fbpx

Τί είναι το Email Marketing; Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα του Email Marketing!

Posted on by EmailSYSTEM | Email

Το email marketing  ανήκει και αυτό στην μεγαλύτερη οικογένεια της επιστήμης του marketing και αφορά την χρήση του email ως μέσο για την προώθηση και ενημέρωση του αγοραστικού κοινού για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει ο διαφημιζόμενος.

Εν ολίγοις, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το email marketing είναι η ψηφιακή-ηλεκτρονική έκδοση της κλασσικής αλληλογραφίας. Αντί να στέλνουμε διαφημιστικά φυλλάδια, επιστολές και κουπόνια μέσω ταχυδρομείου (π.χ. ΕΛΤΑ), χρησιμοποιούμε το email για να μεταφέρουμε και να μεταδώσουμε το ίδιο μήνυμα. Βέβαια, με την συμβατική αλληλογραφία είναι εξαιρετικά δύσκολο να μετρήσεις την απήχηση (το impact) που θα έχουν οι καμπάνιες σου. Με το email marketing μπορείς να δεις εξελιγμένα αναλυτικά στατιστικά τα οποία μετράνε ποιος άνοιξε το email, ποιος το διάβασε, τί μέρα και ώρα και πού έκανε κλίκ.

Αν και θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι κάθε email που στέλνουμε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αποσκοπεί σε πώληση κάποιου αγαθού, το email marketing δεν έχει μοναδικό απώτερο σκοπό την εμπορική συναλλαγή. Το email marketing μπορεί να χρησιμοποιηθεί:

  • Για μια απλή ενημέρωση του κοινού για νέες ιδέες όπως τάσεις μόδας και τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας
  •  Για καλύτερες πρακτικές όπως για παράδειγμα συνταγές μαγειρικής ή οικονομικές λύσεις «φτιάχνω μόνος μου (DIY – Do It Yourself)»
  • Για σύσφιξη σχέσεων με παλιούς αλλά και δυνητικούς πελάτες όπως για παράδειγμα η αποστολή ευχαριστήριων καρτών τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα
  • Για συμπλήρωση κάποιου ερωτηματολογίου
  • Για την αποστολή πρόσκλησης σε κάποια εκδήλωση

Πλεονεκτήματα Email Marketing

  1. Χαμηλό κόστος. Δεν υπάρχουν έξοδα αποστολής, γραμματόσημα, τυπογραφικά έξοδα, εμφακελώσεις, σακουλοποιήσεις και πολλές εργατοώρες σε ειδικούς όπως γραφίστες, web designers, κλπ.
  2. Εύκολο και γρήγορο στη χρήση. Πολλές εφαρμογές μαζικής αποστολής email, όπως το EmailSYSTEM, δίνουν την δυνατότητα μέσα από έτοιμα εικαστικά θέματα – template να δημιουργήσετε οι ίδιοι το δικό σας ηλεκτρονικό φυλλάδιο-newsletter, όπως εσείς νομίζετε, όπως εσείς θέλετε. Έτσι, δεν χρειάζεστε πάντα “τον ειδικό”, δεν ξοδεύετε χρήματα και μπορείτε να δοκιμάσετε όσους πιθανούς συνδυασμούς εικαστικών θεμάτων θέλετε.
  3. Αποστολή προσωποποιημένων μηνυμάτων. Μπορείτε σε κάθε ένα email ξεχωριστά να βάλετε την δυνατότητα χαιρετισμού, όπως «Χαίρετε κ. Νικολάου» έτσι ώστε να κάνετε πιο προσωπικό το ίδιο το email.
  4. Στοχευμένο marketing. Μπορείτε να δημιουργήσετε μικρότερες ομάδες με emails, πιο οργανωμένες, όπως γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί κλπ και να στέλνετε στοχευμένες καμπάνιες με ειδικά προϊόντα, ειδικές προσφορές, κλπ.
  5. Αναλυτικά στατιστικά. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, εξελιγμένα προγράμματα email marketing, όπως το EmailSYSTEM, διαθέτουν αναλυτικά στατιστικά τα οποία μετράνε ποιος άνοιξε το email, ποιος το διάβασε, τί μέρα και ώρα και πού έκανε κλίκ. Για κάθε επαγγελματία, για κάθε εταιρία, μικρή ή μεγάλη, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε  την απόδοση που του αποφέρουν όλες οι διαφημιστικές ενέργειες που γίνονται.
  6. Φιλικό προς το περιβάλλον. Αναλογιστείτε την εξοικονόμηση σε τυπογραφικό χαρτί και μελάνι μέσα από χρήση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

Το email marketing όμως δεν έχει μόνο θετικά. Υπάρχουν και αρνητικά ή αν θέλετε, κίνδυνοι οι οποίοι πρέπει πάντοτε να λαμβάνονται υπόψη μας σε κάθε προωθητική ενέργεια που κάνουμε.

Μειονεκτήματα Email Marketing

  1. Να χαρακτηριστείτε ως spammer. Όλοι μας λαμβάνουμε emails, για τα οποία δεν δώσαμε ποτέ την συγκατάθεση μας στους αποστολείς τους να μας στείλουν ενημερωτικά email. Εάν δεν έχετε πάρει την συγκατάθεση του παραλήπτη για να του στέλνετε email, θεωρήστε spammer. Εάν στέλνετε μηνύματα και «κουράζετε» τους παραλήπτες σας ή για παράδειγμα δεν δίνετε την δυνατότητα άμεσης διαγραφής από τις λίστες σας, μπορεί αυτό να οδηγήσει πολλούς παραλήπτες σε καταγγελίες. Επίσης, οι αγορασμένες λίστες με email, ελλοχεύουν τεράστιο νομικό κίνδυνο, εφ’ όσον δεν γνωρίζετε σε ποιον πραγματικά στέλνετε email.
  2. Φίλτρα spam. Επειδή πλέον τα spam μηνύματα είναι εκατομμύρια σε καθημερινή βάση, πολλοί πάροχοι ηλεκτρονικής αλληλογραφίας όπως Gmail, Hotmail, Yahoo και μεγάλοι ISP (Internet Service Providers), έχουν εξελιγμένα φίλτρα τα οποία αναγνωρίζουν τα email που δεν πληρούν κάποιες βασικές προδιαγραφές οδηγώντας τα απευθείας στον φάκελο spam-junk. Όπως όλοι γνωρίζουμε, αν ένα μήνυμα καταλήξει στον φάκελο με τα ανεπιθύμητα, έχει ελάχιστες πιθανότητες να διαβαστεί από τους παραλήπτες: Είναι σαν να μην έχει σταλεί το email αυτό. Επίσης, πολλοί από αυτούς τους πάροχους, δίνουν την δυνατότητα στον ίδιο τον χρήστη, αυτόβουλα, πατώντας το κουμπί spam, να δημιουργήσει ένα ιστορικό μηνυμάτων, ένα προφίλ, για τα μηνύματα του συγκεκριμένου αποστολέα. Έτσι, αν υπάρξουν πολλά παράπονα από πολλούς παραλήπτες βάζετε σε κίνδυνο ακόμα και το ίδιο το domain σας.
  3. Εμφάνιση του newsletter. Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε είναι η κοινή εμφάνιση (συμβατότητα) του newsletter που θα φτιάξετε σε όλους τους email clients. Μπορεί το ίδιο το email να εμφανίζεται διαφορετικά στο Outlook 2007, διαφορετικά στο Outlook 2003, διαφορετικά  στο Gmail, στο Hotmail, στο Yahoo και διαφορετικά στα κινητά τηλέφωνα. Έτσι  για να το φτιάξετε να εμφανίζεται παντού το ίδιο, να χρειάζεται να δαπανήσετε πολύ σε ενέργεια και πολύ πιθανό σε χρήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

EmailSYSTEM Newsletter

Ενημερωθείτε για όλες τις τελευταίες προσφορές, ανανεώσεις καθώς επίσης και άρθρα σχετικά με την βελτιστοποίηση της απόδοσης των newsletter σας.


Με την εγγραφή σας στο emailsystem, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας