fbpx

Ποια είναι η καλύτερη μέρα για να στέλνω τα email μου;

Είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι που χρησιμοποιούν την μαζική αποστολή email με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αποσκοπούν τελικά σε αύξηση των πωλήσεων τους. Μέσα από τις αποστολές των email προσπαθούν να αυξήσουν το ποσοστό αναγνωσιμότητας, δηλαδή το ποσοστό αυτών που θα ανοίξουν το email (open rate) και θα το διαβάσουν με την λογική «όσοι περισσότεροι διαβάσουν το email, τόσο περισσότερες οι πιθανότητες να αυξηθούν οι πωλήσεις».

Ένας από τους παράγοντες που επηρεάζει την αναγνωσιμότητα του email και κατ’ επέκταση την επιτυχία ή όχι της καμπάνιας (με την λογική που περιγράψαμε στην παραπάνω παράγραφο) είναι και η επιλογή της σωστής μέρας που θα πρέπει να γίνονται οι αποστολές.

Για να μπορέσουμε να απαντήσουμε στην συγκεκριμένη ερώτηση αποφασίσαμε να ανατρέξουμε στις πλούσιες πληροφορίες που υπάρχουν στην βάση δεδομένων μας. Αν και υπάρχουν πολλές μελέτες που έχουν γίνει κατά καιρούς από σπουδαίες εταιρίες στο εξωτερικό, εμείς θέλαμε να δούμε κατά πόσο η ελληνική αγορά επιβεβαιώνει τις μελέτες αυτές ή ακολουθεί την δική της τάση. Στόχος μας ήταν να αναλύσουμε τα στατιστικά μας στοιχεία για να μπορέσουμε (κι εμείς οι ίδιοι) πραγματικά να δούμε ποια είναι δημοφιλέστερη μέρα της εβδομάδος που καταγράφεται η μεγαλύτερη κίνηση στα email που αποστέλλουν οι πελάτες μας.

email-opens

Στο παραπάνω γράφημα με μπλέ χρώμα απεικονίζονται συγκεντρωτικά οι αποστολές που πραγματοποιήθηκαν ανά ημέρα. Παράλληλα, εμφανίζουμε για λόγους σύγκρισης με κόκκινο χρώμα, πότε ανοίχτηκαν αυτές οι αποστολές από τους παραλήπτες και με πράσινο χρώμα, πότε έγιναν τα περισσότερα κλίκ.

Παρατηρούμε ότι η μεγαλύτερη κίνηση των email υπάρχει τις καθημερινές, εργάσιμες ημέρες. Η κορυφαία, πιο δημοφιλής ημέρα τόσο για αποστολές όσο και συνολικά για αναγνωσιμότητα των email είναι η Πέμπτη. Παρατηρήστε ότι από την Τετάρτη μέχρι την Παρασκευή, αυτό το καθημερινό τριήμερο, τα ποσοστά είναι αρκετά υψηλά που σημαίνει ότι ο κόσμος διαβάζει και ενημερώνεται από τα email που στέλνετε μεσούσης της εβδομάδος.

Επίσης, το γεγονός ότι τα ποσοστά «ΑΝΟΙΧΤΗΚΑΝ» και «ΕΚΑΝΑΝ ΚΛΙΚ» συμβαδίζουν με τις αποστολές, δηλώνει ότι ο περισσότερος κόσμος διαβάζει τα email του την ημέρα που τα παραλαμβάνει. Αυτό είναι πολύ σημαντικό δεδομένο και καταρρίπτει έναν μύθο ή μια υποψία που πίστευε αρκετός κόσμος ότι στην Ελλάδα, ότι πολλοί παραλήπτες δεν ανοίγουν τα email τους την ίδια μέρα αλλά σε μια, δύο και τρεις μέρες μετά την παραλαβή!

Αν και περιμέναμε την Δευτέρα να υπάρχουν μεγαλύτερα ποσοστά, λόγω του γεγονότος ότι είναι η πρώτη μέρα μετά το Σαββατοκύριακο και ξεκινά η εβδομάδα, ο περισσότερος κόσμος να διαβάζει τα email του, φαίνεται να μην ισχύει αυτό.  Αυτός ο συλλογισμός επιβεβαιώνεται και από τα αντίστοιχα ποσοστά των παραληπτών που άνοιξαν τα email και έκαναν κλικ σ’ αυτά. Φαίνεται ότι η Δευτέρα, λόγω του καθημερινού φόρτου εργασίας είναι λιγότερο δημοφιλής συγκριτικά με τις άλλες ημέρες.

Επίσης, το Σαββατοκύριακο οι αποστολές είναι λιγότερες σε σχέση με τις υπόλοιπες μέρες. Ο κόσμος επιλέγει να διαβάσει τα email του την Κυριακή και όχι το Σάββατο. Μια ερμηνεία αυτής της συμπεριφοράς θα μπορούσε να είναι ότι η Κυριακή γενικότερα είναι πιο ξεκούραστη μέρα. Οπότε ο περισσότερος κόσμος βρίσκει χρόνο και διαβάζει την αλληλογραφία του.

Επίσης, θα σας (ξανά)τονίσουμε ότι κάθε καμπάνια που στέλνετε, επηρεάζεται κυρίως από δύο λόγους:

1)      σε ποιους απευθύνεται (εταιρίες, επαγγελματίες, ιδιώτες, κλπ). Καθένας ενημερώνεται μέσω των email που στέλνεται σε διαφορετικές μέρες και ώρες. Ο διαθέσιμος χρόνος τους είναι σημαντικός ειδικά αν προωθείτε διαφημιστικά newsletter. Απαιτείται το σωστό timing για να μπορέσει κάποιος να διαβάσει, να ψάξει και να καταλήξει για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε. Για παράδειγμα, αν το email σας το παραλάβει κάποιος υπάλληλος εταιρίας την Δευτέρα το πρωί που υπάρχει πίεση χρόνου και οι εργασίες του είναι αρκετές, είναι πολύ πιθανό να μην δώσει καμία σημασία σ’ αυτό που εσείς προσφέρετε όσο και καλό προϊόν ή υπηρεσία διαθέτετε.

2)      σε ποια γεωγραφική περιοχή γίνονται οι αποστολές των email (Ελλάδα, Ευρώπη, Αμερική, κλπ). Η διαφορά ώρας είναι μεγάλο θέμα και χρήζει προσοχής, ειδικά σε χώρες oπου η διαφορά ώρας μπορεί να φτάσει και τις 7-8 ώρες, όπως Αμερική, Κίνα, Αυστραλία, κλπ.

Πριν αποφασίσετε πότε θα στείλετε την επόμενη καμπάνια σας, θα πρέπει να έχετε ήδη μελετήσει τα εξής: Ποιες ώρες και ποιες μέρες επιλέγουν οι ανταγωνιστές σας να στείλουν τα δικά τους email? Τι ώρα παραλαμβάνετε εσείς το email τους? Όταν το παραλαμβάνετε το διαβάζεται απευθείας;

Από όλα τα παραπάνω μπορεί κάποιος να συμπεράνει ότι οι αποστολές που γίνονται μέσα στην εβδομάδα έχουν και την μεγαλύτερη ανταπόκριση. Αυτό είναι μια καλή αρχή, μια βάση για να προγραμματίσετε τη επόμενη αποστολή σας. Όμως, πάντα ο  καλύτερος  τρόπος για να επαληθεύσετε αν πραγματικά έχουν νόημα για την δική σας περίπτωση τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία, είναι ΜΟΝΟ μέσω δοκιμών. Θα πρέπει να δοκιμάσετε και να ξανάδοκιμάσετε, μέχρι να καταλήξετε ποια μέρα ή μέρες, οι παραλήπτες σας, ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΚΟΙΝΟ (target market) αποδίδει καλύτερα στα newsletter που τους στέλνετε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *