fbpx

Τι πρέπει να κάνετε και τι να μην κάνετε, όταν στέλνετε μαζικά email!

Posted on by EmailSYSTEM | Email

Εάν η στρατηγική που στέλνετε μαζικά email δεν αποδίδει, τότε οφείλετε να επαναπροσδιορίστε την προσέγγισή σας. Κάνετε πολλές δοκιμές και μην επαναπαύεστε στα αποτελέσματα που έχετε. Πάντα υπάρχει το κάτι παραπάνω. Ακόμα και μια μικρή αλλαγή μπορεί να φέρει ένα επιπλέον τηλέφωνο, ένα επιπλέον email, μια επιπλέον πώληση. Το email marketing έχει απεριόριστες δυνατότητες και μπορεί να κάνει θαύματα αν αποφύγουμε κάποια βασικά λάθη και δώσουμε έμφαση στις τακτικές που αποδίδουν.

Είναι αλήθεια ότι στις μέρες μας υπάρχουν πολλοί τρόποι για να επικοινωνήσουμε με τους υποψήφιους πελάτες μας. Ωστόσο, το email marketing έχει μια εξέχουσα θέση λόγω του συγκριτικά χαμηλού κόστους και ταυτόχρονα του υψηλού δείκτη απόδοσης της επένδυσής σας (ROI, Return of Investment) που προσφέρει.

Σε αυτό το άρθρο θα σας θυμίσουμε τα βασικά για το email marketing. Θα αναφέρουμε τις πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσετε ή να συνεχίσετε να εφαρμόζετε καθώς και αυτές που δεν πρέπει να κάνετε ή πρέπει να διακόψετε, για να δείτε σοβαρά αποτελέσματα.

Αποφύγετε τις εξής πρακτικές στις καμπάνιες σας

  • Κουράζετε με τις συχνές αποστολές

Μας ρωτάτε συνήθως: “Πόσο συχνά να πρέπει να στέλνω email; Μια φορά τον μήνα; Δύο φορές; Πόσες;” Δεν υπάρχει χρυσός κανόνας, γιατί εξαρτάται από το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε. Θέλετε να ενημερώσετε ή να διαφημίσετε;  Αναρωτηθείτε, έχετε πραγματικά να πείτε κάτι αξιόλογο και χρήσιμο στον παραλήπτη σας, αν το στείλετε μια ακόμα φορά; Η πρακτική του να βομβαρδίζουμε συνέχεια με email τους παραλήπτες μας συνήθως προκαλεί αντιδράσεις με συνέπεια τον υψηλό αριθμό διαγραφών. Βάλτε ένα όριο στις αποστολές και προβληματιστείτε, αν η επιπλέον αποστολή που θέλετε να κάνετε θα προσφέρει κάτι επιπλέον, κάτι πιο χρήσιμο στον παραλήπτη σας που δεν πρέπει να χάσει!

  • Αγορά-ενοικίαση λίστας

Μην αγοράζετε, μην ενοικιάζετε, μην δανείζεστε λίστες emails από άγνωστες πηγές. Όσο εύκολη λύση και να είναι, στο τέλος δεν θα έχετε τα αποτελέσματα που θέλετε.  Συνήθως οι λίστες αυτές έχουν χρησιμοποιηθεί από τρίτους και οι διευθύνσεις που εμπεριέχουν δεν είναι ούτε αξιόπιστες ούτε αντικατοπτρίζουν δυνητικούς πελάτες που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας. Προσπαθήστε να χτίσετε σιγά σιγά, αλλά με ποιοτικό περιεχόμενο την δική σας λίστα χρησιμοποιώντας απλούς και εύκολους τρόπους.

  • Είστε ανυπόμονοι!

Έχουμε πάρα πολλούς πελάτες που στα πλαίσια της δοκιμής-εξερεύνησης του email marketing θεωρούν ότι είναι αρκετό να στείλουν μια φορά μαζικά emails, π.χ. σε 25.000 παραλήπτες. Σκέφτονται “μα, 30-40 από τα 25.000 email που έστειλα δεν θα ενδιαφερθούν; Δεν θα πάρουν τηλέφωνο;”. Κάνουν λοιπόν την αποστολή, όλα πηγαίνουν περίφημα, όμως δεν υπάρχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Απογοητεύονται, θεωρούν αποτυχημένο εργαλείο το email marketing και δεν στέλνουν ποτέ ξανά email. Σκεφτήκατε ποτέ ότι καθημερινά ο παραλήπτης σας δέχεται 35 με 50 emails; Ποια να πρωτοδιαβάσει; Τα emails των πελατών του; Των προμηθευτών του; Των συνεργατών του; Τα προσωπικά του; Σε ποια να πρωτοαπαντήσει; Εκτός και αν πιστεύετε ότι ο παραλήπτης κάθεται στον υπολογιστή του και περιμένει το δικό σας email! Όπως εσείς στέλνετε προσφορές έχοντας υψηλές προσδοκίες, έτσι πιστεύουν και πολλοί άλλοι σαν εσάς.Το μυστικό στο email marketing είναι η επανάληψη, η υπομονή και η επιμονή στο πλάνο σας!

  • Υπερβολική οικειότητα

Σταματήστε να είστε υπερβολικά οικείοι όταν ετοιμάζετε ένα email για αποστολή. Αποφύγετε χαιρετισμούς όπως «Φίλε Νίκο», «Γεια χαρά» κλπ. Καλό είναι να υπάρχει μία προσωπική προσέγγιση, αλλά όχι πολύ οικεία. Ετοιμάστε το newsletter σας με τρόπο που να καταλάβει ο πελάτης ότι τον γνωρίζετε και το κίνητρο σας για αυτήν την αποστολή είναι ξεκάθαρο.

Ξεκινήστε τις ακόλουθες πρακτικές

  • Δώστε προσωπικό τόνο

Είναι πάρα πολύ σημαντικό να δίνουμε ένα προσωπικό χρώμα στα email μας χωρίς όμως να υπερβάλλουμε. Προσπαθήστε την επόμενη φορά να προσθέσετε το όνομα του παραλήπτη σας στο email, όπως για παράδειγμα, «Αγαπητέ Νίκο» ή «Αγαπητέ κύριε Δημητρίου». Επίσης, στέλνετε τα email σας από κάποιον προσωπικό λογαριασμό και όχι γενικά από «no-reply», «info», «sales» κλπ.

  • Στοχεύστε στο κατάλληλο κοινό

Οι αποστολές σας θα πρέπει να απευθύνονται μόνο σε αυτούς που θα ήθελαν να ενημερωθούν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Ένα eshop που πουλάει πολλές κατηγορίες προϊόντων πιθανό να μπορεί να απευθυνθεί σε διαφορετικές επαγγελματικές κατηγορίες. Διαφορετικά προϊόντα ενδιαφέρουν τον γιατρό, από τον μηχανικό και τις εταιρίες. Χωρίστε το κοινό σας με βάση την περιοχή, το επάγγελμα, τον Ταχυδρομικό Κώδικα. Μην στέλνετε σε επαφές από αγορασμένες λίστες που έχουν μια σειρά από emails χωρίς καμία επιπλέον πληροφορία.

  • Αναρωτηθείτε για τις διαγραφές

Εάν οι συνδρομητές σας αρχίζουν και διαγράφονται μαζικά, τότε θα πρέπει να βρείτε την αιτία που κρύβεται από πίσω. Δοκιμάστε νέους τρόπους για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των χαμένων πελατών και δράστε ανάλογα.

  • Πειραματιστείτε με το εικαστικό

Δείτε ποια μορφή αποδίδει καλύτερα και κάνετε ΔΟΚΙΜΕΣ σε διαφορετικές λίστες. Φτιάξτε κάτι απλό και μετά κάτι πιο σύνθετο. Συγκρίνετε τα στατιστικά των αποστολών. Συγκρίνετε το ποσοστό ανοίγματος (open rate) των emails μεταξύ των αποστολών σας; Ποιο template ήταν το πιο αποδοτικό; Στο EmailSYSTEM σας παρέχουμε έναν δυνατό editor για την σύνθεση του Newsletter. Ωστόσο, αν δεν καλύπτεστε από το ΔΩΡΕΑΝ εργαλείο και θέλετε κάτι πιο σύνθετο, πείτε μας και εμείς θα ανταποκριθούμε άμεσα!

  • Αναζητήστε νέες ιδέες που αποδίδουν

Μην σταματάτε να εξερευνάτε νέες ιδέες που αποδίδουν στους πελάτες σας. Μπορείτε να πάρετε την γνώμη τους για τις ανάγκες του και πώς να τις καλύψετε. Αν σταματήσουν να ανοίγουν τα email σας, βρείτε εναλλακτικούς τρόπους να τους δελεάσετε να τα διαβάσουν.

Συμπερασματικά

Το email marketing μπορεί να κάνει θαύματα αν δοθεί η κατάλληλη προσοχή. Ο ανταγωνισμός είναι αρκετά υψηλός στις μέρες μας και απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός πριν δράσουμε. Οφείλετε να έχετε υπομονή και επιμονή και οι κόποι σας θα ανταμειφθούν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

EmailSYSTEM Newsletter

Ενημερωθείτε για όλες τις τελευταίες προσφορές, ανανεώσεις καθώς επίσης και άρθρα σχετικά με την βελτιστοποίηση της απόδοσης των newsletter σας.


Με την εγγραφή σας στο emailsystem, αποδέχεστε τους όρους χρήσης και πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας