fbpx

Τα πιο συνηθισμένα λάθη στο Email Marketing και πώς να τα αποφύγετε: Μέρος 1ο

Οι περισσότερες επιχειρήσεις και οργανισμοί στην Ελλάδα έχουν κατανοήσει το όφελος του Email Marketing και το εφαρμόζουν είτε για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους είτε για να προσδώσουν επιπλέον αξία και αναγνωσιμότητα στο brand τους. Η επιτυχία εφαρμογής αυτού του εργαλείου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, οι οποίοι, αν δεν τηρηθούν, θα οδηγήσουν σε αρνητικά αποτελέσματα με το αντίστοιχο αντίκτυπο στην επιχείρηση. Ποια είναι όμως τα πιο συνηθισμένα λάθη στο Εmail Marketing και πώς μπορείτε να τα διορθώσετε;

Έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν για πιθανά λάθη που μπορεί να κάνετε, όταν χρησιμοποιείτε ένα τόσο δυνατό και αποτελεσματικό εργαλείο, όπως το Email Marketing. Μετά από πολλές αξιολογήσεις στρατηγικών και συζητήσεις με πελάτες μας, καταλήξαμε ότι πρέπει να επανέλθουμε στο θέμα. Ας δούμε λοιπόν τα συνηθέστερα λάθη που εντοπίσαμε, ξεκινώντας σήμερα με αυτά που αφορούν την email στρατηγική.

1. Δεν στέλνετε τακτικά και προγραμματισμένα email

Aυτό σημαίνει πρακτικά ότι μπορεί να:

Ι. Κάνετε αποστολές, όποτε εσείς θυμάστε ή θέλετε.

ΙΙ. Κάνετε αποστολές σε άτακτα μεταξύ τους χρονικά διαστήματα, π.χ. μια αποστολή σε διάρκεια ενός μηνός και κατόπιν 3 αποστολές τον επόμενο κοκ.

ΙΙΙ. Κάνετε αποστολές σε διαφορετικές ημέρες κάθε εβδομάδα ή μήνα, π.χ. τη μια εβδομάδα τη Δευτέρα και την επόμενη την Πέμπτη.

ΙV. Στέλνετε ένα email – συνήθως το πρώτο email μετά την εγγραφή ενός νέου συνδρομητή στη λίστα σας – και μετά δεν ξαναστέλνετε ή στέλνετε το επόμενο email μετά από πολύ καιρό.

Οι παραπάνω περιπτώσεις δείχνουν πρώτα από όλα έλλειψη στρατηγικής, οργάνωσης και σχεδιασμού. Δείχνουν μια επιχείρηση ή έναν οργανισμό που δεν παίρνει στα σοβαρά την επικοινωνία με το κοινό του. (Και) τα email σας  καθρεφτίζουν το βαθμό σοβαρότητας και τον επαγγελματισμού της επιχείρησής σας προς τα έξω. Μην κάνετε το λάθος να θεωρήσετε, ότι αυτό δεν γίνεται αντιληπτό από τους συνδρομητές σας.

Δείχνουν όμως και κάτι άλλο, ίσως πιο σημαντικό: έλλειψη σεβασμού και συνέπειας απέναντι στους συνδρομητές σας. Αναρωτηθείτε: Tι περιμένει ένας χρήστης, όταν εγγράφεται στην email λίστα σας; Να λαμβάνει τα email σας σε τακτικά χρονικά διαστήματα. Ιδανικά θα έχει ενημερωθεί ήδη από εσάς για την συχνότητα των αποστολών που θα δέχεται (ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία) κατά την εγγραφή του ή με το πρώτο email καλωσορίσματος. Τι θα συμβεί, αν δεν λαμβάνει τα email σας στον χρόνο που έχετε καθορίσει; Θα χάσει το ενδιαφέρον του για εσάς και πιθανόν να μην ανοίξει καν τα email σας. Η εμφάνιση του email σας στα «Εισερχόμενα» του συνδρομητή είναι σαν ένα προγραμματισμένο ραντεβού: αν αυτό δεν εμφανιστεί όταν πρέπει, θα διαγραφεί ή θα αντικατασταθεί με άλλο.

Το ίδιο – και χειρότερο – θα συμβεί αν έχετε καθορίσει για παράδειγμα ότι θα στέλνετε εβδομαδιαία αλλά παρόλα αυτά εσείς αποστέλλετε καθημερινά. Τότε τα email σας θα διαγραφούν και πιθανότατα να καταλήξουν στον φάκελο των spam, βάζοντας σε κίνδυνο το status  σας ως αξιόπιστου αποστολέα αλλά και την εικόνα της επιχείρησής σας.

Μην ξεχνάτε τέλος ότι ο χρήστης με την εγγραφή του στη λίστα σας δείχνει ήδη ενδιαφέρον και προτίμηση για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αν εσείς επικοινωνήσετε μαζί του μετά από πολύ καιρό ή και καθόλου, αναπόφευκτο είναι όχι μόνο να σας ξεχάσει και να διαγραφεί από τη λίστα σας αλλά και να στραφεί στους ανταγωνιστές σας.

Για αυτούς του λόγους, πρέπει να είστε συνεπείς απέναντι και στην στρατηγική σας και στους συνδρομητές σας. Όταν δηλώνετε για παράδειγμα ότι ο συνδρομητής σας θα λαμβάνει τα newsletter σας κάθε εβδομάδα, στείλετε τα κάθε εβδομάδα. Αν έχετε ορίσει μια συγκεκριμένη ημέρα αποστολής, μείνετε πιστοί σε αυτήν. Αν πάλι αλλάξετε τον ρυθμό αποστολών, ενημερώστε τους συνδρομητές σας εκ των προτέρων.

2. Δεν ομαδοποιείτε τη λίστα των email σας

Οι εποχή του μότο «μια λίστα email για όλες τις καμπάνιες» έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα, όποιος δεν εφαρμόζει τη μέθοδο της ομαδοποίησης της email λίστας του, έχει σαφές μειονέκτημα απέναντι στους ανταγωνιστές του. Παρόλα αυτά ένα από τα πιο συχνά λάθη είναι ακριβώς αυτό, ο μη διαχωρισμός της email λίστας σε ομάδες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να στέλνονται τα ίδια email σε όλους τους συνδρομητές, ανεξάρτητα από το προφίλ τους. Οι συνδρομητές σας όμως δεν είναι όλοι ίδιοι. Είναι για παράδειγμα αυτοί που δεν ανοίγουν τα email σας ή τα ανοίγουν σπάνια, αυτοί που είναι χρόνια μαζί σας και οι πρόσφατοι, αυτοί που είναι πελάτες σας και αυτοί που είναι δυνητικοί. Αν στέλνετε τα ίδια email σε όλους σημαίνει ότι δεν λαμβάνετε υπόψη τις ανάγκες τους αλλά μόνο το προσωπικό σας όφελος.

Αντίθετα, οι στόχοι των αποστολών σας θα πρέπει να συνάδουν και με τα χαρακτηριστικά και με την συμπεριφορά των συνδρομητών σας, ώστε και να χτίσετε σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους και να πετύχετε πιο αποτελεσματικά τους στόχους σας. Χωρίστε επομένως τη λίστα σας σε ομάδες και ανάλογα προσαρμόστε τις καμπάνιες σας για το κάθε κοινό ξεχωριστά, ώστε να τονώσετε την αλληλεπίδραση με τα email και την επιχείρησή σας. Μην ξεχνάτε ότι ο κάθε παραλήπτης θέλει να λαμβάνει περιεχόμενο ανάλογα με τις δικές του προσωπικές ανάγκες. Ανταποκριθείτε σε αυτό, αποφύγετε τη μαζικότητα και αντιμετωπίστε τον ως ξεχωριστή οντότητα.

3. Δεν αξιολογείτε τα αποτελέσματα των αποστολών σας

Πολλοί έχουν την εντύπωση, ότι το Email Marketing τελειώνει πατώντας το κουμπί «αποστολή» για κάθε email καμπάνια. Στην πραγματικότητα, έχουν φτάσει στα μισά του δρόμου. Το άλλο μισό περιλαμβάνει την ανάλυση και αξιολόγηση των αποστολών και των καμπανιών.

Γιατί όμως είναι αναγκαία η αξιολόγηση αυτή;

Γιατί:

Ι. Δείχνει κατά πόσο ήταν οι ενέργειές σας ήταν επιτυχείς ή όχι και σε ποιο βαθμό. Ο έλεγχος των στατιστικών των αποστολών (π.χ. το ποσοστό ανοίγματος [Open Rate], το ποσοστό αλληλεπίδρασης [Click-Through-Rate] κα) είναι πολύ σημαντικός, για να γνωρίζετε την ανταπόκριση που έχουν τα email σας από τους συνδρομητές σας, βλέποντας π.χ. πότε και πόσοι άνοιξαν τα email σας και πόσοι όχι, πόσες φορές διάβασαν το email σας κοκ.

ΙΙ. Μπορείτε να αναγνωρίσετε τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού σας και να προχωρήσετε σε ανάλογες αλλαγές. Βλέποντας π.χ. σε ποιους συνδέσμους έκαναν κλικ οι συνδρομητές σας ή αν προώθησαν το email σας σε άλλους, μπορείτε να δείτε αν και ποιο περιεχόμενο του email σας είναι ελκυστικό στους αναγνώστες. Αυτό σας βοηθά στο να προσαρμόσετε και την στρατηγική σας και το περιεχόμενο των μελλοντικών email αλλά και της ιστοσελίδας σας ανάλογα με την ανταπόκριση του κοινού σας.

ΙΙΙ. Σας βοηθά να κρατάτε τη λίστα σας ενημερωμένη, λαμβάνοντας υπόψη και τις πιθανές διαγραφές αλλά και τον αριθμό απαράδοτων email.

4. Δεν κάνετε δοκιμές

Αυτή είναι ένα από τα πιο συχνά λάθη που κάνουν όσοι ασχολούνται με το Email Marketing. H συγγραφή και το σωστό στήσιμο ενός email, είτε διαφημιστικού είτε newsletter, αποτελούν από μόνα τους μεγάλες προκλήσεις. Κανείς όμως δεν δημιούργησε το απόλυτα επιτυχημένο email με την πρώτη φορά. Πειραματιστείτε λοιπόν και κάντε δοκιμές τόσο όσον αφορά τις ημέρες αποστολής των email σας όσο και στο περιεχόμενο των email σας, τον τίτλο, τις εικόνες, τα κείμενα και τα Call to Actions. Η συνταγή προς την επιτυχία απαιτεί να κάνετε πολλές δοκιμές, ώστε να βελτιώσετε και την εμπειρία που προσφέρετε στους συνδρομητές σας και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σας στο Εmail Marketing.

Αυτά ήταν τα συνηθέστερα λάθη που συναντώνται, όσον αφορά στην στρατηγική και στην προσέγγιση του Email Marketing. Στο επόμενο άρθρο μας θα ασχοληθούμε με τα πιο κοινά λάθη που παρατηρούνται στην κατασκευή και το περιεχόμενο των email. Μείνετε συντονισμένοι!

 

Ο Δημήτρης Κρόγγος είναι σύμβουλος SEA, πιστοποιημένος ΑdWords Expert από την Google.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *