fbpx

Γιατί οι συνδρομητές σας αδιαφορούν για τα emails που τους στέλνετε; Χρήσιμες συμβουλές για να αλλάξετε την κατάσταση!

Ένα συνηθισμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές φορές όσοι ασχολούνται με το email marketing είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι χρήστες  δεν ανοίγουν τα email που τους στέλνετε ή ακόμα και να τα ανοίξουν δεν κάνουν καμία άλλη ενέργεια, όπως για παράδειγμα να κάνουν κλικ σε έναν υπερσύνδεσμο (π.χ. κουμπί προτροπής ή λέξεις-φράσεις με υπερσυνδέσμους που οδηγούν στην ιστοσελίδα σας ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα). Όλα αυτά αφορούν το λεγόμενο CTR (Click through rate) και είναι ακριβώς αυτό το στατιστικό δεδομένο που δείχνει την αλληλεπίδραση των συνδρομητών σας με τα email που τους στέλνετε.

Επομένως, εάν έχετε πολλούς συνδρομητές στη λίστα σας που δεν έχουν ανοίξει τα email σας ή δεν έχουν κάνει κάποιο κλικ στο περιεχόμενο που τους στέλνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι καιρός να κάνετε κάτι για αυτό! Έχετε σκεφτεί τι μπορεί να γίνεται λάθος και ποιες αλλαγές μπορείτε εσείς να κάνετε; Σε αυτό το άρθρο θα αναφέρουμε κάποια βασικά πράγματα που θα πρέπει να σκεφτείτε και τα οποία αν δεν γίνονται σωστά ενδεχομένως να σας στοιχίζουν σε αλληλεπίδραση.

Δεν δίνετε προσοχή στο θέμα του email σας!

Όπως επισημαίνει και ο υπεύθυνος του Εmailsystem Γιάννης Παπαδόπουλος σε μια πρόσφατη συνέντευξη του στην ραδιοφωνική εκπομπή Marketing on the GO (μπορείτε να την ακούσετε εδώ), το θέμα (subject line) του email παίζει ΙΣΩΣ ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ρόλο στην επιτυχία της καμπάνιας σας.

Σκεφτείτε το εξής: Για να έχετε μεγάλη αλληλεπίδραση, βασική προϋπόθεση είναι πρώτα οι συνδρομητές σας να ανοίξουν τo email σας!

Δε πρέπει να ξεχνάτε πως ο κάθε πελάτης σας δέχεται καθημερινά δεκάδες email. Με ποιο κριτήριο θα επιλέξει ποια θα ανοίξει τελικά; ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ!

Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν όταν τους στέλενετε κάτι. Εάν το θέμα σας δεν είναι ενδιαφέρον και ελκυστικό, δε πρόκειται κανείς να μπει στη διαδικασία να ανοίξει το email, να το διαβάσει και συνεπώς να κάνει κάποια ενέργεια που σας ενδιαφέρει, όπως κάποια αγορά στο e-shop σας ή επίσκεψη στην ιστοσελίδα σας.

Αφιερώστε λίγο χρόνο να σκεφτείτε κάτι «έξυπνο» και πρωτότυπο. Σε προηγούμενο άρθρο μας μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τρόπους με τους οποίους θα κάνετε το θέμα σας πιο ελκυστικό.

 

Στέλνετε σχεδόν το ίδιο email κάθε φορά!

Τι σημαίνει αυτό; Οι συνδρομητές σας είναι πολύ λογικό να βαρεθούν τα emails σας, εάν τους στέλνετε το ίδιο περιεχόμενο κάθε φορά. Πρώτον, φροντίστε να εμπλουτίζετε ή να διαφοροποιείτε το περιεχόμενο του email σας για να μη φαίνετε πως αυτό αποτελεί μια πιστή αντιγραφή του προηγούμενου που τους στείλατε.

Επίσης, εξίσου σημαντικό είναι να τους δίνετε περιεχόμενο μοναδικό και πρωτότυπο και όχι κάτι που ήδη το γνωρίζουν από προηγούμενη αποστολή που κάνετε. Δώστε τους πέρα από email που αφορούν αγορές και ενημερωτικό περιεχόμενο. Για παράδειγμα, στείλτε τους ένα ενδιαφέρον άρθρο ή μία χρήσιμη πληροφορία. Βοηθήστε τους! Είναι θέμα ανταπόδοσης. Μην τους δίνετε την εντύπωση πως σας ενδιαφέρει μόνο να πουλήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αλλά στείλτε τους και κάτι διαφορετικό! Έτσι σίγουρα θα πετύχετε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και παράλληλα οι συνδρομητές σας θα γνωρίζουν πως κάθε φορά που λαμβάνουν ένα email σας δε σημαίνει πως αυτό θα αφορά μόνο προωθητικές ενέργειες.

Για παράδειγμα, εάν απευθύνεστε σε ξενοδοχεία μη τους στέλνετε μόνο περιεχόμενο που αφορά προϊόντα ή υπηρεσίες σας αλλά και ένα χρήσιμο email με συμβουλές για το πώς θα διακοσμίσουν τα δωμάτια των πελατών τους ή ό,τι άλλο μπορεί να τους φανεί ενδιαφέρον.

 

Στέλνετε πολύ συχνά και τους κουράζετε ή σχεδόν καθόλου και ξεχνιέστε!

Και όμως η συχνότητα με την οποία στέλνετε τα email σας μπορεί να καθορίσει την αλληλεπίδραση που έχουν οι χρήστες σας με αυτά. Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο μας άρθρο, ένα από τους πιο συνηθισμένους λόγους για τους οποίους οι συνδρομητές-πελάτες σας διαγράφονται από το newsletter σας είναι ότι τους στέλνετε πολύ συχνά email. Βομβαρδίζοντας τους καθημερινά με πολλά email, τους προκαλείτε πολλές φορές εκνευρισμό, αφού οι ίδιοι νιώθουν μεγάλη πίεση και κούραση από εσάς. Παράλληλα, τους δίνετε την αίσθηση ότι το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να τους αναγκάσετε να αγοράσουν αμέσως τα προϊόντα σας. Όχι μόνο δε πρόκειται να κάνουν κλικ σε κάποιο κουμπί προτροπής ή link σας αλλά σε περίπτωση που τα ανοίξουν, ενδεχομένως να μη τα διαβάσουν καν και να πατήσουν απευθείας τον σύνδεσμο διαγραφής.

Υπάρχουν εταιρίες-αλυσίδες-καταστήματα που στέλνουν 3-4 email καθημερινά! Δεν ισχύουν τα ίδια σ’ αυτούς; Δεν κινδυνεύουν να γίνουν βαρετοί; Όχι! Δεν είναι λάθος αυτό, υπάρχει συλλογισμός και στρατηγική που γίνεται αυτό. Όμως αυτή η πολιτική δεν είναι ο κανόνας, αλλά η εξαίρεση και αν το προσπαθήσετε θα πρέπει να είστε αρκετά… οργανωμένοι!

Αλλά και στην περίπτωση που τους στέλνετε σπάνια email, τότε υπάρχει ο κίνδυνος να σας ξεχάσουν εντελώς και επίσης να μην ασχοληθούν καθόλου με το περιεχόμενο που τους στέλνετε. Για παράδειγμα, εάν κάποιος γίνει σήμερα συνδρομητής σας και εσείς του στείλετε email μετά από τρείς μήνες, σίγουρα θα σας έχει ξεχάσει ήδη και δε θα γνώρισει τι περιεχόμενο του στέλνετε. Το πιθανότερο είναι να μην ασχοληθεί καθόλου με το email σας. Επίσης, αν συνηθίζετε να στέλνετε μια φορά στο πεντάμηνο, ή μόνο σε γιορτές, σκεφτείτε ότι τότε, μαζί με εσάς θα έχουν στείλει… άλλοι τόσοι και οι πιθανότητες να διαβάσουν το email σας είναι μικρές.

Δε χρησιμοποιείτε την κατάλληλη εικόνα!

Οι εικόνες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο ποσοστό αλληλεπίδρασης (engagement) που θα έχει η email καμπάνια σας. Η εικόνα που περιέχει το email σας θα πρέπει ουσιαστικά να παραπέμπει στην επιχείρηση σας ή αναφέρεται στο περιεχόμενο του email σας. Μπορεί να μην είναι μία μόνο εικόνα, αλλά μια σειρά από φωτογραφίες που θα αφορούν  τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεται.

Αυτό που αξίζει να σημιώσουμε είναι ότι η εικόνα ή εικόνες που θα περιέχονται στο email σας πρέπει να είναι πάντα σχετικές και να αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο περιεχόμενο σας. Θα πρέπει δηλαδή να περνούν πάντα το σωστό μήνυμα στους πελάτες σας και φυσικά να είναι ελκυστικές και ποιοτικές. Όσο πιο ενδιαφέρουσες φωτογραφίες έχετε τόσο πιο εύκολα θα τραβήξετε το ενδιαφέρον των συνδρομητών σας και θα τους παρακινήσετε να κάνουν κλικ στα links σας. Έτσι, θα πετύχετε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση! Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα των εικόνων το οποίο δεν είναι απλή υπόθεση. Μπορείτε να διαβάσετε σε προηγούμενο άρθρο μας αναλυτικά πώς θα χρησιμοποιήσετε σωστά τις εικόνες στα email σας.

 

Δε τους στέλνετε προσωποποιημένα email!

Εξίσου σημαντικό ρόλο στο να πετύχετε μεγάλο engagement είναι να προσωποποιείτε τα email που τους στέλνετε. Το πιο απλό πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι εφόσον έχετε το όνομα του κάθε συνδρομητή σας να  χρησιμοποιείτε τη σωστή προσφώνηση στο email που τους στέλνετε. Κάθε φορά που ανοίγουν το email σας και βλέπουν το «Αγαπητέ…….» ή «Γεια σου…..» τους παρακινεί αμέσως να διαβάσουν το μήνυμα σας και πολλές φορές να κάνουν κλικ στο περιεχόμενο του, εφόσον τους στέλνετε περιεχόμενο σχετικό με τα ενδιαφέροντα τους.

Και φυσικά το θέμα της προσωποποίησης δεν τελειώνει εδώ, όσο περισσότερα στοιχεία έχετε για τους πελάτες σας τόσο το καλύτερο, αφού έτσι μπορείτε να τους στείλετε ακόμα πιο προσωποποιημένα email. Μη διστάσετε να κάνετε μικρές αλλαγές στη φόρμα εγγραφής της σελίδας σας, συγκεντρώνοντας περισσότερες πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα τους ή τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Ακόμα και το να στείλετε ένα email με μια έρευνα για το τι πραγματικά ενδιαφέρει τους πελάτες σας και τι είδους περιεχομένο θέλουν να λαμβάνουν από εσάς είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αυξήσετε την αλληλεπίδραση, αφού έτσι θα τους στέλνετε σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο. Επίσης, μπορείτε να τους ρωτήσετε και πόσο συχνά θέλουν να λαμβάνουν email από εσάς και έτσι θα λύσετε και το προηγούμενο πρόβλημα που θέσαμε, αυτό της συχνότητας αποστολής.

 

Συμπερασματικά:

Το θέμα της αλληλεπίδρασης είναι αρκετά σύνθετο στο email marketing. Το να κάνετε μία από τις παραπάνω αλλαγές δε σημαίνει οπωσδήποτε ότι θα δείτε αποτελέσματα. Μπορεί να χρειάζεται να συνδυάσετε κάποιους από τους παραπάνω τρόπους για να πετύχετε μεγαλύτερο CTR και συνεπώς μεγαλύτερη αλληλεπίδραση. Για αυτό, κάντε διαρκώς ΔΟΚΙΜΕΣ! Και φυσικά να θυμάστε όσο πιο πρωτότυπο και μοναδικό περιεχόμενο τους στέλνετε τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχετε να αλληλεπιδράσουν με τα email σας!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *