fbpx

Πώς θα φτιάξετε γρήγορα μια νέα λίστα με email

Πώς θα μαζέψουμε γρήγορα πολλά email; Πού θα βρούμε τόσες πολλές επαφές; Ποιος θα μας βοηθήσει; Τα email που έχω φτάνουν; Αυτές είναι μερικές από τις συνηθέστερες ερωτήσεις που μας κάνουν και ίσως είναι από τα δυσκολότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όσοι κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο email marketing και την μαζική αποστολή email.

Να εξηγήσουμε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να φτιάξετε μια λίστα. Το θέμα είναι ο χρόνος! Εμείς με την δική μας εμπειρία, σας γράφουμε τι έχουμε δει να δουλεύει στην πράξη για να δημιουργήσετε γρήγορα την δική σας λίστα με τα email.

Πρώτα απ’ όλα όμως οφείλουμε να πουμε τα δύο πιο συνηθισμένα λάθη που γίνονται:

1) Οι περισσότεροι θεωρούν σωστό να περιμένουν μέχρι να φτιάξουν μια μεγάλη λίστα πριν την πρώτη τους αποστολή. Οι 9 στις 10 περιπτώσεις που γνωρίζουμε μας λένε «θέλουμε να ετοιμαστούμε σωστά, να μπούμε δυνατά και μαζεύουμε email». Αυτό είναι τεράστιο λάθος! Το βασικότερο όλων είναι να μην περιμένετε να φτιάξετε μια μεγάλη λίστα γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΝ ΦΤΙΑΞΕΤΕ ΠΟΤΕ! Όλοι αυτοί που περιμένουν να φτιάξουν την μεγάλη λίστα, στην πραγματικότητα δεν κατάφεραν ποτέ να κάνουν μια αποστολή γιατί ακόμα… ετοιμάζονται.

2) Το δεύτερο μεγαλύτερο λάθος είναι ότι πιστεύετε ότι τα email που έχετε είναι λίγα. Ακόμα και 50-100 email να έχετε από φίλους και γνωστούς είναι αρκετά για να ξεκινήσετε. Μπορεί να μην είναι χιλιάδες αλλά είναι κάτι παραπάνω από αρκετά για να μπορέσετε να δείτε πως λειτουργεί το email marketing.

Αυτό που μας κάνει ιδιαίτερα σκεπτικούς είναι ότι ο περισσότερος κόσμος δεν χρησιμοποιεί όλα τα μέσα ή τα εργαλεία που έχει στην διάθεση του τα οποία συνήθως είναι απλά και δωρεάν.

Υπάρχουσες επαφές

Παραπάνω σας αναφέραμε ότι αρκούν 50-100 επαφές για να ξεκινήσετε την αποστολή σας. Ξεκινήστε από το πρόγραμμα που έχετε για να στέλνετε email. Ανοίξτε το Outlook, Τhunderbird, Gmail, Hotmail, Yahoo, κλπ. και μαζέψτε όλα τα email φίλων και γνωστών που έχετε κατά καιρούς ανταλλάξει αλληλογραφία. Μπορεί αυτοί να μην είναι το κοινό που στοχεύετε (το target market σας), αλλά είναι φίλοι και γνωστοί σας και μπορούν να σας βοηθήσουν με πολλούς τρόπους.
Μπορούν να σας δώσουν ιδέες, να σας πούνε την άποψη τους για να μπορέσετε να βελτιώσετε περισσότερο το newsletter σας.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Αν δεν τα χρησιμοποιούσατε μέχρι τώρα, θα πρέπει να αρχίσετε να τα χρησιμοποιείτε ή να βρείτε κάποιον άνθρωπο ο οποίος γνωρίζει πως λειτουργούν τα κοινωνικά δίκτυα και να σας βοηθήσει. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, Twitter, LinkedIn κλπ σας δίνουν την δυνατότητα να συνομιλήσετε με κόσμο, να δείτε τί τους ενδιαφέρει και τί όχι.

Με το Facebook για παράδειγμα μπορείτε να κάνετε κάποιον φίλο σας να συνομιλήσετε μαζί του και να του εξηγήσετε τι κάνετε. Μπορεί να σας συστήσει κάποιον άλλο φίλο που γνωρίζει και ενδιαφέρεται για την δουλειά που θέλετε να προωθήσετε; Μηπως έχει γνωστούς που κάνουν αυτό που θέλετε; Ρωτήστε τον πως μπορεί να σας βοηθήσει.
Με το Facebook μπορείτε να γνωρίσετε κόσμο, που διαφορετικά δεν θα υπήρχε περίπτωση να τους γνωρίζατε.

Χρησιμοποιήστε το twitter για να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας (αν έχετε). Στο Twitter για κάθε tweet που κάνετε υπάρχει διαθέσιμος χώρος για 160 χαρακτήρες οπότε μπορείτε να γράψετε κάτι όπως «ΔΩΡΕΑΝ κουπόνι για κομμωτήριο στο www.onomasas.gr». Όταν υπάρχει κάτι σωστό και χρήσιμο να δώσετε στον κόσμο, πάντα υπάρχει ανταπόδοση.

Μιλήστε με γνωστούς και συνεργάτες επαγγελματίες

Επικοινωνήστε με συνεργάτες, επαγγελματίες που έχετε το ίδιο κοινό προϊόν, ενδιαφέρον κλπ. και πείτε τους τί θέλετε να κάνετε και πώς σκοπεύετε να το προωθήσετε . Ρωτήστε τους αν θέλουν να λαμβάνουν το newsletter σας και ελάτε σε επικοινωνία μαζί τους και μιλήστε μαζί τους.
Έχετε κάποια προσφορά που θέλετε να προωθήσετε; Ζητήστε τους αν είναι εύκολο να την προωθήσουν απλά και μόνο αναφέροντας την ιστοσελίδα σας ή το όνομα σας. Ρωτήστε τους αν γνωρίζουν άλλους που πιθανό να ενδιαφέρονταν να μάθουν για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε.

Εάν έχετε φυσικό κατάστημα

Εάν διατηρείτε φυσικό κατάστημα μπορείτε να ζητήσετε από τους πελάτες που μπαίνουν στο κατάστημα σας, εντελώς φιλικά να σας αφήσουν το email τους ακόμα και αν δεν «αγοράσουν» κάτι.
Δώστε τους την δυνατότητα να μαθαίνουν νέα από εσάς για μελλοντικές εκπτώσεις, προσφορές κλπ. Τυπώστε ένα απλό κουπόνι, ένα όμορφο δελτίο ή ρωτήστε τους διακριτικά αν θέλουν να αφήσουν το email τους. Μιλήστε μαζί τους και εξηγήστε τους. Για να έρθουν στο κατάστημα σας, σημαίνει ότι κάτι ενδιαφέρον θα είδαν που τους άρεσε.

Χρησιμοποιήστε την ιστοσελίδα σας

Για όσους έχουν ιστοσελίδα, μην αγνοείτε τον κόσμο που επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας. Δώστε τους κίνητρα να εγγραφούν ή να σας στείλουν email για να μπορέσετε να διατηρήσετε επαφή μαζί τους. Χρησιμοποιείστε την φόρμα επικοινωνίας ή φόρμα εγγραφής newsletter. Προσθέστε τα κοινωνικά δίκτυα σε κάθε σελίδα της ιστοσελίδα σας.

Μην αποκόπτετε την ιστοσελίδα από την συνολική προσπάθεια που κάνετε για την προώθηση των προϊόντων ή υπηρεσιών σας.

Οι παραπάνω τρόποι μπορεί να μην είναι αρκετοί, αλλά σίγουρα δουλεύουν στην Ελληνική αγορά, είναι δοκιμασμένοι από πελάτες μας και δίνουν πραγματικές λύσεις.

Το σημαντικότερο που θέλουμε να τονίσουμε στο άρθρο αυτό είναι ότι πρέπει να το πάρετε απόφαση και να ξεκινήσετε.

Ακόμα και αν έχετε μικρή λίστα με email, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗ με το email marketing. Να δείτε πως γίνονται οι καμπάνιες, τα newsletter και οι αποστολές. Μετέπειτα, βάλτε την συλλογή των email ως μια τακτική εργασία, μην το παραμελήσετε και θα δείτε ότι σιγά σιγά οι λίστες σας θα εμπλουτίζονται με νέα, ποιοτικά email.

Οι λίστες χτίζονται σιγά σιγά και με υπομονή. Δεν αγοράζονται και δεν ενοικιάζονται!

1 Comment

  1. Ο/Η Αλεξανδρος λέει:

    Πολυ ενδιαφερον και μουεδωσε λυσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *