπως ζητάτε πολλές φορές από τους παραλήπτες σας να προβούν σε μια ενέργεια π.χ. να επισκεφτούν το e-shop σας, να κατεβάσουν ένα e-book ή να κάνουν μια αγορά, με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να τους παρακινήσετε να ανοίξουν το email σας.

Για παράδειγμα, μπορείτε να γράψετε το εξής:

«Ανοίξτε το email και δείτε όλες τις προσφορές μας στα…»

«Αγοράστε τώρα στις πιο χαμηλές τιμές της αγοράς…»

«Κάντε κλικ στο email και ανακαλύψτε τη νέα μας συλλογή…»

Σε κάθε περίπτωση, διατηρήστε το κείμενο μικρό (έτσι κι αλλιώς δεν έχετε περιθώριο να γράψετε πολλά…) και το  μήνυμα σαφές και περιεκτικό!

 

2. Μην επαναλαμβάνετε το θέμα του email σας.

Υπάρχει λόγος να πείτε το ίδιο πράγμα δύο φορές; Όχι, βέβαια! Το θέμα το email σας και το preheader δεν θα πρέπει να λένε το ίδιο πράγμα. Το preheader, όπως αναφέραμε προηγουμένως είναι ένας τρόπος να «χτίσετε» πάνω στο θέμα σας, προσθέτοντας επιπλέον πληροφορίες και αυξάνοντας την περιέργεια των παραληπτών σας, ώστε να ανοίξουν το email σας. Συνεπώς, προσπαθήστε να μη γράψετε το ίδιο πράγμα δύο φορές.

 

3. Δώστε την αίσθηση του επείγοντος.

Όπως έχουμε πει και για το θέμα του email, έτσι και το preheader σας είναι καλό να δίνει στον παραλήπτη την αίσθηση πως είναι σημαντικό να κάνει κάτι π.χ. να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία άμεσα. Θα πρέπει στο preheader σας δηλαδή να δίνετε στους πελάτες την εντύπωση πως μια ενδεχόμενη προσφορά ή έκπτωση είναι μια ευκαιρία που δε θα έχουν για πάντα αλλά μόνο για την δεδομένη χρονική στιγμή, ώστε να τους παρακινήσετε να ενεργήσουν άμεσα.

Για παράδειγμα, μπορείτε να γράψετε:

«Η προσφορά λήγει την Κυριακή! Μη χάνετε χρόνο…»

«Τελευταία ευκαιρία να αποκτήσετε σε μισή τιμή….»

«Εκμεταλλευτείτε την προσφορά μας μέχρι αύριο…»

 

Συμπερασματικά

Μπορεί για πολλούς το preheader να είναι μία λεπτομέρεια όσον αφορά τη σωστή κατασκευή του email σας, ωστόσο οι λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν την διαφορά και μπορούν να συμβάλλουν θετικά ή αρνητικά στην επιτυχία της καμπάνιας σας. Επειδή, όπως αναφέραμε ήδη στο άρθρο μας ο τρόπος εμφάνισης του preheader δεν είναι σταθερός και διαφέρει σε κάθε πάροχο, αυτό που προτείνουμε εμείς είναι να κάνετε δοκιμές σε διαφορετικό πρόγραμμα κάθε φορά, ώστε να βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα! Πειραματιστείτε, δοκιμάζοντας διαφορετικά preheader κάθε φορά μέχρι να δείτε αυτό που αποδίδει καλύτερα για τη δική σας επιχείρηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *