fbpx

Email Στρατηγική

Δωρεάν Δοκιμή

Καταρρίπτοντας 4 μύθους για το email marketing

Posted on by EmailSYSTEM | Email

Κατά καιρούς κυκλοφορούν διάφοροι μύθοι σχετικά με το πώς να πετύχετε στο email marketing. Μύθοι που υπόσχονται κέρδη, πωλήσεις, αναγνωσιμότητα και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Όπως και σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής, έτσι και στο email marketing, η γνώση είναι δύναμη και καλό είναι να μην πιστεύουμε σε ό,τι ακούμε.

Εμείς ως ειδικοί στο email marketing θα σας αναλύσουμε τέσσερις (4) από τους πιο συνηθισμένους μύθους που επικρατούν στην αγορά και θα τους καταρρίψουμε με επιχειρήματα, για να είστε πλήρως ενημερωμένοι.

  1. Το ποσοστό ανοίγματος (open rate) είναι το πιο σημαντικό στατιστικό που πρέπει να ελέγχουμε

Έχουμε ακούσει σε πολλές συνομιλίες με πελάτες μας να κρίνουν αν μια καμπάνια είναι πετυχημένη ή αποτυχημένη από το ποσοστό ανοίγματος (open rate) που έχει. Συνήθως, όταν εξετάζουμε πόσο καλά πήγε μια καμπάνια, ξεκινάμε παρατηρώντας το ποσοστό ανοίγματος των email. Είναι το πρώτο βήμα, το πιο βασικό κι αν υπάρχει εκεί πρόβλημα, ξέρουμε από πού πρέπει να ξεκινήσουμε την βελτιστοποίηση της απόδοσης μιας καμπάνιας. Ωστόσο, δεν είναι ΜΟΝΟ αυτό που θα κρίνει την επιτυχία.

Εμείς ως επαγγελματίες στο email marketing, παρατηρούμε και δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε δύο ακόμα στατιστικά:

  1. Πόσοι έκαναν κλικ στους συνδέσμους μας (Click Through Rate). Το ποσοστό αυτό μας λέει αν πραγματικά ο κόσμος έκανε το παραπάνω βήμα και ενδιαφέρθηκε να μάθει περισσότερα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας.
  2. Πάντοτε μα πάντοτε μας ενδιαφέρει ο τελικός αριθμός των δυνητικών πελατών που αποκτήσαμε από την αποστολή της καμπάνιας (Conversion Rate). Μας λέτε: “Το ποσοστό ανοίγματος ήταν 30% αλλά το τηλέφωνο δεν χτύπησε!”. Άρα; Είναι πετυχημένη η καμπάνια σας;

Εάν τα ποσοστά για οποιονδήποτε από τους παραπάνω δύο δείκτες είναι χαμηλότερα από το μέσο όρο (22% – 30%), τότε επικεντρώστε την προσοχή σας στο πώς θα προσελκύσετε τον παραλήπτη σας να επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας . Επίσης, μπορείτε να διαβάσετε πώς θα βελτιώσετε την απόδοση του email marketing.

  1. Η Τρίτη είναι η ιδανικότερη μέρα για να στείλεις newsletter

Ένα είναι σίγουρο, η Τρίτη είναι η καλύτερη μέρα για αγώνες ποδοσφαίρου Champions League στην τηλεόραση. 🙂

Στο παρελθόν είχαμε γράψει ένα πολύ σημαντικό άρθρο με μεγάλη απήχηση για το ποια ειναι η καλύτερη ημέρα για να στέλνετε τα email σας. Στο άρθρο αυτό αναφέραμε ότι σύμφωνα με τα στατιστικά από τη δική μας βάση δεδομένων η Πέμπτη είναι η μέρα που ο κόσμος δείχνει να ανταποκρίνεται περισσότερο στο άνοιγμα των email. Ωστόσο, αυτό που έχει σημασία – και το τονίζουμε σ’ εκείνο το άρθρο – είναι ότι κάθε εταιρία, κάθε αποστολή είναι μοναδική. Τα χαρακτηριστικά των επαφών της λίστας μας και το είδος της επιχείρησης μας είναι αυτά που καθορίζουν την ιδανική μέρα για εμάς.

Για παράδειγμα, εάν δραστηριοποιήστε στον τομέα των διακοπών, ιδανική μέρα είναι η Παρασκευή, γιατί οι συνδρομητές έχουν μπροστά τους το Σαββατοκύριακο  να αποφασίσουν πού θα πάνε.

Αν μετά από τα παραπάνω, συνεχίζετε να αναρωτιέστε πραγματικά ποια είναι η καλύτερη μέρα και ώρα για να στέλνετε τα email σας, η απάντησή μας (και αυτό το κάνουμε πράξη κι εμείς οι ίδιοι) είναι μία: Kάνετε δοκιμές. Πολλές δοκιμές σε διαφορετικές μέρες και ώρες και παρακολουθήστε πότε ανταποκρίνονται καλύτερα οι πελάτες σας. Έπειτα, κρατήστε αυτό το μοτίβο για μελλοντικές αποστολές.

  1. Όσο μεγαλύτερη είναι η λίστα με τα email, τόσο το καλύτερο.

Μεγαλύτερη λίστα επαφών σημαίνει περισσότερες πωλήσεις, σωστά; Μέγα λάθος!!!

Ας υποθέσουμε ότι πρέπει να επιλέξετε από δύο κουτιά, όπου το ένα περιέχει 100 νομίσματα του ενός ευρώ. Μπορείτε να δείτε τί έχει μέσα αυτό το κουτί και είστε σίγουροι ότι υπάρχουν 100 ευρώ. Το άλλο κουτί είναι μεγαλύτερο, βαρύτερο και περιέχει κάποια κέρματα αλλά πολύ πιθανό να έχει μέσα χαλίκια, πέτρες και διάφορα άλλα αντικείμενα.

Αν έπρεπε να επιλέξετε ένα από τα δύο κουτιά, είμαστε σίγουροι ότι αρκετοί θα επιλέγατε το δεύτερο. Το δεύτερο κουτί, έχει μυστήριο, έχει μέγεθος, είναι πιο δελεαστικό, είναι πιο εντυπωσιακό, ίσως να κρύβει και κάποιο θησαυρό…

Το πρώτο κουτί είναι η ασφαλέστερη λύση που εγγυάται 100 ευρώ στην τσέπη μας! Το δεύτερο είναι τύχη. Το ίδιο συμβαίνει και με τις λίστες email. Αρκετοί έχετε δικές σας λίστες με email, που γνωρίζετε την προέλευσή τους. Γνωρίζετε πώς τις αποκτήσατε και τί είδους email είναι αυτά. Είναι λίγα, π.χ. 1000 email, και δεν είστε ικανοποιημένοι. Έτσι, όταν έρχεται μπροστά σας μια λίστα με 30.000 email από κάποιον δικό σας άνθρωπο που σας είπε ότι είναι έγκυρα ελληνικά email, θεωρείτε ότι αυτή είναι η ευκαιρία σας να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Σας δημιουργείται η εντύπωση ότι βρήκατε κάποιον θησαυρό.

Στο τέλος, και αφού έχετε ξοδέψει, χρόνο, χρήμα και ενέργεια, συμπεραίνετε ότι άνθρακες ο θησαυρός!

Είναι προτιμότερο 1000 email και καλά, σωστά και αξιόπιστα παρά 30.000 τυχαία, δήθεν έγκυρα email. Στην περίπτωση δε που η λίστα είναι αγορασμένη από άγνωστη και μη αξιόπιστη πηγή, τότε όχι μόνο δεν έχουμε οφέλη αλλά κινδυνεύουμε και να χαρακτηριστούμε spammers. Διαβάστε και τα άρθρα μας στη κατηγορία Ομάδες και λίστες με email.

  1. Μην στέλνετε το ίδιο email δεύτερη φορά

Κατά μέσο όρο, οι 7 στους 10, δεν θα διαβάσουν το email σας. Θα πρέπει να το αποδεχτείτε όσο σκληρό και αν ακούγεται. Αυτό δεν σημαίνει ότι πήγε χαμένος ο κόπος σας. Μην βιαστείτε να χαρακτηρίσετε την καμπάνια σας αποτυχημένη ή το email marketing μη λειτουργικό. Δοκιμάστε την ίδια καμπάνια που στείλατε λίγες μέρες νωρίτερα, να την εμπλουτίσετε και να την στείλετε ξανά με μικρές αλλαγές. Δεν υπάρχει περιορισμός, απλά φροντίστε να δείξετε ότι ανανεώσατε το περιεχόμενο, ότι δουλέψατε πάνω στην καμπάνια σας. Επεξεργαστείτε το αρχικό email και αλλάξτε το θέμα (πολύ σημαντικό!).

Αυτές οι αλλαγές έχουν ρίσκο, διότι δεν ξέρετε αν ο λόγος που δεν άνοιξε κάποιος την καμπάνια σας σας οφείλετε στις αλλαγές που κάνατε ή δεν κάνατε. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να ξεχωρίσετε από τις λίστες αυτούς που την έχουν ανοίξει ήδη. Πρέπει να τμηματοποιήσετε τις λίστες σας και να ξεχωρίσετε αυτούς που την πρώτη φορά άνοιξαν το email που στείλατε.

Μπορείτε να ακολουθήσετε το σχετικό άρθρο – βοήθημα μέσα από το EmailSYSTEM. Στείλτε λοιπόν το email σας ξανά και παρακολουθήστε τα αποτελέσματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

EmailSYSTEM Newsletter

Ενημερωθείτε για όλες τις τελευταίες προσφορές, ανανεώσεις καθώς επίσης και άρθρα σχετικά με την βελτιστοποίηση της απόδοσης των newsletter σας.


Με την εγγραφή σας στο emailsystem, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας