fbpx

Γιατί τα email σας πηγαίνουν στη καρτέλα των προσφορών του Gmail;

Από το 2013 που το Gmail ενεργοποίησε τις καρτέλες inbox, τα λεγόμενα Gmail tabs, για την κατηγοριοποίηση των εισερχόμενων μηνυμάτων, μία συχνή ερώτηση που δεχόμαστε από τους πελάτες μας σε σχέση με τη μαζική αποστολή email είναι η εξής: «Γιατί τα email που στέλνω πηγαίνουν στην καρτέλα των προσφορών (Promotion tab) και όχι στα κύρια μηνύματα (Primary tab);»

Πριν όμως απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα που προβληματίζει όσους ασχολούνται με το email marketing, θα πρέπει να κάνουμε κάποιες διευκρινήσεις.

1. Αν αυτό που στέλνετε είναι email προώθησης, τότε θα πάει στο Promotion Tab (Προσφορές).

2. Δε μπορείτε να ξεγελάσετε τη Google.

3. Τα email που πάνε στις Προσφορές δε σημαίνει ότι πάνε στα Spam.

4. Μόνο ένα μέρος των παραληπτών σας έχει Gmail, επομένως μόνο σε αυτούς τα emails σας πηγαίνουν στις Προσφορές. Το θέμα αυτό δηλαδή δεν αφορά όλους τους συνδρομητές σας.

5. Δεν υπάρχει μαγική συνταγή για να μη βρεθείτε στο Promotion tab. Αν υπήρχε, θα την είχαμε ήδη εφαρμόσει και στην πλατφόρμα του Emailsystem.

Το Gmail (από προεπιλογή) κατηγοριοποιεί τα εισερχόμενα μηνύματα σας στις παρακάτω 5 κατηγορίες:

 

 

 

Primary —–> Προσωπικά και σημαντικά μηνύματα.

Social ——-> Ειδοποιήσεις από κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter κλπ.)

Promotions ——> Ενημερωτικά δελτία προσφορών, newsletters, δελτία τύπου.

Updates ——-> Ενημερώσεις για λογαριασμούς, πληρωμές, αποδείξεις.

Forums ——–> Μηνύματα από ομάδες συζήτησης.

Αυτή η κατηγοριοποίηση έγινε από το Gmail με σκοπό να διευκολύνει τους χρήστες να εντοπίζουν ευκολότερα τα μηνύματα που τους ενδιαφέρουν αν σκεφτεί κανείς τον «βομβαρδισμό» μηνυμάτων που δεχόμαστε καθημερινά.

Ωστόσο, αυτή ακριβώς η αλλαγή έφερε μεγάλη δυσαρέσκεια και ανησυχία στους επαγγελματίες του email marketing. Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αλλά και γενικότερα όλοι όσοι χρησιμοποιούν το email ως βασικό τρόπο προώθησης της δουλειάς τους, θεωρούν πως με το Promotion tab, οι συνδρομητές τους θα σταματήσουν ή έχουν ήδη σταματήσει να ανοίγουν τα email που τους στέλνουν. Κάποιοι μάλιστα, υποστηρίζουν πως τα Gmail tabs «σκοτώνουν» το ίδιο το email marketing.

To Google χρησιμοποιεί το δικό του αλγόριθμο για να κατηγοριοποιήσει τα email που δέχεται ένας χρήστης. Δυστυχώς, δεν μπορεί κανείς να επέμβει σε αυτή την κατηγοριοποίηση και δεν υπάρχει κάποιος προφανής τρόπος για να ξεγελάσει κανείς τους αλγορίθμους τoυ Gmail. Όπως αναφέραμε και προηγουμένως αν υπήρχε μαγική συνταγή θα την είχαμε εφαρμόσει ήδη. Μόνο ο ίδιος ο χρήστης που θα παραλάβει το email σας, μπορεί να σας τοποθετήσει στη καρτέλα με τα κύρια μηνύματα.

Και έτσι επανερχόμαστε στο αρχικό ερώτημα:

«Για ποιους λόγους ενδεχομένως τα emails μου πηγαίνουν στις Προσφορές; Μπορώ να κάνω κάτι για να πηγαίνουν στα κύρια μηνύματα;»

ΝΑΙ. Μπορείτε να δοκιμάσετε να κάνετε κάποιες αλλαγές στο ίδιο το newsletter που στέλνετε και να δείτε αν θα έχει κάποιο αποτέλεσμα. Ποιες είναι αυτές οι αλλαγές;

Με βάση τη πολύχρονη εμπειρία μας και τα δεδομένα από τις καμπάνιες των πελατών μας, έχουμε διαπιστώσει πως υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά του email που ενδεχομένως κάνουν τα φίλτρα του Gmail να το χαρακτηρίζουν ως Promotion και να το στέλνουν κατευθείαν στην αντίστοιχη κατηγορία. Αυτό που θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι πως όσα θα αναφέρουμε δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση σίγουρες λύσεις. Δε σημαίνει πως αν τα εφαρμόσετε το πρόβλημα θα λυθεί οπωσδήποτε. Όμως, είναι πράγματα τα οποία μπορείτε να δοκιμάσετε, γιατί υπάρχουν πιθανότητες να αποδώσουν.

1. Προσωποποιημένα email. Το να βάζετε προσφωνήσεις στα email σας με το όνομα των πελατών σας, π.χ «Αγαπητέ κύριε Παπαδόπουλε», ή «Γεια σου Ελένη» είναι ένας καλός τρόπος να αποδείξετε στο Gmail πως το μήνυμα που στέλνετε είναι προσωπικό ώστε να βρεθείτε στα κύρια μηνύματα.

2. Εικόνες. Είναι απολύτως λογικό τα περισσότερα από τα emails σας να περιέχουν πολλές εικόνες όταν έχουν σκοπό να προωθήσουν προιόντα ή υπηρεσίες σας. Ωστόσο, η υπερβολική χρήση εικόνων είναι ένα «καμπανάκι» για το Gmail ότι αυτό που στέλνετε είναι προσφορές με αποτέλεσμα να βρεθείτε και πάλι στο αντίστοιχο tab. Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι θα πρέπει να στέλνετε email χωρίς εικόνες, αλλά καλό είναι να μειώσετε τον αριθμό τους και να αυξήσετε το κείμενο σας.

3. Υπερσύνδεσμοι. Ότι ακριβώς είπαμε για τις εικόνες, ισχύει και για τα links. Τα promotional emails περιέχουν συνήθως πολλά links που οδηγούν στα αντίστοιχα προιόντα. Το να μειώσετε τον αριθμό τoυς (σε αυτούς δε συμπεριλαμβάνονται ο σύνδεσμος διαγραφής και η web έκδοση) μπορεί να επηρεάσει και τον αλγόριθμο του Gmail, ώστε να σας τοποθετησει στα κύρια μηνύματα.

4. DKIM, SPF. Αν δεν έχετε κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις εξουσιοδότησης που αφορούν το domain του email αποστολής σας, τότε πολύ πιθανόν να εμφανίζεται το «εκ μέρους» ή «οn behalf of» ή «via service provider» δίπλα στο όνομα του αποστολέα. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να βρεθείτε στην καρτέλα των προσφορών. Πιο αναλυτικά:

Όλα τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μεταφέρουν εκτός από το ίδιο το περιεχόμενό της αλληλογραφίας και κάποιες ακόμη πληροφορίες, οι οποίες δεν φαίνονται στον απλό χρήστη-παραλήπτη. Αυτές αφορούν λεπτομέρειες της διαδικασίας αποστολής, όπως την ηλεκτρονική διαδρομή που ακολούθησε το μήνυμα, τις ακριβείς ώρες και διευθύνσεις αποστολής και παράδοσης, κλπ. Όπως και με το τυπωμένο ταχυδρομείο, έτσι και με το ηλεκτρονικό, η πραγματική ταυτότητα του αποστολέα δεν ελέγχεται κατά την αποστολή και ο πελάτης δύναται να δηλώσει ψευδή στοιχεία στο φάκελο. Έτσι κάποιοι μπορούν να αποστέλλουν εκ μέρους σας αλληλογραφία και να δημιουργούν προβλήματα. Για παράδειγμα, θα έχετε διαπιστώσει πολλές φορές, να σας έρχονται email που εμφανίζουν ως αποστολέα εσάς τους ίδιους (το δικό σας το email), είναι διαφημιστικά, αλλά εσείς ποτέ δεν έχετε κάνει τέτοια αποστολή.

Αυτό που δεν μπορεί να υποκλαπεί στην παραπάνω διαδικασία είναι η διεύθυνση του εξυπηρετητή, το ταχυδρομικό κατάστημα ας υποθέσουμε από το οποίο έγινε η αποστολή. Τα συστήματα πιστοποίησης DKIM/DomainKeys και η πολιτική SPF που ακολουθείται από το EmailSYSTEM όπως και από τις μεγαλύτερες εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σήμερα (Google, Microsoft, Yahoo κλπ) είναι ένας τρόπος να αποτραπεί η αποστολή μηνυμάτων με ψευδή στοιχεία. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει ένα είδος μοναδικής υπογραφής της εξερχόμενης αλληλογραφίας το οποίο επιβεβαιώνει ότι το μήνυμα εστάλη από νόμιμο εξυπηρετητή (ταχυδρομικό κατάστημα) που είναι εξουσιοδοτημένος μόνο από εσάς. Το EmailSYSTEM δίνει την δυνατότητα να προσθέσετε τέτοιου είδους ψηφιακή υπογραφή. Η διαδικασία εξουσιοδότησης περιλαμβάνει την προσθήκη/τροποποίηση δύο (2) εγγραφών στις λεπτομέρειες καταχώρησης στον εξυπηρετητή ονοματολογίας (DNS) του δικού σας δικτυακού χώρου (Domain). Διαβάστε εδώ περισσότερα (http://helpdesk.emailsystem.gr/st_kb/ti-ine-to-dkim-domainkeys-ke-spf/)

Αν εφαρμόσετε όλα τα παραπάνω και δεν δείτε καμία αλλαγή, τότε μπορείτε να απευθυνθείτε στους ίδιους τους παραλήπτες-συνδρομητές σας. Συγκεκριμένα, δοκιμάστε να κάνετε τα εξής:

1. Ζητήστε ευγενικά από τους συνδρομητές σας που χρησιμοποιούν το Gmail να σας μετακινήσουν από τo Promotions tab στην καρτέλα με τα κύρια. Κάνοντας το αυτό, όλα τα emails που εσείς θα τους στείλετε στο μέλλον θα πηγαίνουν κατευθείαν στα κύρια μηνύματα.

 

2. Μία άλλη λύση, που θα έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα είναι να ζητήσετε από τους συνδρομητές σας να απενεργοποιήσουν όλες τις καρτέλες του Gmail ώστε όλα να πηγαίνουν αυτόματα στα κύρια μηνύματα. Η διαδικασία είναι αρκετά απλή, όπως μπορείτε να δείτε και στις παρακάτω εικόνες.

Α.  Κάνετε κλικ στο εικονίδιο των ρυθμίσεων και έπειτα στη Διαμόρφωση εισερχόμενων (Configure inbox).

Β. «Ξετσεκάρετε» όλα τα κουτάκια με τα tabs, αφήνοντας μόνο τα κύρια (Primary) και πατάτε Αποθήκευση (Save).

 

3. Ζητήστε από τους πελάτες σας να προσθέσουν το email σας στις Επαφές τους (Contact list) ώστε και με αυτό τον τρόπο να βρεθείτε στα κύρια μηνύματα. Τα emails που στέλνονται από τις επαφές σας πηγαίνουν πάντα στην καρτέλα με τα κύρια μηνύματα.

Συμπερασματικά:

Δεν είναι καθόλου εύκολο να ξεγελάσετε τους αλγορίθμους του Gmail. Τα φίλτρα που χρησιμοπιούνται είναι αρκετά αυστηρά. Παρόλα αυτά δε πρέπει να σας προβληματίζει τόσο πολύ το γεγονός ότι τα email σας μπορεί να πηγαίνουν στην καρτέλα με τις Προσφορές. Εξάλλου, και να βρεθεί το email σας εκεί σημαίνει ότι πηγαίνει στα Εισερχόμενα. Το μεγάλο πρόβλημα θα ήταν να βρεθείτε στα spam (Ανεπιθύμητα μηνύματα).

Μπορεί να ανησυχείτε πως οι χρήστες του Gmail δε θα ανοίξουν τα emails σας, αλλά αυτό δεν είναι βέβαιο. Με βάση την έρευνα της Returnpath το 2017, διαπιστώθηκε πως το 45,1% (σχεδόν οι μισοί δηλαδή) των χρηστών του Gmail τσεκάρουν τα μηνύματα που βρίσκονται στην καρτέλα των προσφορών τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Επομένως, δεν είναι τόσο τραγικό να βρεθείτε στο Promotion Tab.

Ωστόσο, αν θέλετε οπωσδήποτε να αλλάξετε αυτή την κατάσταση, θα πρέπει να κάνετε τις δοκιμές που αναφέραμε προηγουμένως ή να απευθυνθείτε στους πελάτες σας που είναι οι μόνοι που μπορούν να σας τοποθετήσουν οριστικά στα κύρια μηνύματα με τους τρόπους που ήδη περιγράψαμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *