fbpx

Οι 5 πιο σημαντικές τάσεις στο Email Marketing για το 2018

Posted on by Δημήτρης Κρόγγος | Email

Το Email Marketing είναι και παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία του Digital Marketing. Kανένα άλλο μέσο δεν προσφέρει τόση μεγάλη απόδοση επένδυσης (ROI), όσο το email. Newsletter, διαφημιστικές προωθήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, όπως και εποχιακές καμπάνιες, αποτελούν εγγύηση για προσέλκυση νέων πελατών, αύξηση του τζίρου και των πωλήσεων. Αυτά θα έχουν την ίδια ισχύ και αυτήν τη χρονιά, όπως και το 2017. Ποιες όμως τάσεις θα επικρατήσουν στο Email Marketing το 2018;

1. Αύξηση των προσωποποιημένων και στοχευμένων email

Έχουμε τονίσει πολλές φορές την σημασία και το όφελος της αποστολής προσωποποιημένων email και σας έχουμε συμβουλέψει, πώς να το επιτύχετε. Η ονομαστική προσφώνηση των συνδρομητών, ώστε ο παραλήπτης να νιώθει ότι τα email αποστέλλονται στον ίδιο ως άτομο και όχι μαζικά, θεωρείται πλέον δεδομένη πρακτική στο Email Mαrketing. Ο στόχος είναι πλέον να λαμβάνει ο χρήστης email, που ταιριάζουν στο προσωπικό του προφίλ. Να λαμβάνει προωθήσεις προϊόντων κα υπηρεσιών, νέα και προτάσεις, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις επιδιώξεις του.

Στην ανάγκη αυτή συνεπικουρεί και το γεγονός ότι ο διαχωρισμός των συνδρομητών σε διαφορετικές ομάδες και λίστες email λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, αποτελεί πλέον μια από τις βασικές προτεραιότητες των διαφημιστών. Επομένως, το profiling  των συνδρομητών και η αποστολή στοχευμένων email θα παίξει έναν ακόμη πιο σημαντικό ρόλο το 2018.

2. Αυτοματοποίηση των αποστολών

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε συλλέξει από τους πελάτες μας, η αυτοματοποιημένη αποστολή email γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση το 2017. Αυτόματες απαντήσεις μέσω email και προγραμματισμένες αποστολές καμπανιών (ημερήσιες, εβδομαδιαίες, μηνιαίες ή εποχιακές) γίνονται πλέον εύκολα και ταχύτατα, χάρη στα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά που προσφέρουν οι σοβαρές πλατφόρμες μαζικής αποστολής email, όπως το EmailSYSTEM. To 2018 οι αυτοματοποίηση των αποστολών θα αυξηθεί.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να επαναπαύεστε: o προγραμματισμός της αποστολής των email σας από μόνος του δεν θα φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αν δεν συνοδεύεται από μια βαθιά ανάλυση της απόδοσης και των στατιστικών των καμπανιών σας μαζί με τα ανάλογα βήματα βελτιστοποίησής τους.

3. Less is more

Ξεχάστε τα  email με πολύ και πυκνογραμμένο κείμενο, καθώς και περιεχόμενο με πολλές εικόνες και έντονα χρώματα που τραβούν την προσοχή του αναγνώστη από το πραγματικό στόχο του email. Η νέα τάση στον σχεδιασμό και την κατασκευή των newsletter και των email είναι μινιμαλιστική. Μικρά κείμενα, στοχευμένες λέξεις και προτάσεις, μια ή δύο εικόνες, ένα κουμπί, απαλά χρώματα.

Η δυνατότητα να «σκανάρει» και να αναγνωρίζει ο αναγνώστης σε ελάχιστο χρόνο το περιεχόμενο του email θεωρείται πλέον επιβεβλημένη. Στόχος λοιπόν για αυτήν την χρονιά είναι, να βελτιώσετε την εμπειρία ανάγνωσης και να προσφέρετε στους συνδρομητές σας email με απλό και σαφές περιεχόμενο.

4. Προτεραιότητα στον responsive σχεδιασμό των email

Ζούμε πλέον σε έναν mobile κόσμο, όπου χρησιμοποιούμε τα smartphones και τα tablets περισσότερο από κάθε άλλη συσκευή και τα email διαβάζονται καθ’ οδόν. Η κατασκευή email φιλικών προς τις φορητές συσκευές γνώρισε θεαματική αύξηση το προηγούμενο διάστημα και θα παραμείνει έτσι και το 2018. Για τα email, που δεν είναι βελτιστοποιημένα για αυτές τις συσκευές, υπάρχει ο κίνδυνος όχι μόνο να έχουν χαμηλά Open και Click-Through Rates αλλά να μην ανοιχτούν καθόλου!

Πρώτα απ’ όλα όμως αξία έχει το να μάθετε πώς, πότε και πού διαβάζει το κοινό που στοχεύετε το περιεχόμενο που το ενδιαφέρει. Το να γνωρίζετε αν το κοινό σας προτιμά τις φορητές ή τις desktop συσκευές είναι εξαιρετικής σημασίας για την Εmail Marketing στρατηγική σας!

5. Μεγαλύτερη προστασία και ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των συνδρομητών

Το 2018 είναι η χρονιά εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων της ΕΕ, κοινώς γνωστού και ως General Data Protection Regulation (GDPR), που αφορά τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων από επιχειρήσεις. Ουσιαστικά δεν πρόκειται για κάτι καινούριο, καθώς πολλές διατάξεις του Κανονισμού έχουν ήδη ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία. Με αυτόν τον κανονισμό υποχρεώνονται οι εταιρίες να χειρίζονται με καλύτερο και πιο διαφανή τρόπο τα προσωπικά δεδομένα των πελατών, των χρηστών της ιστοσελίδας και των συνδρομητών τους. Ενδεχόμενη μη συμμόρφωση με τον Κανονισμό θα επιφέρει ακόμη πιο μεγάλα πρόστιμα από αυτά, που έως τώρα επέβαλλε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Ειδικά για όσους ασχολούνται με το Email Marketing, η εφαρμογή του νέου Κανονισμού απαιτεί κυρίως διαφάνεια: Αυτό ισχύει, όχι μόνο για τις φόρμες εγγραφής και την παραπομπή των χρηστών στην πολιτική τήρησης και χρήσης αρχείου προσωπικών δεδομένων στην ιστοσελίδας αλλά και για την επικοινωνίας μαζί τους μέσω email. Το 2018 θα είναι ακόμη πιο σημαντικό, όχι μόνο να έχετε εκ των προτέρων την συγκατάθεση των χρηστών για τις αποστολές σας αλλά και οι ίδιοι οι χρήστες να γνωρίζουν εξαρχής, τι είδους περιεχόμενο θα λαμβάνουν από εσάς και γιατί. Παράλληλα, οι συνδρομητές σας θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά τη δυνατότητα να διαγραφούν από τη λίστα σας καθώς και το δικαίωμα να γνωρίζουν πώς διαχειρίζεστε τα προσωπικά τους δεδομένα.

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google.

2 Responses to Οι 5 πιο σημαντικές τάσεις στο Email Marketing για το 2018

  1. Κύριε Κρόγγο, επειδή χρησιμοποιώ τις υπηρεσίες της emailsystems, θα ήθελα να ρωτήσω, τι σημαίνει στην πράξη η φράση : οι συνδρομητές έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν πως διαχειρίζομαι τα προσωπικά τους δεδομένα ?

    • Kύριε Καρανάσιο,
      Πρακτικά σημαίνει ότι ένας συνδρομητής σας μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σας και να απαιτήσει να μάθει, πώς διαχειρίζεστε τα προσωπικά του δεδομένα, (π.χ. όνομα, email διεύθυνση, διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο κοκ). Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει για παράδειγμα, ποια δεδομένα έχετε, πού τα αποθηκεύετε, τα πρωτόκολλα ασφάλειας αποθήκευσης, το ποιος έχει πρόσβαση σε αυτά, αν χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς, αν χρησιμοποιούνται από τρίτους κοκ. Σε αυτά τα ερωτήματα είστε και υποχρεωμένος να απαντήσετε και να συμμορφωθείτε ενδεχομένως με τις επιθυμίες του συνδρομητή, πχ. αν ζητήσει τη διαγραφή μέρους ή όλων των δεδομένων του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

EmailSYSTEM Newsletter

Ενημερωθείτε για όλες τις τελευταίες προσφορές, ανανεώσεις καθώς επίσης και άρθρα σχετικά με την βελτιστοποίηση της απόδοσης των newsletter σας.


Με την εγγραφή σας στο emailsystem, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας