fbpx

Γιατί οι συνδρομητές σας διαγράφονται από το newsletter σας; Χρήσιμες συμβουλές!

Το Email Marketing αποτελεί μία από τις πιο αποδοτικές τεχνικές προώθησης των προϊόντων ή και των υπηρεσιών μιας επιχείρησης που επιθυμεί να αυξήσει τις πωλήσεις της και να εδραιώσει την ταυτότητά της. Με άλλα λόγια, η μαζική αποστολή email είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους καλύτερους τρόπους να προσεγγίσετε το καταναλωτικό κοινό στο οποίο στοχεύετε. Έχοντας ξοδέψει χρόνο και χρήμα για να πείσετε τους εν δυνάμει πελάτες σας να κάνουν εγγραφή (subscribe) στο newsletter σας, αλλά και να παραμείνουν συνδρομητές σας, σίγουρα το μόνο πράγμα που δε θέλετε είναι να τους δείτε να διαγράφονται (να κάνουν unsubscribe) από τη λίστα σας ή για να είμαστε πιο ακριβείς, να κάνουν απεγγραφή από το newsletter σας.

Ένα είναι το βασικό ερώτημα που προκύπτει: Ποια είναι τα σημαντικότερα λάθη που κάνετε και οδηγούν πολλούς από τους συνδρομητές-πελάτες σας να πατούν το κουμπί διαγραφής (unsubscribe);  Σε αυτό το άρθρο θα σας δοθούν όλες οι απαντήσεις! Επίσης, θα προσπαθήσουμε να σας προτείνουμε τρόπους με τους οποίους θα μπορέσετε να περιορίσετε αυτό το φαινόμενο.

 

1o Λάθος: Δεν δίνετε προσωπικό χαρακτήρα στα email σας

Αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να στέλνετε ένα ξεχωριστό email σε κάθε πελάτη σας! Θα ήταν όμως σκόπιμο να δίνετε στα email σας προσωπικό χαρακτήρα, κάνοντας τους πολύ μικρές αλλαγές και όταν αυτό ενδείκνυται. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργείτε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους συνδρομητές-πελάτες σας, κάνοντας τους να αισθάνονται μοναδικοί. Για να πετύχετε εύκολα και γρήγορα το πιο προσωπικό χαρακτήρα στα email σας αυτό που πρέπει να κάνετε είναι το εξής:

1) Απευθυνθείτε στους συνδρομητές σας με το όνομα τους. Ξεκινήστε δηλαδή το email σας με τις φράσεις «Γεια σου Κώστα…» ή «Αγαπητή Έλενα…» αναλόγα με το όνομα του πελάτη σας. Με αυτό τον τρόπο, θα αισθανθεί ξεχωριστός/ξεχωριστή και θα παρακινηθεί ευκολότερα να διαβάσει τα email που του στέλνετε.

Για παράδειγμα,  χρησιμοποιώντας τη πλατφόρμα του EmailSYSTEM, έχετε τη δυνατότητα να προσθέσετε την κατάλληλη προσφώνηση με το όνομα του συνδρομητή σας (π.χ. Αγαπητέ κύριε Παπαδόπουλε) στα email σας δημιουργώντας το αντίστοιχο προσαρμοσμένο πεδίο στην ομάδα σας, με τη προϋπόθεση αυτό να υπάρχει στην λίστα με τα email των συνδρομητών σας που θα ανεβάσετε στη πλατφόρμα.

2) Στείλτε τους ενημερωτικά email που να αφορούν τις δικές τους ανάγκες ή προτιμήσεις με βάση το φύλο τους. Για παράδειγμα, εάν απευθύνεστε σε γυναίκα ενημερώστε την μέσω email για τις προσφορές σας στα γυναικεία ρούχα, ενώ στη περίπτωση που απευθύνεστε σε άντρα τότε υπενθυμίστε του τις εκπτώσεις που έχετε στα ανδρικά παπούτσια. Μη στέλνετε, δηλαδή τα πάντα και σε όλους, αλλά προσπαθήστε να τους δίνετε περιεχόμενο που τους αφορά και που ανταποκρίνετε στα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους.

3) Γιορτάστε μαζί τους τα γενέθλια ή τη γιορτή τους! Τι σημαίνει αυτό; Στείλτε τους ένα προσωποποιημένο ευχετήριο email το οποίο θα συνοδεύεται με μία μεγάλη προσφορά ή ένα εκπτωτικό κουπόνι που θα ισχύει για αγορές την ημέρα που γιορτάζουν ή για λίγες μόνο ημέρες πριν τη συγκεκριμένη μέρα. Σίγουρα μια τέτοια κίνηση θα κάνει πολύ θετική εντύπωση στους πελάτες-συνδρομητές σας.

2ο Λάθος: Το θέμα του email σας μοιάζει με spam

Πολλές φορές κάνετε υπερβολές όταν δημιουργείτε το θέμα του email σας, με αποτέλεσμα αυτά να μοιάζουν με spam. Δείτε το παρακάτω email και θα καταλάβετε τι σημαίνει αυτό:

Υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες οι συνδρομητές σας να μην ανοίξουν το συγκεκριμένο email καθώς, ίσως να τους φανεί ύποπτο και ακόμη χειρότερα μπορεί να τους κάνει να πατήσουν το κουμπί της διαγραφής (unsubscribe) ευκολότερα. Επιπλέον, θα πρέπει να σκεφτείτε πως ακόμα και αν δε το θεωρήσουν οι ίδιοι spam, μπορεί να τοποθετηθεί στο φάκελο των ανεπιθύμητων (spam) με βάση τα φιλτραρίσματα που έχουν οριστεί από τον εκάστοτε πάροχο. Ειδικότερα, αν πρόκειται για Gmail, τότε αυτό είναι ακόμα πιο πιθανό να συμβεί.

Για να μην «πέσετε» λοιπόν σε αυτή την παγίδα, θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίο φτιάχνετε τα θέματα των email σας. Το θέμα σας είναι η πρώτη εντύπωση που δημιουργείτε στους αναγνώστες σας και αναλόγως αν αυτή είναι θετική ή αρνητική θα τους οδηγήσει να ανοίξουν ή όχι τα email που τους στέλνετε. Τι πρέπει λοιπόν να προσέξετε; Μερικά από τα χαρακτηριστικά στο θέμα σας που κάνουν τους παραλήπτες να θεωρούν spam τα email σας μπορεί να είναι: η υπερβολική χρήση των κεφαλαίων γραμμάτων, των emojis, των σημείων στίξης (π.χ πολλά θαυμαστικά) ή των συμβόλων (π.χ. το σύμβολο του δολλαρίου). Για αυτό το λόγο, μη το παρακάνετε γεμίζοντας το θέμα του email σας με όλα τα παραπάνω στοιχεία, αλλά χρησιμοποιήστε τα με μέτρο.

3ο Λάθος: Τα email σας δεν εμφανίζονται σωστά  

To γεγονός ότι τα email φαίνονται καλά όταν τα δοκιμάζετε στους δικούς σας λογαριασμούς δε σημαίνει ότι θα εμφανίζονται εξίσου τέλεια σε όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι συνδρομητές σας. Για αυτό, προσπαθήστε να κάνετε όσο το δυνατόν περισσότερες δοκιμές, στέλνοντας τα σε διαφορετικούς πάροχους, ώστε να είστε σίγουροι ότι δε θα υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις.

Εξίσου, σημαντικό είναι να προσέξετε τις φωτογραφίες που χρησιμοποιείτε στα email σας. Πάντοτε θα πρέπει να στέλνετε εικόνες σχετικές με το περιεχόμενο του email και ταυτόχρονα καλαίσθητες. Φωτογραφίες που δεν εμφανίζονται σωστά ή δε φορτώνουν καθόλου μπορεί να δυσαρεστήσουν ή και να εκνευρίσουν τους παραλήπτες σας, κάνοντας τους να πατήσουν το κουμπί της διαγραφής (unsubscribe). Για αυτό, προσέξτε οπωσδήποτε την ποιότητα των φωτογραφιών σας και τον τρόπο που αυτές εμφανίζονται. Θα πρέπει να είναι επαγγελματικές, ενδιαφέρουσες και φυσικά να χαρακτηρίζουν την επωνυμία της επιχείρησης σας. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να το παρακάνετε με τις εικόνες. Χρησιμοποιείστε μόνο όσες είναι απαραίτητες για κάθε email που στέλνετε.

 

4ο  Λάθος: Στέλνετε email πολύ συχνά

Ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι πελάτες-συνδρομητές σας πατούν το κουμπί unsubscribe και διαγράφονται από τη λίστα σας είναι το γεγονός ότι τους στέλνετε email πολύ συχνά. Βομβαρδίζοντας τους καθημερινά με πολλά email, τους προκαλείτε πολλές φορές εκνευρισμό, αφού οι ίδιοι νιώθουν μεγάλη πίεση από εσάς. Παράλληλα, τους δίνετε την αίσθηση ότι το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να τους αναγκάσετε να αγοράσουν αμέσως τα προϊόντα σας.

Και σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν να είστε συνετοί και να μην κάνετε υπερβολές. Θα πρέπει πάντοτε να λαμβάνετε υπόψη τις ανάγκες των πελατών σας αλλά και τη στιγμή που στέλνετε τα email σας. Για παράδειγμα, σε εορταστικές περιόδους ή την περίοδο των εκπτώσεων, ενδείκνυται να τους στέλνετε πιο συχνά email με τις εκπτώσεις ή τις ειδικές προσφορές σας, καθώς οι ίδιοι οι πελάτες σας είναι και πιο πρόθυμοι να προβούν σε αγορές και συνεπώς να ανοίξουν τα email και να ενημερωθούν για ό,τι τους αφορά.

Σε κάθε άλλη περίπτωση και πάντοτε έχοντας ως βασικό κριτήριο το είδος της επιχείρησης σας, το να στέλνετε email μία φορά την εβδομάδα ή το μήνα είναι αρκετό. Αν για παράδειγμα, μιλάμε για ένα supermarket, η εβδομαδιαία αποστολή του newsletter σας είναι σωστή επιλογή, ενώ αν αναφερόμαστε σε ένα κατάστημα ρούχων 1 με 2 φορές το μήνα (ανάλογα με το πότε υπάρχουν νέα προιόντα) είναι μία καλή επίλογή, χωρίς αυτό να θεωρείται μοναδική λύση. Συνεπώς,  η συχνότητα με την οποία θα στέλνετε τα email σας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και αυτό που σας προτείνουμε είναι να κάνετε κάποιες δοκιμές μέχρι να πετύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

5ο Λάθος: Τα email σας δεν είναι φιλικά προς τις mobile συσκευές

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι ήδη από το 2015 το 68% όλων των email ανοίγεται από φορητές συσκευές σε αντίθεση με τις desktop, γίνεται σαφές πως τα email που στέλνετε θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι φιλικά προς τις φορητές συσκευές, προκειμένου οι χρήστες να μπορούν να τα ανοίξουν χωρίς να αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα.

Όταν πρόκειται για φορητές συσκευές και ειδικότερα για κινητά τηλέφωνα, οι σύνδεσμοι πολλές φορές μπορεί να μην λειτουργούν σωστά, οι εικόνες να μην φορτώνουν ή το κείμενο να είναι δυσανάγνωστο. Επίσης, υπάρχει πιθανότητα να μη «κλικάρονται» τα κουμπιά προτροπής (contact button). Όταν όλα τα παραπάνω ή έστω ένα από αυτά δε λειτουργούν όπως θα έπρεπε, οδηγούν τους συνδρομητές σας να πατήσουν το κουμπί διαγραφής (unsubscribe), ειδικότερα αν αυτό συμβαίνει συχνά.

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν πριν αποφασίσετε να στείλετε τα email σας, να ελέγξετε πολύ προσεχτικά τον τρόπο με τον οποίο αυτά εμφανίζονται σε ένα smartphone ή στο tablet σας. Έτσι, θα αποφύγετε το φαινόμενο να αυξηθούν οι unsubscribers σας και συνεπώς οι μελλοντικοί πελάτες σας. Μπορείτε να δείτε συμβουλές για το άνοιγμα των emails σε κινητές συσκευές σε προηγούμενο μας άρθρο πατώντας εδώ.

Συμπερασματικά

Σίγουρα, το να αυξάνονται τα ποσοστά των συνδρομητών σας που διαγράφονται από τη λίστα σας δεν είναι καθόλου ευχάριστο, αλλά μπορεί να συμβεί. Εάν λοιπόν παρατηρήσετε τους unsubscribers σας να πληθαίνουν δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να πανικοβληθείτε. Αυτό που προέχει είναι να διαπιστώσετε τα λάθη που κάνετε και να προσπαθήσετε με απλές κινήσεις να τα διορθώσετε. Ακολουθήστε τις παραπάνω συμβουλές και θα βγείτε σίγουρα κερδισμένοι.

Εάν αναζητάτε μια εφαρμογή για μαζική αποστολή email, τότε το EmailSYSTEM είναι αυτό που χρειάζεστε! Πρόκειται για μια πανεύκολη εφαρμογή ακόμα και για χρήστες με βασικές γνώσεις υπολογιστή. Ακόμη κι ένας απλός χρήστης υπολογιστή μπορεί να στέλνει επαγγελματικά email και newsletter στους πελάτες του. Κάντε μία δωρεάν δοκιμή πατώντας εδώ. Θα χρειαστείτε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα, ενώ δεν υπάρχει καμία δέσμευση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *