fbpx

Πώς να ενσωματώσετε τις email καμπάνιες σας στο Google Analytics

Όσοι είστε κάτοχοι μιας ιστοσελίδας γνωρίζετε ότι το Google Analytics είναι ένα δημοφιλές εργαλείο παρακολούθησης και ανάλυσης της επισκεψιμότητάς της. Το γεγονός ότι είναι δωρεάν, τα ισχυρά χαρακτηριστικά του καθώς και οι πολλές επιλογές παραμετροποίησης σάς δίνουν τη δυνατότητα όχι μόνο να αξιολογείτε την επίδοση της ιστοσελίδας σας αλλά και να εντοπίσετε τομείς περαιτέρω βελτίωσής της. Όσον αφορά στο Email Marketing, σήμερα θα εξετάσουμε, γιατί είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τις email καμπάνιες σας στο Google Analytics και πώς να τις ενσωματώσετε σε αυτό.

1. Γιατί να παρακολουθώ τις καμπάνιες μου στο Google Analytics;

Ξέρετε ήδη ότι μία από τις σημαντικότερες ενέργειες στο Email Marketing είναι ο έλεγχος της επίδοσης των email καμπανιών. Πόσα email παραδόθηκαν (Deliverability Rate), πόσα ανοίχτηκαν (Open Rate) σε πόσους και ποιους συνδέσμους έκαναν κλικ οι συνδρομητές (Click-Through-Rate); Αυτοί και άλλοι στατιστικοί δείκτες είναι αναμφίβολα σημαντικοί για την αξιολόγηση της καμπάνιας σας.

Δεν αποκαλύπτουν όμως το τί συμβαίνει, αφού ο αναγνώστης του email σας κάνει κλικ στον σύνδεσμο ή συνδέσμους σας και οδηγηθεί στην ιστοσελίδα ή το eshop σας. Διάβασε το blogspot σας, κατέβασε το αρχείο που προσφέρετε, προχώρησε σε μια αγορά; Αυτά και άλλα πολλά δεν μπορείτε να τα γνωρίζετε, αν δεν έχετε εγκατεστημένο ένα εργαλείο, όπως το Google Analytics.

Σημαντικό είναι επομένως να ενσωματώσετε το Email Marketing στο Google Analytics. Χάρη σε αυτό μπορείτε όχι μόνο να παρακολουθείτε και να αξιολογείτε τις καμπάνιες σας αλλά και να γνωρίσετε καλύτερα τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα των συνδρομητών σας. Μεταξύ άλλων μπορείτε να δείτε για παράδειγμα

  • αν και πόσοι συνδρομητές προχώρησαν στη δράση που θέσατε ως στόχο, π.χ. μια αγορά
  • σε ποιες σελίδες του site περιηγήθηκαν
  • ποιες άλλες κατηγορίες προϊόντων ή περιεχομένου είδαν
  • αν η landing page σας είναι ελκυστική ή την εγκατέλειψαν αμέσως
  • πόση ώρα ξόδεψαν ο συνδρομητές σας στην ιστοσελίδα σας

2. Ρυθμίσεις παρακολούθησης μιας καμπάνιας (campaign tracking)

Το πρώτο βήμα ενσωμάτωσης μιας email καμπάνιας στο Google Analytics είναι το tracking της email καμπάνιας σας. Όταν έρχονται επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας από τα social media ή μέσω της διαφήμισης, είναι εύκολο για το Analytics να αναγνωρίσει αυτόματα την προέλευση των επισκεπτών και να διαχωρίσει την κίνηση της ιστοσελίδας σε ανάλογες κατηγορίες.

Στην περίπτωση όμως του email, αν δεν χρησιμοποιήσετε την παρακολούθηση (tracking) για την καμπάνιας σας, τότε θα ορίσει τις επισκέψεις αυτές ως «άμεσες» (direct visits) και όχι ως προερχόμενες από ένα email. Επομένως δεν θα είστε σε θέση να αναγνωρίσετε τις επισκέψεις από τους συνδρομητές σας και επομένως να αξιολογήσετε την απόδοση των email καμπανιών σας.

Η διαδικασία εγκατάστασης του tracking στις καμπάνιες σας είναι πολύ απλός και επιτυγχάνεται με τις λεγόμενες παραμέτρους utm (utm parameters) στους συνδέσμους των καμπανιών σας

Τί είναι οι παράμετροι utm και τί σημαίνουν;

Βασικά οι παράμετροι utm είναι μικρές παράμετροι που προσθέτονται στους συνδέσμους των email σας και που σηματοδοτούν στο Google Analytics από πού προέρχεται ο επισκέπτης. Για παράδειγμα, δείτε ένα σύνδεσμο

Όλοι οι χρωματιστοί χαρακτήρες είναι οι παράμετροι utm. Oι σημαντικοί παράμετροι utm για το Email Marketing είναι οι εξής:

utm_source: η πηγή προέλευσης του επισκέπτη, μπορεί να είναι πχ. newsletter, η email λίστα σας (π.χ. EmailList) ή μια ομάδα από αυτήν (π.χ. LoyalCustomers).

utm_medium: το μέσο, με το οποίο φτάνει ο επισκέπτης, στην περίπτωσή μας email

utm_campaign: τα όνομα της καμπάνιας, π.χ. prosfores_maios2018

utm_term (προαιρετικό): το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό του συνδέσμου (π.χ. link1), αν έχετε πολλούς συνδέσμους στο email σας και θέλετε να δείτε την απόδοσή τους ξεχωριστά.

Πώς δημιουργώ τους συνδέσμους utm για τα email μου;

Υπάρχουν δύο τρόποι για να δημιουργήσετε τους συνδέσμους σας:

Ι. Αυτόματα

Οι καλύτερες πλατφόρμες μαζικής αποστολής email όπως το EmaiSYSTEM μετατρέπουν αυτόματα τους απλούς συνδέσμους σας σε συνδέσμους utm, χωρίς εσείς να χρειάζεται να κάνετε κάτι. Γλιτώνετε έτσι πολύ χρόνο και κόπο. Πριν επιλέξετε λοιπόν την κατάλληλη πλατφόρμα για την αποστολή των email σας, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε, αν υποστηρίζει την συγκεκριμένη λειτουργία.

ΙΙ. Χειροκίνητα

Για να δημιουργήσετε τους utm συνδέσμους μόνοι σας, υπάρχει ένα πολύ εύχρηστο εργαλείο της Google, το Campaign URL Bilder. Χρειάζεται μόνο να προσθέσετε τις παραμέτρους utm στα αντίστοιχα πεδία και το εργαλείο θα δημιουργήσει τον utm σύνδεσμο για εσάς, τον οποίο μετά θα εισάγετε στα email σας.

Δείτε για παράδειγμα, πώς δημιουργήσαμε με τη βοήθεια του Google URL Bilder ένα σύνδεσμο για το κουμπί Call-to-Action της καμπάνιας μας για δωρεάν δοκιμή της πλατφόρμας EmailSYSTEM.

Αρχικά εισάγαμε τον απλό σύνδεσμο μας για την landing page που θέλουμε και μετά συμπληρώσαμε τα πεδία για τις παραμέτρους utm: Για campaign source το newsletter μας, ως medium το email και ως campaign term το  κουμπί Call-to-Action, με το οποίο θα οδηγηθεί ο αναγνώστης στην ιστοσελίδα μας. Στο τελευταίο πλαίσιο βλέπετε τον τελικό σύνδεσμο, ο οποίος δημιουργείται ήδη κατά την καταχώριση των παραμέτρων.

Με αυτόν τον απλό τρόπο μπορείτε να δημιουργήσετε ανάλογους utm συνδέσμους για τις καμπάνιες σας, ώστε να μπορούν κατηγοριoποιηθούν ανάλογα από το Google Anlytics.

Σύνοψη

Αν δεν παρακολουθείτε τις καμπάνιες σας στο Google Analytics, ήρθε ή ώρα να το κάνετε. Όχι μόνο για να αξιολογήσετε την απήχηση των καμπανιών σας αλλά για να γνωρίσετε καλύτερα το κοινό σας. Έτσι θα μπορείτε να βελτιώνετε και την ιστοσελίδα σας και τις email καμπάνιες σας προσφέροντας στους συνδρομητές σας ελκυστικό κι ενδιαφέρον περιεχόμενο.

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *