fbpx

Πώς να συνδυάσετε το Εmail Marketing με τo Google AdWords

Μαζί με το Εmail Marketing, το AdWords – η υπηρεσία διαφήμισης της Google – αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο του Online Marketing. Όλο και περισσότερες εταιρίες στη χώρα μας το χρησιμοποιούν για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών στο διαδίκτυο. Πώς μπορείτε όμως να συνδυάσετε το ΑdWords με το Εmail Marketing;

Στο προηγούμενο άρθρο μας συγκρίναμε τις δύο μεθόδους και εξετάσαμε τα μακροπρόθεσμα οφέλη του Εmail Marketing έναντι του AdWords. Σήμερα θα δούμε το πώς μπορείτε να βελτιώσετε τα αποτελέσματα της Εmail Marketing στρατηγική σας με τη βοήθεια της Αντιστοιχίας Πελατών στο Google AdWords.

Τι είναι η Αντιστοιχία Πελατών και πώς λειτουργεί;

Πριν δύο χρόνια η Google εισήγαγε στο AdWords ένα νέο εργαλείο, την Αντιστοιχία Πελατών (Customer Match). Με αυτό, μπορείτε να στοχεύσετε με τις διαφημιστικές σας καμπάνιες τους συνδρομητές σας, ενσωματώνοντας τη λίστα με τις διευθύνσεις email που έχετε στο ΑdWords.

Πώς λειτουργεί;

  • «Ανεβάζετε» τη λίστα με τις διευθύνσεις email των συνδρομητών σας στο ΑdWords
  • Το σύστημα ελέγχει ποιες διευθύνσεις αντιστοιχούν σε χρήστες του Google (μετά τον έλεγχο, τα email διαγράφονται από την Google μέσα σε μια εβδομάδα)
  • Τώρα μπορείτε να στοχεύσετε τους συνδρομητές σας, είτε δημιουργώντας νέες εδικές διαφημιστικές καμπάνιες ΑdWords είτε ενσωματώνοντας τη λίστα σε υπάρχουσες
  • Όταν οι συνδρομητές σας είναι συνδεδεμένοι με τον λογαριασμό τους στο Google και χρησιμοποιούν το Google Search, το YouTube και το Gmail, θα δουν τις στοχευμένες διαφημίσεις σας.

Αυτή είναι μια πολύ αποτελεσματική remarketing μέθοδος, που μπορεί να οδηγήσει τους συνδρομητές στην ιστοσελίδα σας, ώστε να προβούν στη δράση που έχετε θέσει ως στόχο, π.χ. μια αγορά, ένα download κοκ.

Πώς ενσωματώνω τη λίστα email διευθύνσεων στο ΑdWords;

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

1. Συνδεθείτε στον ΑdWords λογαριασμό σας  και κάντε κλικ στην «Κοινόχρηστη Βιβλιοθήκη» στο μενού της αριστερής μπάρας. Μετά κάντε κλικ στο «Κοινά».

2. Θα μεταφερθείτε στην σελίδα «Κοινό». Κάντε κλικ πάνω στην ταμπέλα «ΛΙΣΤΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ». Από τις επιλογές που θα εμφανιστούν κάντε κλικ στο «Διευθύνσεις πελατών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πελατών».

3. Θα οδηγηθείτε στην παρακάτω σελίδα, όπου μπορείτε να «ανεβάσετε» το αρχείο με τη λίστα των email.

4. Αρχικά δώστε ένα όνομα στη λίστα σας.

5. Κατόπιν ανεβάστε ένα αρχείο .csv, το οποίο πρέπει να περιέχει υποχρεωτικά τις εξής στήλες: email, όνομα, επώνυμο, χώρα και ταχυδρομικό κώδικα (στα αγγλικά, για αναλυτικές οδηγίες στη διαμόρφωση του αρχείου δείτε εδώ).

6. Στη «Διάρκεια ιδιότητας μέλους» επιλέξτε «χωρίς λήξη» ή θέστε ένα χρονικό όριο ισχύος της λίστας σας.

7. Πατήστε « Μεταφόρτωση και αποθήκευση λίστας»

Είστε έτοιμοι! Το σύστημα θα ελέγξει ποιες email διευθύνσεις αντιστοιχούν σε χρήστες του Google και θα σας δείξει πόσες από αυτές μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την remarketing λίστα σας στο ΑdWords και επομένως στις διαφημιστικές σας καμπάνιες.  Ακολούθως μπορείτε να ενσωματώσετε αυτήν τη λίστα σε μια νέα, ειδική καμπάνια στοχευμένη στους συνδρομητές σας ή σε ήδη υπάρχουσες.

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα

Ένα βασικό πλεονέκτημα αυτής της μεθόδου, είναι ότι είναι απόλυτα στοχευμένη. Πολλές καμπάνιες ΑdWords, όσο στοχευμένες κι αν είναι, απευθύνονται σε ένα γενικό κοινό, σε χρήστες δηλαδή, των οποίων το προφιλ και τα ενδιαφέροντα μπορεί να ορίσει κανείς μόνο γενικά. Αποτέλεσμα είναι οι καμπάνιες συχνά να μην αποδίδουν και να ανεβαίνουν τα κόστη.

Με την Αντιστοιχία Πελατών αντίθετα, ενσωματώνετε στις καμπάνιες σας ένα σε εσάς γνωστό κοινό που έχει δείξει ήδη ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, τους συνδρομητές σας. Γνωρίζετε τα ενδιαφέροντά τους ή είναι ήδη πελάτες σας. Δίπλα επομένως στα newsletters και τις email καμπάνιες σας, οι συνδρομητές σας λαμβάνουν στοχευμένες διαφημίσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Επομένως είναι και πιο δεκτικοί στο να προβούν σε μια δράση, πχ. μια αγορά, ανάλογα με τους στόχους που έχετε θέσει.

Έτσι, μπορείτε να συνδυάσετε τις email καμπάνιες σας με το AdWords. Οι επιλογές που έχετε είναι πολλές. Μπορείτε π.χ. να χωρίσετε τους συνδρομητές σας σε μικρότερες λίστες και να προσαρμόσετε τις email και ΑdWords καμπάνιες σας ανάλογα με το προφίλ τους.

Για παράδειγμα, μπορείτε

  • να στοχεύσετε συνδρομητές σας που, ενώ διαβάζουν τα newletters σας, δεν έχουν γίνει ακόμη πελάτες σας. Προωθήστε ειδικά για αυτούς και μέσω email και μέσω διαφημίσεων μια ειδική προσφορά, πχ. δωρεάν μεταφορικά ή μια έκπτωση με την πρώτη αγορά τους.
  • ή να στοχεύσετε συνδρομητές που είναι ήδη πελάτες σας, όπου πάλι και με μια email καμπάνια αλλλά και παράλληλα με διαφημίσεις AdWords θα τους προωθείτε νέα ή παρεμφερή προϊόντα και υπηρεσίες.

Από την άλλη πλευρά, το βασικό μειονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι ότι οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται μόνο όταν οι συνδρομητές σας είναι συνδεδεμένοι με τον Google λογαριασμό τους και κάνουν μια αναζήτηση στο Google, χρησιμοποιούν το Gmail ή βρίσκονται στο YouTube – προς το παρόν δεν υποστηρίζονται ιστοσελίδες τρίτων και το Δίκτυο Εμφάνισης (Display Network) της Google. Σύμφωνα πάντως με την Google, όλο και περισσότεροι χρήστες πλοηγούνται στο διαδίκτυο συνδεδεμένοι με τον Google λογαριασμό τους, ιδιαίτερα στα κινητά τους τηλέφωνα.

Συνοψίζοντας, το Google AdWords μπορεί να βελτιστοποιήσει την Εmail Marketing στρατηγική σας, λειτουργώντας συμπληρωματικά στην απόδοση των email καμπανιών σας. Χρησιμοποιήστε την Αντιστοιχία Πελατών και προωθήστε στους συνδρομητές σας στοχευμένα προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους!

 

O Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google

2 Comments

  1. Ο/Η Fotis Papapostolou λέει:

    Συνεχίζεται να με εκπλήσσεται !
    Για μια ακ’ομη φορά μπράβο σας!

    • EmailSYSTEM Ο/Η EmailSYSTEM λέει:

      Ευχαριστούμε πολύ για τα θερμά σας λόγια!
      Μας δίνουν ώθηση στην προσπάθειά μας να προσφέρουμε πλούσιο περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας!
      ΔΚ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *